Det bortglömda spelet

Medlem
Det bortglömda spelet

GTA 5 släpptes i april och jag köpte spelet direkt efter, så fort jag bekräftat att PC-porten var bra och inte led av buggar och prestandaproblem. Sen låg spelet där, tittade på mig med en blick full av längtan.

- Ska du inte spela mig snart?

Dagar blev till veckor, veckor blev till månader. Briljanta Pillars of Eternity förtjänade en till genomspelning och The Witcher 3 visade sig vara spelgudarnas gåva till mänskligheten. Rogue Legacy var beroendeframkallande, Path of Exile fick en expansion som fixade en hel del problem och Half-Life 2 återupplivades och spelades under några sköna dagar på semestern. Jag gick till och med så långt att jag betade av några halvbra titlar från backloggen istället för att spela GTA5.

History became legend. Legend became myth. And for two and a half thousand years (eller åtminstone över sommaren), GTA5 passed out of all knowledge.

Men nu är det äntligen dags. Jag hade nästan glömt bort det och var tvungen att borsta bort dammet från omslaget. Men nu ska jag äntligen få uppleva det som alla hyllat och pratat så positivt om. Jag är ledig ända fram till och med torsdag så nu ska jag spela GTA5.

#blogg

Inaktiv
Det bortglömda spelet

Det absolut bästa spelet i serien utan tvekan. Story-läget känns oerhört välgjort och Online-delen bjuder på många timmars kaotisk underhållning med vänner (och fiender).

Medlem

Har lite samma dilemma, har inte spelat ut singleplayer i GTAV. -har nog bara en eller ett par story missions kvar.

Det började med att jag spelade SP i en månad vid konsollreleasen tills det att GTA Online lanserades, då tog det över.
Vid PC släppet hoppade jag direkt på GTA Online i förhoppning om en bättre upplevelse (yeah right, jävla p2p matchmakingskit med fusk sprutandes ur öronen).
Har sedan dess lagt det på hyllan, och tror inte att jag kommer plocka upp det igen o fortsätta.. inte för att sp var dåligt på nått sätt, utan bara... aäähh orka!


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Jag köpte dag 1 till PS4:an, spelade ett par timmar och upptäckte att karaktärerna man spelade rörde sig som om de befann sig under vatten. Tråkiga kontroller och sega manövrar precis överallt, vilket är synd eftersom det säkert finns ett intressant spel bakom allt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Du blir inte besviken!

Medlem

Hmm, jag köpte bara spelet för MPn, inget annat, just nu sitter jag bara och väntar på att en kollega skall köpa spelet med, säkert vid jul eller så, då kommer vi återkomma till MPn och heists.

Testade SPn lite snabbt, är väldigt ointresserad av sådana där saker som att man bygger upp en powerbar så att man kan köra i slowmo etc.

I GTA4 gillade jag SPn väldigt mycket, men jag fick en känsla i GTA5 att jag inte kommer gilla det alls...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:

Hmm, jag köpte bara spelet för MPn, inget annat, just nu sitter jag bara och väntar på att en kollega skall köpa spelet med, säkert vid jul eller så, då kommer vi återkomma till MPn och heists.

Testade SPn lite snabbt, är väldigt ointresserad av sådana där saker som att man bygger upp en powerbar så att man kan köra i slowmo etc.

I GTA4 gillade jag SPn väldigt mycket, men jag fick en känsla i GTA5 att jag inte kommer gilla det alls...

WUT? Någon som faktiskt gillade SP i GTA4?

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag köpte dag 1 till PS4:an, spelade ett par timmar och upptäckte att karaktärerna man spelade rörde sig som om de befann sig under vatten. Tråkiga kontroller och sega manövrar precis överallt, vilket är synd eftersom det säkert finns ett intressant spel bakom allt.

Kontrollerna har alltid varit seriens akilleshäl. Jag tycker de är OK så här långt i GTA5.

Skrivet av Voorhees:

Du blir inte besviken!

Nej, det tror jag inte. Både storyn och staden känns inledningsvis mer intressant än den i GTA4. Så det här ska nog bli bra.

Skrivet av anon_178365:

Har samma problem fast med Witcher 3, har köpt spelet men inte startat det ens

Det måste du göra. Jag har spelat igenom Witcher 3 två gånger och kommer troligtvis påbörja min tredje runda när expansionen släpps.

1
Skriv svar