Rysk tonåring dör efter spelmaraton

Robot
Rysk tonåring dör efter spelmaraton

Efter en 22 dagar lång spelsession gav kroppen upp.

#dota-2


Medlem
Rysk tonåring dör efter spelmaraton

- I hear you man

- I feel you man


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Oansvarigt av föräldrar att låta han sitta framför datorn så länge.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

jag har inte hittat ngt spel som är roligt mer än max 300 timmar sen rome 1 med 1000+

Medlem

Sådana här historier är så udda. Förstår inte hur folk lyckas. Sitter jag för länge eller gamar när jag såvit dåligt så har jag extremt svårt att njuta av ett spel och orkar helt enkelt inte spela. Det känns ev som det är relaterat till olyckan, kanske någon nerv eller ven som hamnat i kläm pga det brutna benet? Han måste ju ha stressat kroppen så in i helvete på flera plan. Typ 0 slömn, mat och dryck under en väldigt lång tid.

Inaktiv
Skrivet av Seraium:

Oansvarigt av föräldrar att låta han sitta framför datorn så länge.

Precis min tanke också. Satt väl förmodligen och spelade själva... Vet inte hur deras tankeställning kring rutiner som att sova och äta är.
Som tonåring fick man själv höra från sina föräldrar att man skulle ta lite vila från skärmen, och det va ju bara att respektera om man skulle få sitta där något mer alls.

Hur som helst, tragiskt med bortgång.. men tyvärr kan jag väl tycka att det är lite som att fundera på vad som händer om du tar det lilla extra steget ut mot klippkanten, kommer jag klara det? Alla tonåringar har väl någon gång spelat konstant ett par dygn eller så, med eller utan Jolt Cola (på min tid i alla fall), men detta är ju bara löjligt.. snacka om en rejäl överdrift!

Medlem

Det var det enda han gjorde under dagarna satt vid det där ventrilo o spelade dota.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Wow, folk är verkligen olika. Skulle aldrig klara av att spela i sträck. Älskar sömn och mat för mycket.

Ända undantaget är när jag LAN:ar då brukar sömnen ryka men maten är bara för god för att välja bort.

Blir även väldigt trött om jag inte går ut och tar en promenad en gång om dagen.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem
Skrivet av humancentipede:

jag har inte hittat ngt spel som är roligt mer än max 300 timmar sen rome 1 med 1000+

Okej.

Medlem

Lagom är bäst, oavsett vad det gäller.

Medlem

helt sjukt.. sitta så mycket och dö för ett korkat spel fattar ej hur man lyckas...

Medlem
Medlem

sova efter en dags spelade make sens

Medlem

Det är förmodligen en kombination av saker, men nyckeln lär vara de brutna benen - som inte kollats upp tillräckligt ofta. I värsta fall får man stas och clots som kan vandra upp i lungan eller, ja, hjärnan om man har ännu större otur.

Datorspelandet har kanske inte direkt hjälpt den saken, men för en frisk person (utan brutna ben) lär risken vara minimal, om man dessutom rör på sig i normal omfattning.

Medlem

Var nästan 100% säker att han satt med CSGO, se på fan! många ryssar i DOTA med eller?

Medlem

Bröt han benen när han satt framför datorn med?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Min spontana tanke är ju att han bröt benen med vilje. Det låter nästan så iaf.

Medlem

Han var 17. Föräldrarna har minimalt ansvar i detta läget tycker jag.
Naturally selection at work.

Medlem

Suck, vilket tragiskt och menlöst sätt att dö på. Visar lite på hur lockande det är för en del att sitta och spela när ingenting annat kräver ens uppmärksamhet, som en längre sjukskrivning/arbetslöshet.
Mina sympatier till killens föräldrar

Medlem

Tar alltid de här nyheterna med en rejäl skopa salt, eftersom jag helt enkelt inte tror att man kan spela sig till döds om inte det finns något mer i sjukdomsbilden. Det säger sig självt att det inte är nyttigt att sitta och lira i alldeles får långa pass, men en frisk kropp borde väl säga ifrån långt innan det är dödligt?


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Priapsi:

Tar alltid de här nyheterna med en rejäl skopa salt, eftersom jag helt enkelt inte tror att man kan spela sig till döds om inte det finns något mer i sjukdomsbilden. Det säger sig självt att det inte är nyttigt att sitta och lira i alldeles får långa pass, men en frisk kropp borde väl säga ifrån långt innan det är dödligt?

