Blizzard tar i med hårdhandskarna mot otrevliga spelare i Heroes of the Storm

Robot
Blizzard tar i med hårdhandskarna mot otrevliga spelare i Heroes of the Storm
Medlem
Blizzard tar i med hårdhandskarna mot otrevliga spelare i Heroes of the Storm

Och där kommer mer än 80% av spelarbasen att ryka
I 9 av 10 matcher är folk spydiga.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Jag stänger av chatten helt och hållet självmant, så man slipper folks onödiga kommentarer. Som tur är så kan man kommunicera genom att pinga på kartan.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Är det inte väldigt lätt att blockera chatten i Heroes of the Storm? Tror det ploppade upp som alternativ på skärmen när jag spelade? Har inte märkt av något att någon försökt vara otrevlig efter detta

Känns inte som man direkt behöver ha mer koordination än pings i HotS heller så.

Medlem

Ja någon måste väl uppfostra dem. Thumbs up!

Medlem

Riot har ju strulat söder sitt bann system totalt. Jag skriver aldrig i chatten mm men blir reportad om vi förlorar även om jag spelar bra. Sen blir jag bannad utan gjort ett jävla skit. Hänt 2 ggr nu så nu skitet jag totalt i lol.

Medlem

liknande funktion finns ju i DOTA2 (där hamnar man i low-priority och för spela med de som är i low-priority)
funkar rätt bra?

Medlem
Medlem

Jag tycker att det är bra att de jobbar med de här grejerna. Sen får ju tiden utvisa om man lyckas få bukt med all flaming.

Jag spelar själv med chatten påslagen, särskilt i Hero League. Det finns vissa saker som är svåra att kommunicera med hjälp av pings, och då är det bra att kunna skriva nåt kort. Typ: "trap" eller när man ska välja lanes. Ett och annat "gj" eller "nice!" kan även hjälpa stämningen ibland, vilket jag tycker om.

Men om någon börjar skriva ofärskämda saker, eller börjar skylla på sina medspelare, så blockar jag den personen. Så jag antar att jag "missar" de grövsta sakerna, vilket gör att jag sällan får någon anledning av rapportera någon.

Medlem

Blizzard gör kaos!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av magma:

Och där kommer mer än 80% av spelarbasen att ryka
I 9 av 10 matcher är folk spydiga.

Inte så vanligt på/i Diamond League eller Master League (hotslogs.com)

Är snarare ganska vanligt att man får whispers med "well played!" eller "I like how you used that skill in that teamfight!"

Medlem

Anledningen till att jag slutade spela LOL. loggade in efter ett halvår och såg att jag hade 17 games rank låst (måste spela normal) och 32 games utan chatt.

Jag skriver sällan och är mest posetiv.

Folk uttnyttjar detta systemet och rapporterar ändå.

Kanske för jag spela mycket som Teemo.. Instaban på mig.

Medlem

Bra att Blizzard också förösker städa upp bland nötterna! Har 1100+ timmar i LoL och jag tycker nog att LoL har aldrig varit bättre än vad det är nu. Sen upplever inte jag särskilt mycket av sånt här just i min divison(elo). Mest någon enstaka gång som någon kan förlora humöret men då är det bara att trycka på "mute" knappen och rapportera om man vill det. Har vänner dock som spelar i bronze/silver och där förekommer det definitivt mera. Men det är också en stor anledning till varför dom är där dom är.

Angående LoL's nya rapporteringsystem tycker jag det fungerar bra. Aldrig blivit rapporterad eller fått någon form av bann på mig. . Tips, spela inte Teemo jungle så löser det sig

Medlem
Skrivet av magma:

Och där kommer mer än 80% av spelarbasen att ryka
I 9 av 10 matcher är folk spydiga.

Skulle mer säga att det är 2 av 10. Eller så har du otur och jag tur med vilka vi hamnar med.

Bättre att blocka de få som klagar än att stänga av chatten. Särskilt med tanke på att det händer ibland att folk väldigt trevliga och roliga.

Medlem
Skrivet av deadlotus:

Riot har ju strulat söder sitt bann system totalt. Jag skriver aldrig i chatten mm men blir reportad om vi förlorar även om jag spelar bra. Sen blir jag bannad utan gjort ett jävla skit. Hänt 2 ggr nu så nu skitet jag totalt i lol.

