Lär dig mer om karriärläget i Fifa 16

Robot
Medlem
Lär dig mer om karriärläget i Fifa 16

Inb4 alla hatkommentarer mot Fifa kommer!

Medlem
Skrivet av Joppenator:

Inb4 alla hatkommentarer mot Fifa kommer!

Jag älskar Fifa! Förbokat sedan länge.

Medlem

förbokat och betalt dock till överpris på gamestop :3 kunde fått delux edition för samma pris man lär sig aldrig

Medlem

I år lovar jag att inte göra ett enda hål i bordet med handkontrollen!! (FIFA let the rage begin) xD

FM-guru
F.d. Sisyr

Aldrig riktigt fattat grejen med karriärläget i FIFA. Vill man agera manager är ju, föga förvånande, Football Manager så mycket bättre i det avseendet.

FUT 16 ser jag däremot fram emot.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Aldrig riktigt fattat grejen med karriärläget i FIFA. Vill man agera manager är ju, föga förvånande, Football Manager så mycket bättre i det avseendet.

Vad är det du inte förstår?

Att folk kan tycka att det är kul att köpa/sälja spelare, bygga upp och forma spelartruppen samtidigt som man själv spelar och kontrollerar laget på planen?

Football Manager erbjuder något helt annat.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Spit:
Skrivet av Sisyr:

Aldrig riktigt fattat grejen med karriärläget i FIFA. Vill man agera manager är ju, föga förvånande, Football Manager så mycket bättre i det avseendet.

Vad är det du inte förstår?

Att folk kan tycka att det är kul att köpa/sälja spelare, bygga upp och forma spelartruppen samtidigt som man själv spelar och kontrollerar laget på planen?

Chilla, jag vet hur karriärläget funkar och var inte ute efter nån form av argumentation. Jag konstaterade bara att karriärläget inte intresserar mig. Men det är sant att jag inte ser nöjet i att vara manager när man också styr spelarna. Vad man än gör utanför planen blir det ju alltid underordnat ens färdigheter på planen. Föredrar att simulera matcherna istället, men då bleknar som sagt spelet i jämförelse med FM. Således är det ett ointressant spelläge för mig.

Nu kanske du förstår varför karriärläget inte lockar mig!

Medlem

Har bokat det på skiva men funderar på att köpa digitalt istället, då det kommer bli ett spel man hoppar fram och tillbaks mellan andra hela tiden. Skönt att skippa det skivbytet faktiskt.. Måste bara avinstallera något annat spel på PS4an isf dock.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Spit:
Skrivet av Sisyr:

Aldrig riktigt fattat grejen med karriärläget i FIFA. Vill man agera manager är ju, föga förvånande, Football Manager så mycket bättre i det avseendet.

Vad är det du inte förstår?

Att folk kan tycka att det är kul att köpa/sälja spelare, bygga upp och forma spelartruppen samtidigt som man själv spelar och kontrollerar laget på planen?

Chilla, jag vet hur karriärläget funkar och var inte ute efter nån form av argumentation. Jag konstaterade bara att karriärläget inte intresserar mig. Men det är sant att jag inte ser nöjet i att vara manager när man också styr spelarna. Vad man än gör utanför planen blir det ju alltid underordnat ens färdigheter på planen. Föredrar att simulera matcherna istället, men då bleknar som sagt spelet i jämförelse med FM. Således är det ett ointressant spelläge för mig.

Nu kanske du förstår varför karriärläget inte lockar mig!

Ja, men inte precis så att du skrev att FIFA's karriärsläge inte passade dig personligen i ditt första inlägg.

Tycker fortfarande du borde kunna klura ut varför FIFA's karriärsläge kan tilltala folk. Sen om du hellre lirar Football Manager när du vill leka manager är upp till dig.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Spit:

Ja, men inte precis så att du skrev att FIFA's karriärsläge inte passade dig personligen i ditt första inlägg.

Tycker fortfarande du borde kunna klura ut varför FIFA's karriärsläge kan tilltala folk. Sen om du hellre lirar Football Manager när du vill leka manager är upp till dig.

Om du trodde jag levererade någon annans åsikt än min egen får det förstås stå för dig. Vem trodde du att jag tyckte det var karriärläget inte passade?

