Ambitiösa Skywind-modden har fler röstskådespelare än Skyrim

Robot
Ambitiösa Skywind-modden har fler röstskådespelare än Skyrim

Fantastiska moddare! Det finns en hel drös utvecklare och utgivare där ute som kunde lärt sig något av detta!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Vilka amibitioner det finns, där ute.

Medlem

Frågan är varför dom inte tar in frivillga till de "riktiga" produktionerna. Borde vara massvis med fans som skulle vilja medverka även om dom bara fick ersättning för t ex resa och boende. Bättre spel och dessutom fans som får vara med i sina favvospel.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Fantastiska moddare! Det finns en hel drös utvecklare och utgivare där ute som kunde lärt sig något av detta!

PC Master race


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Så fler än 10 olika!

Skämt åsido, ser fram emot denna mod.

Medlem
Skrivet av conthox:

Frågan är varför dom inte tar in frivillga till de "riktiga" produktionerna. Borde vara massvis med fans som skulle vilja medverka även om dom bara fick ersättning för t ex resa och boende. Bättre spel och dessutom fans som får vara med i sina favvospel.

För att en riktigt bra professionell röstskådespelare kan göra 10 roller i samma inspelning, och dessutom är mycket bättre på att förmedla känsla och inlevelse än ett slumpmässigt valt fan. Dessutom behöver en proffessionell inte läras upp utan kan läsa manus, timings och är studio van vilket säkert sparar in mycket tid.

Vilket tror du blir billigast och enklast om du behöver ta in 20-30 olika fans med flyg, resa boende för att få samma kvalitet som en enda professionel kan leverera?

Medlem

Detta är en mod jag inte hade haft något emot att betala en liten slant för när den är färdigutvecklad!

Medlem

Rasha lät inte så bra, lät som en 20 årig kille som försökte. Baladas och Eldafire lät otroligt bra.

Medlem
Skrivet av Zerp:

För att en riktigt bra professionell röstskådespelare kan göra 10 roller i samma inspelning, och dessutom är mycket bättre på att förmedla känsla och inlevelse än ett slumpmässigt valt fan. Dessutom behöver en proffessionell inte läras upp utan kan läsa manus, timings och är studio van vilket säkert sparar in mycket tid.

Vilket tror du blir billigast och enklast om du behöver ta in 20-30 olika fans med flyg, resa boende för att få samma kvalitet som en enda professionel kan leverera?

Visst kan en professionell leverera mer, men sedan så har personen mycket högre ersättning. Om fansens enda "ersättning" var att få vara med i credits (plus resa och ev boende), samt då att man varken tar personer helt random och inte heller från hela världen så kan det bli billigare. Sedan behöver man inte ersätta alla skådespelare, utan kanske bara plocka in ett antal för att dryga ut.

Ta Skyrim som ett bra exempel. Hur mycket jag än älskar Skyrim, så är det två saker som stör mig.

1) Man känner igen rösterna och till slut lär man sig vilka NPCs som har samma röstskådis då det inte är tillräckligt med variation.

2) Ärligt talat, är det verkligen en enastående prestation med inlevelse och hela biten som majoriteten av NPCs besitter? De flesta av dem verkar bara ha läst in meningarna, that's it. Det skulle en valfri elev på media-/kulturprogrammet fixa också.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Det är riktigt kul att folk tar sig tiden att göra sånt här, men tycker att det märks så tydligt att det inte är proffs som gör det. Eldafire var den enda som lät trovärdig - riktigt trovärdig, dessutom - medan de andra lät krystade och pratade alldeles för långsamt och manusenligt.

Geeks Gaming

detta är faktiskt en mod jag skulle kunna betala för.

Medlem

70 röstskådisar i Skyrim? Nähä, det kan jag inte tro. Alla låter ju likadant.

Medlem

När släppa detta?

