Idag kan du testa demo av Fifa 16

Robot
Medlem
Idag kan du testa demo av Fifa 16

Sakna tiden då man tanka demos från fz

Medlem
Skrivet av delli:

Sakna tiden då man tanka demos från fz

Saknar känslan när PC Gamer trillade ner i brevlådan, med skivor fulla av speldemos. Var som julafton 1 gång i månaden.

Medlem
Skrivet av ClockWise:
Skrivet av delli:

Sakna tiden då man tanka demos från fz

Saknar känslan när PC Gamer trillade ner i brevlådan, med skivor fulla av speldemos. Var som julafton 1 gång i månaden.

Ahh...CDGamer! Patchar, screenshots, demos etc. Det var tider det.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Gnällkuk

Jag minns en utgåva av PC Gamer när det kom med ett erotikspel i demoversion. 12-åriga jag kissade nästan på mig av spänning!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Åh nostalgi, saknar CD-Hasse!

Medlem

Hur, o främst var, tankar man hem demot?


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Medlem

Vart är CD-Hasse när man behöver honom?


signatur

"You look like you need a monkey."

Medlem

Tänk när dom skickade med disketter

Skribent
Skrivet av LinusU:

Hur, o främst var, tankar man hem demot?

Till Playstation och Xbox är det i respektive onlinebutik, och för PC är det Origin som gäller.

https://www.easports.com/uk/fifa/demo


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Ok eftersom ingen har kommenterat demot hittills, så gör jag det.

Gameplay, verkar vara bättre än fifa15, kanske mycket bättre till och med, det känns mycket mer naturligt än tidigare. Men, FIFA16 lyckas aldrig sälja in att det är en riktig match jag spelar eller tittar på.

Jämför man grafiken med konkurrenten PES2016 så verkar den vara en eller 2 generationer bakom. Ljussättningen är platt, animationerna både på plan och i närbild ser ut som marionetter med nervösa tics. Spelarrörelserna hoppar och hackar mellan animationsövergångarna och det flyter inte alls lika smidigt som PES. Spelarna liknar inte heller direkt sina riktiga motsvarigheter, utan ser mest ut som påklistrade ansikten på animerade dockor. De ser verkligen inte levande ut.

Jag måste nog säga att jag inte är direkt imponerad av detta års upplaga. De måste verkligen uppdatera sin grafik, ljussättning, spelaransikten och animationer, för detta duger inte.
(spelat på PS4)

Medlem
Skrivet av Hapl0:

Ok eftersom ingen har kommenterat demot hittills, så gör jag det.

Gameplay, verkar vara bättre än fifa15, kanske mycket bättre till och med, det känns mycket mer naturligt än tidigare. Men, FIFA16 lyckas aldrig sälja in att det är en riktig match jag spelar eller tittar på.

Jämför man grafiken med konkurrenten PES2016 så verkar den vara en eller 2 generationer bakom. Ljussättningen är platt, animationerna både på plan och i närbild ser ut som marionetter med nervösa tics. Spelarrörelserna hoppar och hackar mellan animationsövergångarna och det flyter inte alls lika smidigt som PES. Spelarna liknar inte heller direkt sina riktiga motsvarigheter, utan ser mest ut som påklistrade ansikten på animerade dockor. De ser verkligen inte levande ut.

Jag måste nog säga att jag inte är direkt imponerad av detta års upplaga. De måste verkligen uppdatera sin grafik, ljussättning, spelaransikten och animationer, för detta duger inte.
(spelat på PS4)

Intressant analys.
Har inte haft tid att spela årets av varken PES eller FIFA ännu, men jag har på senare tid antagit att FIFA skulle ligga före i grafik. Framförallt spelaransikten då FIFA har viktiga licenser PES inte har. T.ex FIFAs tillgång till laser och foto. Tyckt att det sett riktigt bra ut de senare släppen. Däremot har jag hört att PES ska leverera riktig känsla. Ska bli intressant att se och testa

1
Skriv svar