Star Wars: Battlefront – kriga om kapslar i spelläget Drop Zone

Robot
Star Wars: Battlefront – kriga om kapslar i spelläget Drop Zone
Medlem
Star Wars: Battlefront – kriga om kapslar i spelläget Drop Zone

Har Dice kommenterat angående ingen serverbläddrare för PC ännu?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Det kan nog vara rätt roligt, låter lite som Headquarters i de äldre Call of duty spelen .. spawnade ett headquarter någonstans på banan på slumpmässig plats och så fick båda lagen rusha dit, den som tar över den får hålla den ett visst tag för att få poäng medans andra laget försöker förstöra den. Det var ett av mina favoritspellägen i gamla COD-serien....

Tror nog det fanns till cod 2, 3 och 4 om jag inte minns fel?


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av Milky_81:

Det kan nog vara rätt roligt, låter lite som Headquarters i de äldre Call of duty spelen .. spawnade ett headquarter någonstans på banan på slumpmässig plats och så fick båda lagen rusha dit, den som tar över den får hålla den ett visst tag för att få poäng medans andra laget försöker förstöra den. Det var ett av mina favoritspellägen i gamla COD-serien....

Tror nog det fanns till cod 2, 3 och 4 om jag inte minns fel?

Headquarters I COD4 har gett många timmar av glädje


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Whatever, ingen serverbrowser...inget köp.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Vad spelar det för roll om det inte är en serverbrowser.. Matchmaking fungerar utmärkt i CS GO, funkar säker lika bra i Battlefront tillslut.

Medlem

CS Go har serverbläddrare

Medlem
Skrivet av theborg:

CS Go har serverbläddrare

Inte så många som använder den dock.

Alla rankade games spelas genom matchmaking.

Så mycket smidigare och köa upp för ett game än att hålla på och leta en bra server i en lista.

Skrivet av dafuq:
Skrivet av theborg:

CS Go har serverbläddrare

Inte så många som använder den dock.

Alla rankade games spelas genom matchmaking.

Så mycket smidigare och köa upp för ett game än att hålla på och leta en bra server i en lista.

Ja det kanske fungerar när du lirar ensam eller med 4 vänner. Tänk dig in i communityn sits som har klaner med folk från allt mellan 10 till 40 personer. Klart dessa gäng vill hyra sin egna server, ha möjligheten hela klanen joinar server för att kriga lite mot varandra.

I mitt fall sitter min klan och för diskussioner på att inte köpa spelet. Dice vägrar ju släppa info på vad dom tänker göra.

Lämna gärna matchmaking med ea serverar till konsolerna och låt oss pc spelare ha kvar möjligheten att styra själva som i dom senaste bf liren.

Medlem
Skrivet av SeaMonkeyFresh:
Skrivet av dafuq:
Skrivet av theborg:

CS Go har serverbläddrare

Inte så många som använder den dock.

Alla rankade games spelas genom matchmaking.

Så mycket smidigare och köa upp för ett game än att hålla på och leta en bra server i en lista.

Ja det kanske fungerar när du lirar ensam eller med 4 vänner. Tänk dig in i communityn sits som har klaner med folk från allt mellan 10 till 40 personer. Klart dessa gäng vill hyra sin egna server, ha möjligheten hela klanen joinar server för att kriga lite mot varandra.

I mitt fall sitter min klan och för diskussioner på att inte köpa spelet. Dice vägrar ju släppa info på vad dom tänker göra.

Lämna gärna matchmaking med ea serverar till konsolerna och låt oss pc spelare ha kvar möjligheten att styra själva som i dom senaste bf liren.

Jo i det läget kan det ju vara tråkigt. Men jag nöjer mig med att spela med mina 3 vänner. Så jag bryr mig inte. Tror inte det är så populärt med klan krig om jag ska vara ärlig. Annars hade nog EA gjort något så den möjligheten fanns. De flesta nöjer sig med ett vanligt matchmaking system. Serverbrowser är old schack.

Medlem
Skrivet av dafuq:

Vad spelar det för roll om det inte är en serverbrowser.. Matchmaking fungerar utmärkt i CS GO, funkar säker lika bra i Battlefront tillslut.

Lite skillnad i ett spel som ät 5 vs 5 mot 20 vs 20 dock. Själv gillar jag att ha en browser då man kan välja en server med (mestadels) vettigt folk och admins. Dock ingen dealbreaker för mig.

Medlem
Citat:

Vi framhäver idén om snabb action där man måste vara rörlig och tänka snabbt. Att campa lönar sig egentligen inte, berättar lead level designer Dennis Brännvall.

Har de inte sett filmerna? Det enda de gör är ju att kampa. Stå runt hörn och peppra med blasters.

Jag anar att SW:BF kommer vara Quake i Star Wars-kläder.


signatur

Johan Pilestedt

1
Skriv svar