Vadå, det står ju att han dog av en blodpropp. Man behöver ingen sjukdomsbild för att få en blodpropp.

Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Priapsi:

Tar alltid de här nyheterna med en rejäl skopa salt, eftersom jag helt enkelt inte tror att man kan spela sig till döds om inte det finns något mer i sjukdomsbilden. Det säger sig självt att det inte är nyttigt att sitta och lira i alldeles får långa pass, men en frisk kropp borde väl säga ifrån långt innan det är dödligt?

Vadå, det står ju att han dog av en blodpropp. Man behöver ingen sjukdomsbild för att få en blodpropp.

Jag kanske var lite luddig. Visst, dödsorsaken var blodpropp, men maratonpasset behöver inte nödvändigtvis vara orsaken till proppen.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Priapsi:

Tar alltid de här nyheterna med en rejäl skopa salt, eftersom jag helt enkelt inte tror att man kan spela sig till döds om inte det finns något mer i sjukdomsbilden. Det säger sig självt att det inte är nyttigt att sitta och lira i alldeles får långa pass, men en frisk kropp borde väl säga ifrån långt innan det är dödligt?

Han var ju inte frisk, han hade ju brutna ben.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Priapsi:

Tar alltid de här nyheterna med en rejäl skopa salt, eftersom jag helt enkelt inte tror att man kan spela sig till döds om inte det finns något mer i sjukdomsbilden. Det säger sig självt att det inte är nyttigt att sitta och lira i alldeles får långa pass, men en frisk kropp borde väl säga ifrån långt innan det är dödligt?

Han var ju inte frisk, han hade ju brutna ben.

Ja, vem vet, benbrotten kanske var komplicerade rackare som bidrog till att kroppen jobbade på högtryck. Men den teorin bekräftar ju bara vad jag skrev först.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Avstängd

Och andra påstår mig 1-2 timmar per dag varierande. Kallas (Beroende)

Skrattar skiten av att jämföra mig mot den stackaren.

Medlem

För mig lika otroligt som att folk dör av fetma...

Medlem

Känns som en råttan i pizzan - nyhet. Troligen är den fabricerad i avsikt att skapa rubriker kring spelande.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Priapsi:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Priapsi:

Tar alltid de här nyheterna med en rejäl skopa salt, eftersom jag helt enkelt inte tror att man kan spela sig till döds om inte det finns något mer i sjukdomsbilden. Det säger sig självt att det inte är nyttigt att sitta och lira i alldeles får långa pass, men en frisk kropp borde väl säga ifrån långt innan det är dödligt?

Vadå, det står ju att han dog av en blodpropp. Man behöver ingen sjukdomsbild för att få en blodpropp.

Jag kanske var lite luddig. Visst, dödsorsaken var blodpropp, men maratonpasset behöver inte nödvändigtvis vara orsaken till proppen.

Nä kanske inte men det är rätt troligt. Om han hade brutit benen/ett ben så lär han knappast rört på sig mer än vanligt och om man sitter still länge så är det stor chans att man får en blodpropp. Man kan ju få blodproppar av långa flygresor.

Medlem
Skrivet av LoffeLuff:

Det är förmodligen en kombination av saker, men nyckeln lär vara de brutna benen - som inte kollats upp tillräckligt ofta. I värsta fall får man stas och clots som kan vandra upp i lungan eller, ja, hjärnan om man har ännu större otur.

Datorspelandet har kanske inte direkt hjälpt den saken, men för en frisk person (utan brutna ben) lär risken vara minimal, om man dessutom rör på sig i normal omfattning.

Nja, det brutna benet hjälpte säkert inte men behöver absolut inte vara väsentligt. Sitter man still för länge får blodet svårt att cirkulera, framför allt i benen, vilken kan leda till blodproppar. När dessa sedan släpper när man faktiskt rör sig igen kan de täppa till hjärtat eller lungorna, eller hjärnan som du skriver.

Kan hända vem som helst när man sitter för länge - därför bör man alltid åtminstone ta en liten sträckpaus efter nån timme eller två - vilket de flesta gör undermedvetet ändå.

Nu i retroperspektiv ser jag att du typ skrev det. Men aja, skit samma...

Medlem

" efter att ha brutit benen i början av augusti "

Att vara ute röra på sig var ju tydligen inte hans grej.

R.I.P. dedicated gamer!

12
Skriv svar