Ingen rök utan eld. Det krävs väääldigt mycket om du ska bli bannad i LoL, och två gånger dessutom. Då har du med 99.9% säkerhet gjort något.

Sett folk som har över 1k spel chat restriction och inte blivit bannade, så ja du har nog gjort något. Antagligen afk-dc, då blir folk bannade rätt snabbt.


signatur

IDKFA

Medlem

Alltså ärligt talat - jag förstår att att man vill åt troll, men det är fruktansvärt irriterande att lira med nötter. Jag är där för att ha kul, inte för att lära upp ett arsle som spelar på fel rank.

Jag blir aldrig klagad på - ni som blir det - förtjänar ni det? Kan man inte bara analysera sig själv istället för att gråta?

Händer art man konstruktivt förklarar för andra hur de borde göra - och de börjar gnälla. Skall jag få en b
ann för det?

Medlem

Undrar om det någonsin kommer att släppas ett MOBA vars spelarbas inte är en enda stor cancersvulst. Verkar vara något i genren som lockar fram de allra värsta "gamers".

Medlem
Skrivet av deadlotus:

Riot har ju strulat söder sitt bann system totalt. Jag skriver aldrig i chatten mm men blir reportad om vi förlorar även om jag spelar bra. Sen blir jag bannad utan gjort ett jävla skit. Hänt 2 ggr nu så nu skitet jag totalt i lol.

Fast alla vet att det det förstås inte stämmer. Alla som blir bannade är alltid sååååå snälla och rara och kan inte får allt i världen förstå hur de kan bli så orättvist behandlade.

Jag brukade trolla och retas ganska mkt innan, aldrig raga men typ retas om mina motståndare failade osv och till slut blev jag chat restrictat i 50 games. Efter det så pratar jag knappt något utan använder de inbygda pingsen och har aldrig ens blivit varnad sedan dess.

Medlem
Skrivet av Whisp:
Skrivet av magma:

Och där kommer mer än 80% av spelarbasen att ryka
I 9 av 10 matcher är folk spydiga.

Skulle mer säga att det är 2 av 10. Eller så har du otur och jag tur med vilka vi hamnar med.

Bättre att blocka de få som klagar än att stänga av chatten. Särskilt med tanke på att det händer ibland att folk väldigt trevliga och roliga.

Känns som jag hamnar med dessa hela tiden. Först låg jag runt rank 24, nu kommer jag inte ens förbi rank 38 på grund av dåliga spelare. Sen kan det hoppa igen till rank 30 och sen tillbaka till 38...rätt tröttsamt.

Vissa matcher är så lätta att man vunnit på under 15 minuter.
Andra matcher är mer jämna, så de pågår i kanske 25-30 minuter.
Majoriteten förlorar man.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Bra, man blir alltid så innerligt trött på alla dessa know-it-all som tycker att man är dålig för att man inte spelar som de vill. Väx upp, vi spelar i rank 38 - hade du varit bra hade vi inte spelat med varandra. Om du förlorar hela tiden kanske, JUST KANSKE, beror det på att du inte är så bra som du tror. Men det är ju lättare att klaga på andra.

Och vi har alla varit noobs. Det är vad lägre ranker finns till för. Det är knappast världsmästerskapen när du ligger under rank 25 (som är "medel"). I orankat spel har du ingen som helst röst i huruvida en spelare är dålig eller inte. Orankat är för att läsa sig och/eller levla upp.

Finns inget som irritera mig så mycket som personer som måste vara rövhål för att de är (eller oftast endast tror att de är) bättre än sina medspelare. Alla är inte lika bra och du kan inte förvänta dig pro-spel om du inte själv är i en pro-rank.

Vad jag däremot inte tål är spelare som inte ens försöker. Då menar jag när de går AFK i 5 min eller sitter och campar basen för "it's lost anyway, gg Diablo is noob".

Skrivet av Cirdane:

Undrar om det någonsin kommer att släppas ett MOBA vars spelarbas inte är en enda stor cancersvulst. Verkar vara något i genren som lockar fram de allra värsta "gamers".

Måste ändå säga att HotS har en bättre community än konkurrenterna.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

1
Skriv svar