Rysk tonåring dör efter spelmaraton

Medlem
Skrivet av humancentipede:

jag har inte hittat ngt spel som är roligt mer än max 300 timmar sen rome 1 med 1000+

Medieval 2?

Medlem
Skrivet av Seraium:

Oansvarigt av föräldrar att låta han sitta framför datorn så länge.

Snubben var 17, dags att klippa navelsträngen. Ett pucko mindre i världen.

Medlem

Det har blivit ett beroende för han, samma som om man skulle knarkat etc.
Man kan bli beroende av allt. Har inget direkt med spel att göra som personen ifråga

Xie
Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Känns som en råttan i pizzan - nyhet. Troligen är den fabricerad i avsikt att skapa rubriker kring spelande.

på med foliehattarna

Medlem

Och vem kommer få skulden? Inte föräldrarna, och inte pojken. Men spelvärlden och Dota-utvecklarna.

Föräldrarna kan knappt fått se sin son under dessa dagar. Brydde de sig så lite om honom? Men det är som det sägs, vilken idiot som helst kan skaffa barn, men alla är inte lämpliga som förälder.

Medlem
Skrivet av Priapsi:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Priapsi:

Tar alltid de här nyheterna med en rejäl skopa salt, eftersom jag helt enkelt inte tror att man kan spela sig till döds om inte det finns något mer i sjukdomsbilden. Det säger sig självt att det inte är nyttigt att sitta och lira i alldeles får långa pass, men en frisk kropp borde väl säga ifrån långt innan det är dödligt?

Han var ju inte frisk, han hade ju brutna ben.

Ja, vem vet, benbrotten kanske var komplicerade rackare som bidrog till att kroppen jobbade på högtryck. Men den teorin bekräftar ju bara vad jag skrev först.

Det handlar ju egentligen inte om att "spela" sig till döds, utan mer att inte ge kroppen den vila och antagligen näring den behöver. Har man dessutom två brutna ben så arbetar ju kroppen sannolikt med en läkande process, som kräver mer av de två faktorerna än annars.

Att han just satt och spelade när kroppen behöver återställa sig är egentligen oväsentligt. Varför det ens är relevant nog för en artikel på FZ är väl just att det är så lätt att ignorera kroppens behov när man har roligt (med spel i det här fallet). Något jag misstänker att de flesta av oss känner till.

Medlem
Skrivet av atnek:
Skrivet av Seraium:

Oansvarigt av föräldrar att låta han sitta framför datorn så länge.

Snubben var 17, dags att klippa navelsträngen. Ett pucko mindre i världen.

Rätt onödig kommentar förresten.

Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Priapsi:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Priapsi:

Tar alltid de här nyheterna med en rejäl skopa salt, eftersom jag helt enkelt inte tror att man kan spela sig till döds om inte det finns något mer i sjukdomsbilden. Det säger sig självt att det inte är nyttigt att sitta och lira i alldeles får långa pass, men en frisk kropp borde väl säga ifrån långt innan det är dödligt?

Vadå, det står ju att han dog av en blodpropp. Man behöver ingen sjukdomsbild för att få en blodpropp.

Jag kanske var lite luddig. Visst, dödsorsaken var blodpropp, men maratonpasset behöver inte nödvändigtvis vara orsaken till proppen.

Nä kanske inte men det är rätt troligt. Om han hade brutit benen/ett ben så lär han knappast rört på sig mer än vanligt och om man sitter still länge så är det stor chans att man får en blodpropp. Man kan ju få blodproppar av långa flygresor.

Sant. Bra poäng


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Xie:
Skrivet av Ravenknight:

Känns som en råttan i pizzan - nyhet. Troligen är den fabricerad i avsikt att skapa rubriker kring spelande.

på med foliehattarna

Det kan säkert stämma.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Skrivet av Kassler:
Skrivet av humancentipede:

jag har inte hittat ngt spel som är roligt mer än max 300 timmar sen rome 1 med 1000+

Medieval 2?

det va inte dåligt heller .. men hade för seg dator när det kom ut. och spelade inte föränn ngra år sent

Medlem

Ska man dö hjältedöden får man ligga i!

Medlem

Och jag som tyckte jag var duktig när jag höll ögonen öppna i 3 dagar utan sömn en gång när jag var yngre

Medlem
Skrivet av humancentipede:

jag har inte hittat ngt spel som är roligt mer än max 300 timmar sen rome 1 med 1000+

Allt är relativt, jag lade ner 2000+ timmar på Morrowind och dess expansioner när det kom. Redguard, Oblivion+Exp, Skyrim+Exp och Elderscrolls Online gjorde inte situationen bättre...

Medlem

Fick mig att tänka på The Russian Sleep Experiment.

Inaktiv

Han var 17.

Fattar du inte vad du kan dö av när du är 17 så är döden en befrielse.

Medlem

Ge mig Baldurs Gate 3 av orginalgänget bakom BG2 och jag slår det

Medlem

Så kontentan med detta är att man bör ta blodförtunnande om man planerar ett längre spel-maraton..

Medlem

Ansvaret om sina barn slutar inte förns man har dött tycker jag. Man borde aldrig sluta bry sig.

Medlem
Medlem

Han hade ju också tur att inte komma in i en psykos samtidigt. Sover man inte på 2-4 dygn (varierar från person till person) så är chansen stor att hjärnan får ett bryt och psykosen är ett faktum.

But who to blame? Visst han var 17år och ska vara på god väg att ta hand om sig själv. Samtidigt som föräldrarna har (oavsett barnets ålder) en inre obligation att ta hand om sin pojk. Eller spelutvecklare som skapat en produkt som är "beroendeframkallande"

Man kan vrida och vända alla sidor både en,två och tre gånger i detta ämne. Men tragiskt oavsett, på olika punkter.

Medlem

Det är svårt att säga något vettigt som inte har redan sagts här.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Megadelux

Eller så sov han medans datorn var igång och han botta. Tada.

Medlem
Skrivet av Seraium:

Oansvarigt av föräldrar att låta han sitta framför datorn så länge.

För var dag som går när man läser tidningen och andra matnyttiga nyheter så tycker jag licens för att få skaffa barn, blir mer och mer aktuellt.

Medlem

Grabben dog troligtvis av en Lungemboli(propp i lungan), som bildades av proppen i benet han hade pga inaktivitet. Beroende på hur det var gipsat är det inte säkert att det kunnat undvikas även om han hade varit "aktiv", han hade troligtvis en benägenhet att bilda proppar vilket bidrog till detta.

Medlem

Ännu ett offer för snabbmat och coca cola och energidrycker.

Medlem

Man får ju vara någon sorts supermänniska för att ens klara av att ta självmord på det sättet


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Vem hade kunnat tro att man dör om man gör något oansvarslöst mycket?! Survival of the fittest på högsta nivå..

Medlem
Skrivet av joffjoff:

Wow, folk är verkligen olika. Skulle aldrig klara av att spela i sträck. Älskar sömn och mat för mycket.

Ända undantaget är när jag LAN:ar då brukar sömnen ryka men maten är bara för god för att välja bort.

Blir även väldigt trött om jag inte går ut och tar en promenad en gång om dagen.

Ja, precis. Jag gillar och ta en paus och använda bänkpressens funktioner mellan sessioner.


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem

Did he drop any good loot?

12
Skriv svar