Nytt headset, micen är sjukligt låg. Vad göra?

Medlem
Nytt headset, micen är sjukligt låg. Vad göra?

Bytte just headset, och kan nu knappt höras av mina vänner. Registerar knappt i Sounds->Recording heller. Om något rör sig en bar, men det är om jag pratar högt med micen extremt nära munnen. Något är således mycket fel.

Det fungerade bra på mitt Turtle Beach x12. Nu har jag ett Roccat Kave XTD 5.1 Analog, och kör således genom moderkortets ljud istället för det ljudkort som x12 hade på sladden.

Jag har alla sliders maxade vad jag vet, samt boost på. Spelar ingen roll. Micen hörs knappt.

Det som sitter i mitt ASUS ROG VII Hero moderkort är Realtek-ljud. Har provat lite olika fixar med att installera om och uppdatera, men det har inte fungerat. Kör Windows 10 Pro x64.

Någon som varit med om liknande och fått ordning på det?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Kollat så att sladden sitter i ordentligt? Vet att lurar kan uppföra sig på samma/liknande sätt om man inte fått i dom hela vägen (t. ex damm i uttaget på telefonen eller så). Och om du använder chassiets 3.5mm plug, kolla att allt e shysst kopplat innuti till modermodemets header

Annars, kolla med annan dator och reklamera om samma problem kvarstår.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Jag har exakt samma problem som du (samma moderkort) har när jag kör med mitt analoga headset. En del på Asus hemsida har sagt att man ska avinstallera ROG drivrutinerna för ljudkortet (realteks antar jag) och låta windows själv hitta drivers och det ska ha löst problemet.

Har inte testat själv då jag inte kör med analogt headset hela tiden, bara nu när det är varmt för mina Steelseries H blir riktigt varma oavsett. Ska dock testa det de skrev på https://rog.asus.com/forum/showthread.php?51934-Asus-Maximus-...

Medlem

Hm. Får prova det. Men det lutar åt ett nytt headset så jag slipper Realtek och inbyggt ljud.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

100 spänn rakt av på att det är ett USB-headset som bråkar!


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Du kollade alltså inte på vad det var för headset. Det är ett 5.1 och det enda som USB används till är ström. Resten är 3.5.

Har du Swish?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Nej jag kollade inte på vad det var för headset, det brukar bara vara usb på alla strulande headset.

PM mig din adress så ska du få en peng i posten. Lovat är lovat. Vi gamlingar har inte såna däringa moderna swish.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Hahaha, nä så snål är jag inte. men tack för erbjudandet.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

För intresserade så var lösningen att avinstallera drivrutiner från det inbyggda ljudkortet och deaktivera det.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

För intresserade så var lösningen att avinstallera drivrutiner från det inbyggda ljudkortet och deaktivera det.

Coolers

1
Skriv svar