"Bildbrowsing" som en sida?

Medlem
"Bildbrowsing" som en sida?

Tänk er att ni läser en artikel, låt oss säga den om de nya bilderna på karaktärer ur Street Fighter IV. Du klickar dig in genom länken i artikeln och bläddrar igenom bilderna. Nu vill du tillbaka till artikeln och läsa lite till och klickar på "dropdown back" i din browser, åh nej! de senaste 15 sidorna som syns är endast bildsidor från bildarkivet. Hur ska du nu hitta tillbaka? åh stackars fraggel...

Tänk er nu följande. Samma scenario men om bildarkivet och dess bilder endast räknas som en länk så skulle man kunna gå tillbaka till artikeln och till och med ännu längre bak! Gud vad bra och smart!

Eller? :heart:


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Såklart det är väldigt bra och för att inte glömma smart!!!
F.Z = Friction Zero
Det ska gå lätt som en margarinbit i stekpannan.


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Vila i frid

Vidarebefodras till våra kod-genier. Tack för förslaget!


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Antikvitet

Det du beskriver kan lösas med ajax. Men om du befinner dig i bildarkivet och bläddrar bland bilder, och så vill du komma tillbaka till bilden du var på nyss, om du då klickar back och kommer tillbaka till recensionen så blir du jätteförvirrad.

Den bistra sanningen är att det är "antingen eller" som råder här, och den lösningen vi har nu kommer att kvarstå. Jag kan tipsa dig till att öppna bilder i en ny flik i stället, så har du alltid kvar recensionen nära till hands.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av John:

Det du beskriver kan lösas med ajax. Men om du befinner dig i bildarkivet och bläddrar bland bilder, och så vill du komma tillbaka till bilden du var på nyss, om du då klickar back och kommer tillbaka till recensionen så blir du jätteförvirrad.

Det där går att lösa även med Ajax. Vill du veta mer information hänvisar jag dig till Google, samt: http://dev2dev.bea.com/pub/a/2006/01/ajax-back-button.html

Skrivet av John:

Den bistra sanningen är att det är "antingen eller" som råder här, och den lösningen vi har nu kommer att kvarstå. Jag kan tipsa dig till att öppna bilder i en ny flik i stället, så har du alltid kvar recensionen nära till hands.

Inte särskilt smart att slänga ur sig sådant utan att veta sanningen.

Antikvitet

Där blev jag ägd.

Men beslutet kvarstår. Bildarkivet fungerar bra som det gör i dag. Använd webbläsarnas flikar i stället.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

1
Skriv svar