Medlem

När släpps denna? Hade tänkt köra ett långt Elder Scrolls maraton med Skywind, Oblivion och Skyrim då

Har börjat med ESO redan


signatur

Game long and prosper

Medlem

Tårar av glädje och stolthet!

Medlem
Skrivet av Javas:

När släpps denna? Hade tänkt köra ett långt Elder Scrolls maraton med Skywind, Oblivion och Skyrim då

Har börjat med ESO redan

Grymt! Då är du färdig lagom till pensionen.

Medlem
Skrivet av Thomas:
Skrivet av Javas:

När släpps denna? Hade tänkt köra ett långt Elder Scrolls maraton med Skywind, Oblivion och Skyrim då

Har börjat med ESO redan

Grymt! Då är du färdig lagom till pensionen.

Min tanke med


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:

När släpps denna? Hade tänkt köra ett långt Elder Scrolls maraton med Skywind, Oblivion och Skyrim då

Har börjat med ESO redan

Skippa ESO, det är inte ett elder scrolls.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Javas:

När släpps denna? Hade tänkt köra ett långt Elder Scrolls maraton med Skywind, Oblivion och Skyrim då

Har börjat med ESO redan

Skippa ESO, det är inte ett elder scrolls.

Äsch, det är mysigt och imo så är 2nd era mer intressant än 3rd Spelet har dessutom blivit mycket bättre nu än det var vid release. Inte allas cup of tea, men jag gillar det


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av conthox:

Visst kan en professionell leverera mer, men sedan så har personen mycket högre ersättning. Om fansens enda "ersättning" var att få vara med i credits (plus resa och ev boende), samt då att man varken tar personer helt random och inte heller från hela världen så kan det bli billigare. Sedan behöver man inte ersätta alla skådespelare, utan kanske bara plocka in ett antal för att dryga ut.

Jag tror att du underskattar hur stor del av totala ersättningen som boende ( hotell ) och flygresa utgör.

Men jag håller med dig att för de "generiska" rollerna så som random NPCs så spelar det nog inte så stor roll och där är omväxling viktigare än inlevelse, och så kan man spara de professionella till viktiga karaktärer som driver storyn.

Speciellt som du skriver om man kan hitta lokala frivilliga från samma stad som varken behöver boende eller flyg.

Så optimalt är nog att blanda lite av båda.

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Javas:

När släpps denna? Hade tänkt köra ett långt Elder Scrolls maraton med Skywind, Oblivion och Skyrim då

Har börjat med ESO redan

Skippa ESO, det är inte ett elder scrolls.

Äsch, det är mysigt och imo så är 2nd era mer intressant än 3rd Spelet har dessutom blivit mycket bättre nu än det var vid release. Inte allas cup of tea, men jag gillar det

Som MMO kanske det är ok, men det är för långt ifrån elder scrolls för mig.

Men i slutändan är ju det viktigaste att man har roligt.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Zerp:
Skrivet av conthox:

Frågan är varför dom inte tar in frivillga till de "riktiga" produktionerna. Borde vara massvis med fans som skulle vilja medverka även om dom bara fick ersättning för t ex resa och boende. Bättre spel och dessutom fans som får vara med i sina favvospel.

För att en riktigt bra professionell röstskådespelare kan göra 10 roller i samma inspelning, och dessutom är mycket bättre på att förmedla känsla och inlevelse än ett slumpmässigt valt fan. Dessutom behöver en proffessionell inte läras upp utan kan läsa manus, timings och är studio van vilket säkert sparar in mycket tid.

Vilket tror du blir billigast och enklast om du behöver ta in 20-30 olika fans med flyg, resa boende för att få samma kvalitet som en enda professionel kan leverera?

Man får extremt mycket problem med fackföreningen för röstskådespelare om man tar in folk utanför också, definitivt inte värt det.

Medlem

Att ha fler röstskådespelare än Skyrim är ju inte precis nån bedrift, cool mod tho.

1
Skriv svar