Jag har inte sagt något om att jag inte begriper varför andra gillar karriärläget. Det handlade om mina preferenser och inte om dina eller Kalle Ankas. Om du slutar vara så bittert defensiv kanske du slutar hitta icke-existerande saker att anmärka på.

Känns mest som du söker diskussion efter att ha sniffat lite och känt att "här kan jag allt försöka trycka till någon och hävda karriärlägets storhet!". Chilla!

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Spit:

Ja, men inte precis så att du skrev att FIFA's karriärsläge inte passade dig personligen i ditt första inlägg.

Tycker fortfarande du borde kunna klura ut varför FIFA's karriärsläge kan tilltala folk. Sen om du hellre lirar Football Manager när du vill leka manager är upp till dig.

Om du trodde jag levererade någon annans åsikt än min egen får det förstås stå för dig. Vem trodde du att jag tyckte det var karriärläget inte passade?

Jag har inte sagt något om att jag inte begriper varför andra gillar karriärläget. Det handlade om mina preferenser och inte om dina eller Kalle Ankas. Om du slutar vara så bittert defensiv kanske du slutar hitta icke-existerande saker att anmärka på.

Känns mest som du söker diskussion efter att ha sniffat lite och känt att "här kan jag allt försöka trycka till någon och hävda karriärlägets storhet!". Chilla!

"... hävda karriärlägets storhet"?

Lägg ner, jag säger inte att karriärläget är bättre eller sämre än någonting. Jag är inget FIFA-fan som blivit stött som du verkar tro.

Läs ditt första inlägg igen, där framgår det inte att det är dina egna preferenser du talar om, det la du till senare.

Jag läste det som att du allmänt inte fattat grejen med FIFAs-karriärläge, och om man vill spela som manager finns ett bättre alternativ, nämligen Football Manager.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Spit:

*text*

Dags att lägga ner skitsnacket nu (för det är svårt att kalla det för något annat när du bestämmer vad jag minsann menar med text du inte ens begriper). Var som sagt inte ute efter någon diskussion och har tröttnat på att förklara vad jag skrivit, särskilt eftersom du uppenbarligen bara slår dövörat till i jakt på mer snack. Ha det gött. Tjoflöjt!

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Spit:

*text*

Dags att lägga ner skitsnacket nu (för det är svårt att kalla det för något annat när du bestämmer vad jag minsann menar med text du inte ens begriper). Var som sagt inte ute efter någon diskussion och har tröttnat på att förklara vad jag skrivit, särskilt eftersom du uppenbarligen bara slår dövörat till i jakt på mer snack. Ha det gött. Tjoflöjt!

Haha, exakt, följ ditt eget exempel och lägg ner skitsnacket nu och sluta bestämma hur jag ska tolka din otydliga text.

Här är ditt första inlägg.

Skrivet av Sisyr:

Aldrig riktigt fattat grejen med karriärläget i FIFA. Vill man agera manager är ju, föga förvånande, Football Manager så mycket bättre i det avseendet.

Det är väl för fan inte så svårt att se att jag tolkade det som att du allmänt inte tycker dig förstå grejen med karriärläget, och hänvisar folk som vill agera manager till Football Manager istället.

Det är inte precis dundertydligt att du, som du konstigt nog verkar tycka, menar att du bara konstaterade att karriärläget inte intresserar dig, när du väljer att skriva "vill man agera manager är ju Football Manager så mycket bättre i det avseendet".

Tips! Nästa gång du skriver om enbart dina preferenser, skriv "vill jag agera manager är ju Football Manager så mycket bättre i det avseendet", så slipper du missförstånd.

Medlem

Jag gillar karriärläget och jag och en polare bränner oftast igenom 6-7 säsonger på ett FIFA-år. Jag skulle aldrig spela det ensam men med en kompis sitter man och diskuterar taktiker, vilka spelare ska man köpa, är det dags att gå till en ny klubb, transfern blir spännande och scouter ska skickas ut i hela världen. Sedan när man får upp den där junisen som är 70+ och 16 år gammal. Då är lyckan total. Allt detta över en stor kanna kaffe och en vetelängd!

Skribent

Det här kan inte släppas snart nog. Har spelat sönder Fifa 15. Nu vill jag spelar sönder Fifa 16 också.

1
Skriv svar