Mad Max avklarat

Medlem
Mad Max avklarat

Nu har jag spelat klart Mad Max, det var helt okej. Jag gillar gameplayet väldigt mycket. Är nog för att de lånat utav batman spelen.
Gillar även kör delen, som stundtals dock kan bli lite väl utdragen och tråkig. Det finns att låsa upp fast travel i spelet, i form av ballonger. Dock så är vissa låsta. Så du måste fortsätta storyn och då är du så långt därifrån, att du inte orkar bry dig.

Grafiken och miljöerna är helt underbara dock, så det är iallafall positivt. Då har du något att kolla på medans du kör igenom öknen.

Det finns vissa delar i spelet som verkligen fångat mad max andan. Medans det finns platser som kunde utvecklats bättre. the underdune är väldigt vackert och lite små läskigt samtidigt, med hjälp av sin ljus sättning.

Karatärerna är inte så intressanta som jag hoppats på. Det finns 4 stycken jag blev intresserad utav, men det slutade inte direkt så lyckligt.
Annars var karaktärerna väldigt ihåliga och var bara där för att ge dig hämt uppdrag, som man inte direkt bryr sig om.Så du har scrapmetal som motivation istället.

Top dogs och bossarna var väldigt identiska och de använde samma animationer till alla dem. Det är samma mönster ifrån första bossen till den sista. De har nästan identiska kläder på sig med. Förutom en boss som de använde samma animation, som en annan karaktär. Känns lite som att de ville lägga ner mer tid på kördelen.

Du kan verkligen göra din egna bil, dock finns det mycket du måste uppgradera, pågrund av storyn.
Men annars finns det många möjligheter att utveckla bilen, till ditt tycke.

Detta spelet är helt okej, det är dock långt ifrån vad jag hoppades på. Det har dock en bra grund att stå på, för en fortsättning. Men de måste utveckla bättre karaktärer och sidouppdrag.

#blogg

Medlem
Mad Max avklarat

Finns det inga Bossar som man får besegra i bilstrider?

Medlem
Skrivet av Bennii:

Finns det inga Bossar som man får besegra i bilstrider?

Jo en, det är i slutet.

Medlem

Hur lång tid tog det för er andra att klara spelet? Jag ligger på 26 timmar och har precis kommit till Gutgash.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av EpicGoblin:
Skrivet av Bennii:

Finns det inga Bossar som man får besegra i bilstrider?

Jo en, det är i slutet.

Tråkigt att de inte använder det mer. Känns som bilen är det enda som sticker ut lite i det här spelet. Det borde de tagit tillvara på mer.

Medlem

Jag är också förvånad över att det inte var större variation bland spelets Top Dogs. Just bilstrider hade ju varit awesome. Konvojuppdragen var ju de bästa "diverse aktiviteter ute i den öppna världen"-uppdragen. Konvojuppdrag + sandstormar var fantastiskt. Då kändes det verkligen som den där biljakten genom sandstormen i Fury Road.

Mad Max är ett konstigt spel. Jag kan lista hur mycket som helst som jag inte gillade med det - storyn är ju i stort sett bara "jag har förlorat min motor och vill ha tillbaka den"; jag hatar alla krimskramsaktiviteter som "förstör fågelskrämmor"; och man rusar bara genom världen utan att hinna fästa sig vid någon eller något (etc) - men den grundläggande spelmekaniken är ändå rätt skön, så jag kan förlåta ganska mycket. Även om det inte kommer att vara i närheten av min GOTY-lista.

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av EpicGoblin:
Skrivet av Bennii:

Finns det inga Bossar som man får besegra i bilstrider?

Jo en, det är i slutet.

Tråkigt att de inte använder det mer. Känns som bilen är det enda som sticker ut lite i det här spelet. Det borde de tagit tillvara på mer.

Jo jag tycker de kunde varierat sig lite mer, när det kommer till bossfighterna. Bilen är sagt en väldigt stor del utav spelet, så borde varit någon mer fight mot en större karaktär.

Medlem
Skrivet av Ercarret:

Jag är också förvånad över att det inte var större variation bland spelets Top Dogs. Just bilstrider hade ju varit awesome. Konvojuppdragen var ju de bästa "diverse aktiviteter ute i den öppna världen"-uppdragen. Konvojuppdrag + sandstormar var fantastiskt. Då kändes det verkligen som den där biljakten genom sandstormen i Fury Road.

Mad Max är ett konstigt spel. Jag kan lista hur mycket som helst som jag inte gillade med det - storyn är ju i stort sett bara "jag har förlorat min motor och vill ha tillbaka den"; jag hatar alla krimskramsaktiviteter som "förstör fågelskrämmor"; och man rusar bara genom världen utan att hinna fästa sig vid någon eller något (etc) - men den grundläggande spelmekaniken är ändå rätt skön, så jag kan förlåta ganska mycket. Även om det inte kommer att vara i närheten av min GOTY-lista.

Ibland blev jag bara irriterad på sandstorms, det gav en cool effekt och madmax-känsla. Samtidigt kunde det låsa en fast på en å samma ställe. Så var väldigt jobbigt när man kört långt för att ta en camp å sedan börjar sandstormen och då får man bara stå och vänta. Om man nu inte vill köra in blind...

Medlem
Skrivet av EpicGoblin:
Skrivet av Ercarret:

Jag är också förvånad över att det inte var större variation bland spelets Top Dogs. Just bilstrider hade ju varit awesome. Konvojuppdragen var ju de bästa "diverse aktiviteter ute i den öppna världen"-uppdragen. Konvojuppdrag + sandstormar var fantastiskt. Då kändes det verkligen som den där biljakten genom sandstormen i Fury Road.

Mad Max är ett konstigt spel. Jag kan lista hur mycket som helst som jag inte gillade med det - storyn är ju i stort sett bara "jag har förlorat min motor och vill ha tillbaka den"; jag hatar alla krimskramsaktiviteter som "förstör fågelskrämmor"; och man rusar bara genom världen utan att hinna fästa sig vid någon eller något (etc) - men den grundläggande spelmekaniken är ändå rätt skön, så jag kan förlåta ganska mycket. Även om det inte kommer att vara i närheten av min GOTY-lista.

Ibland blev jag bara irriterad på sandstorms, det gav en cool effekt och madmax-känsla. Samtidigt kunde det låsa en fast på en å samma ställe. Så var väldigt jobbigt när man kört långt för att ta en camp å sedan börjar sandstormen och då får man bara stå och vänta. Om man nu inte vill köra in blind...

Jag kunde irritera mig på sådant ibland. Oftast tyckte jag att det var coolt att göra saker i sandstormarna - som att ta läger - men om jag till exempel redan tagit lägret och höll på att leta efter allt skrot och alla märken så blev det snabbt jobbigt.

1
Skriv svar