Hitta nya vänner att spela med - Partners in Game får massiv uppdatering

Robot
Hitta nya vänner att spela med - Partners in Game får massiv uppdatering

Flera stora nyheter när sajten nylanserar.


Medlem
Hitta nya vänner att spela med - Partners in Game får massiv uppdatering

Jag kom ihåg detta. Provade att hitta någon att spela LoL med en helg. Satt i kö 4 timmar tills jag gav upp provade igen nästa dag men inget då heller vilket gjorde att jag tolkade det som en flopp som ingen använde men gillade iden väldigt mycket. Roligt att höra att det vart en succe av det hela får ta och prova det igen.

Medlem

Hojta till om ni saknar spel och/eller funktioner.

Tittar på att lägga till en flagga framför användarnamnet för att enklare se var folk befinner sig i världen samt att kunna boka in en spelsession, ex. "Jag vill spela Rocket League kl 20. Vem är sugen?" om man vill sätta ihop ett gäng före faktiska spelsession äger rum

Medlem
Skrivet av Corewin:

Jag kom ihåg detta. Provade att hitta någon att spela LoL med en helg. Satt i kö 4 timmar tills jag gav upp provade igen nästa dag men inget då heller vilket gjorde att jag tolkade det som en flopp som ingen använde men gillade iden väldigt mycket. Roligt att höra att det vart en succe av det hela får ta och prova det igen.

Håller med om att det har varit tunt på folk till och från. Konstant utmaning med en tjänst som detta där det krävs en användarbas för att tjänsten ska fungera fullt ut.
Hoppas på bättre lycka nu när det är en mer öppen lösning där man lätt kan hoppa fram och tillbaka mellan olika spel och prata med flera samtidigt

Medlem

Intressant! Får ta och testa nästa helg.

Krav på "3rd party login"... jag vet inte om jag börjar bli gammal, men jag blir alltid lite rädd när det är tvång på sådant, framför allt när man inte känner till tjänsten sedan tidigare. Inte för att jag tror att ni vill mig illa, men det kan bli ett problem för er om ni vill få upp en användarbas snabbt.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Brain:

Intressant! Får ta och testa nästa helg.

Krav på "3rd party login"... jag vet inte om jag börjar bli gammal, men jag blir alltid lite rädd när det är tvång på sådant, framför allt när man inte känner till tjänsten sedan tidigare. Inte för att jag tror att ni vill mig illa, men det kan bli ett problem för er om ni vill få upp en användarbas snabbt.

Jag förstår hur du tänker. Just i det här fallet ogillade jag idéen för mycket på att folk som blivit avstängda pga dåligt beteende med ett par knapptryck kunde få tillgång till tjänsten igen genom ett nytt konto och ett nytt, och ett nytt...

Med tredjepartslogin får jag tillgång till minsta möjliga information (står även när man tillåter tjänsten) - namn & e-mail. Inga kompletta vänlistor eller bilder på din mammas hemliga kakrecept.

Jag får fundera på det här. Finns det ett utbrett motstånd mot tredjepartslogin kommer jag öppna för normal registrering.

Medlem

Har länge tänkt på en sådan här tjänst, men jag tror kanske inte dom gamla spelen jag spelar kommer vara så vanliga där...

Jag kan inte logga in med tredjepart, då jag inte har konto på någon av dom där sidorna.

Edit: Jag har ju ett linkedin, men jag hatar den sidan lika mycket som dom andra där.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Det låter som en dejtingsida för gamers. Kanske skulle testa!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Har vi någon officiell söka spelkompis på FZ? Kan ni inte skapa en sån tabb för oss! =D

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Har vi någon officiell söka spelkompis på FZ? Kan ni inte skapa en sån tabb för oss! =D

Bra idé!
Finns nu här: http://partnersingame.com/channel/fragzone-swedish

Medlem

Så matchningen är borta ?

Medlem
Skrivet av MilkBoy:

Så matchningen är borta ?

Lite tråkigt om den är det.

Medlem
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av MilkBoy:

Så matchningen är borta ?

Lite tråkigt om den är det.

Annorlunda men inte borta. Om du hoppar in i ett rum, ex. Rocket League så kan du se i den högra kolumnen vilka andra som just nu är i rummet och då antingen prata ihop sig i rummet alt pm och/eller grupp pm.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Gneiss:
Skrivet av vuze2143:

Har vi någon officiell söka spelkompis på FZ? Kan ni inte skapa en sån tabb för oss! =D

Bra idé!
Finns nu här: http://partnersingame.com/channel/fragzone-swedish

Kul!


signatur
1
Skriv svar