Gears of War: Ultimate Edition

dmn
Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av dmn:

Allt som är låst till 30 fps bör få max 1 i betyg per automatik.

Så Witcher 3 till Ps4 borde med automatik få -2 för att det droppar ner till 17 fps?

Lägre betyg på PS4 än på PC tack vare det, ja. Självklart.
Även om spelet är bra, så framförs det på ett sätt som är under all kritik på PS4 om det droppar så lågt.

dmn
Medlem
Skrivet av Lepr:

Att säga att spelet är låst till 30 fps är objektivt.
Att det skulle vare bra eller dåligt är högst subjektivt

Eftersom skärmen kör 60 Hz/FPS (om det är en TV) är det objektivt dåligt, precis som om man skulle köra lägre än native-upplösningen och få problem med pixelmappningen.

Medlem
Skrivet av purjo:
Skrivet av dmn:

Allt som är låst till 30 fps bör få max 1 i betyg per automatik.

Själv sitter jag och plöjer igenom Ocarina of Time på N64 just nu, det är låst till 20 så det ska automatiskt ha -1 eller?

Om man nu har lyxen att spela amerikanska versionen, här går den i 17.

Medlem

Kommer nog köpa en xbox one för att köra igenom dom här spelen igen.

Köpte Xbox 360 enbart för GoW 1.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Har spelat Ultimate tok för lite än, men jädrar vad snyggt det är i aktion!
Multiplay är ruskigt bra med (men den där jxxxla gnashern)

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av herrkilman:

Det beror ju på om recensenten tycker att det är en brist för spelet eller inte, och det kan som sagt variera beroende på vad det är för typ av spel. En recension är analys och åsikter, och varken analys eller åsikter är objektiva. Jag ser det här argumentet dyka upp av och till, och det förbryllar mig faktiskt.

Hur kan det inte vara en brist, när input-standarden för skärmar (TV inkluderat) är 60 FPS?

Vet man dessutom om, vilket du gör, att anledningen till att det rullar på i 30 FPS är en kompromiss är det ju per definition en brist.

Skrivet av herrkilman:

Vill inte framstå som dryg eller överlägsen nu, men jag är förutom att arbeta som kritiker även litteraturvetare och utbildad gymnasielärare i svenska, så jag har ganska bra koll på olika texttyper och genrer (sorgligt vore ju annars, med tanke på de CSN-skulder jag dragit på mig). Inte minst vad en recension är och vad som utmärker dem. En recension kan inte vara objektiv för då är det inte en recension. Det är som att säga att en åsikt kan vara objektiv - vilket är en paradox.

Möjligen menar du istället att åsikterna ska underbyggas med sakliga argument? Saklighet är inte detsamma som objektivitet, men i min erfarenhet är det många som blandar ihop de begreppen.

Objektivitet ÄR saklighet och opartiskhet i största möjliga mån. Att hänga upp sig på smärre, semantiska nyanser är poänglöst.

En spelrecension kan visst vara objektiv eller saklig. Det är just objektivitetens vara eller icke vara som särskiljer en bra recensent.
Att det inte passar in i en strikt, litterär definition är irrelevant, då det är spel vi snackar om.

Äh, lägg av. Det blir inte mer sant för att du använder finare ord.

12
Skriv svar