Gameplay-premiär – se 10 minuter från Total War: Warhammer!

Robot
Gameplay-premiär – se 10 minuter från Total War: Warhammer!
Medlem
Gameplay-premiär – se 10 minuter från Total War: Warhammer!

Ser imponerande ut. Ska bli kul att se hur de får ihop slutprodukten.

Kul också att de säger att de inte vill att magi ska bli för kraftfullt, men en shaman tog kol på en hel unit med en spell.

Medlem

WAAAAAAAAGH!


signatur

Videomupp

Medlem

ojojoj! var inte alls taggad innan men efter jag såg det här så vill jag ha det. NU!

Medlem

Ser riktigt maffigt ut. Hoppas bara de får ihop det hela så gameplayet blir bra med. Var inte alls imponerad av vare sig Rome II eller Attila.

Skrivet av totte1015:

Ser sjukt tråkigt ut

O vad gör en så rolig människa när han ska ha kul? Fyller i försäkringskassans blanketter?

VA? Slåss man i Total War?????

Medlem

Ge.mig.nu. !!!

Medlem

för mig så hoppas jag att Coop funkar mycket bättre än vad det gjorde i rome 2, det var spellbart då men knappt. köpa spelet för bah lira själv tror jag dock inte jag gör, utan coop är det inte riktigt min typ av spel som jag vill slänga ner hundratals timmar i

Medlem

Såg ju helt okej ut med tanke på att det är pre-alpha.

Inaktiv

Var det ny engine eller...?
Vill ha 64-bit stöd.

Medlem

Precis som i WFB och alla spel så är magi helt OP. Ser väldigt trevligt ut. Vissa enheter ser bättre ut än sina inspirationer typ Demigryphs, Karl franz och Grimgor med Black Orcs.

Medlem

Ja. Det här ser riktigt mysigt ut! Hoppas de lägger lite fokus på kampanjkartan också.
"Total War"-serien är ju relativt känd för att göra en hel del misstag rent speldesignmässigt. Grafiken är det ju inget fel på!

[Edit]
Raderat flertalet onödiga och spydiga kommentarer. Personangrepp är inte okej, även fast någon annan började.


signatur

Have a good time!

Medlem

Kosta vad det kosta vill. JAG SKA HA DET!

Medlem

vadå detta strategi spel trodde de skulle vara open world rollspel

Medlem
Skrivet av deathtoyou:

vadå detta strategi spel trodde de skulle vara open world rollspel

Då trodde du fel... Har du aldrig kört ett totalwar spel?

Medlem

vi vill inte att magi ska vara for op, BANG slår ut en hel trupp eller fiendes starkaste vapen xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Ja det SER ju förstås väldigt bra ut, och det har potential för att bli ett av de bästa Total War-spelen hittills. Men efter fiaskot med Rome 2 så har åtminstone jag lärt mig att ta all form av PR från Creative Assembly med ett par enorma skopor salt, och att aldrig någonsin mer förhandsbeställa något från dem.

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

vi vill inte att magi ska vara for op, BANG slår ut en hel trupp eller fiendes starkaste vapen xD

Det är inte OP, men som han nämner beror det på att man inte kan använda många gånger. Naval bombardments i Fall of the samurai kunde göra enorm skada men eftersom man bara kunde använda ett fåtal var de inte OP.
Det behövs för övrigt något som snabbt kan döda stora enheter eftersom de annars faktiskt skulle vara OP i närstrid.

Medlem

Grimgor iz da bezt!
Älskar fan de karaktären

FM-guru
F.d. Sisyr

Diggar ölmagens gung på jätten.

Medlem

den stora frågan är ju dock, hur blir fortstriderna ?


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Hoppas de fixar så att trupper inte bara står idle och kollar på även när de står alldeles bredvid en fiende. I många strider där större saker slogs så stod många filurer bara och kollade på.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Jeehao:

Hoppas de fixar så att trupper inte bara står idle och kollar på även när de står alldeles bredvid en fiende. I många strider där större saker slogs så stod många filurer bara och kollade på.

Det kanske är sämre för inlevelsen, men gör striderna mycket mer hanterbara då mupparna inte får för sig att kuta rakt in i närmsta fiende. När man halvminuten senare vill flytta enheten (som nyss stod o chillade utanför striden) till andra änden för att flankera så är han plötsligt låst i en onödig strid. Sånt klarar jag mig utan, tack.

Optimalt vore väl förstås om det finns några olika "stances" ("Hold" så de inte attackerar någon utan bara försvarar sig, "Aggressive" så de beter sig som du vill, "Defensive/Skirmish" så retirerar de om fiender kommer nära), så får alla som de vill.

Medlem

På tok för litet skavens. Annars ser det bra ut.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Games Workshop har nog gjort sitt bästa beslut när det gäller spel på dator. Gillar vad jag ser men ogillar vad jag hört att det kommer släppas i flera olika dlc pga hur olika alla raser är

Medlem

Efter att ha blivit fruktanvärt besviken och kännt mig lurad efter att ha köpt de två senaste spelen så kommer jag aldrig röra en "The Creative Assembly" produktion igen. De sålde sin själ, kvar finns bara skräp.

1
Skriv svar