Fallout 4 får season pass, och mod-verktyg i klass med Skyrims

Robot
Fallout 4 får season pass, och mod-verktyg i klass med Skyrims

Bethesda meddelar priset på framtida dlc, man vad kommer de egentligen att innehålla?


Medlem
Fallout 4 får season pass, och mod-verktyg i klass med Skyrims

Jag må vara smålänning och således drabbad av ärvd snålhet, men jag tycker att Season Pass är ett ganska fult knep för att kräma ur lite mer pengar av den blåögda spelarbasen. "Hej, du kan få all vår content som vi planerar att släppa, men vi har inte en aning om vad det är!". Applicera detta på valfri sak du spenderar pengar på så förstår du hur idiotiskt det är. Lunch till exempel. "Hej, idag serverar vi en mystisk låda.. eller ja, nja vi vet inte riktigt vad det är för något, Men gott är det!".

BAH!

Köpte dessutom Fallout New Vegas Ultimate Edition på Steams rea för ett väldigt fördelaktigt pris och förväntar mig göra samma sak med Fallout 4.

Medlem

Helt otroligt. De vill inte bara att man förbokar ett spel som de åtminstone visat information om. De vill också att man förbokar DLC som de själva inte ens vet vad det kommer innehålla, men de vet att det är värt 40 dollar... Det luktar svettigt skrev om den rådande förbokningskulturen.

Skrivet av Bennii:

Helt otroligt. De vill inte bara att man förbokar ett spel som de åtminstone visat information om. De vill också att man förbokar DLC som de själva inte ens vet vad det kommer innehålla, men de vet att det är värt 40 dollar... Det luktar svettigt skrev om den rådande förbokningskulturen.

Håller med. Trist att de håller på med det här hela tiden. "F4" kommer säkert vara bra, men det är bara korkat att betala för något i förväg.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag säger så här, köpte skyrim för 100:-, all dlc kostar runt 450:- jag testade att köpa heartfire. Och jävlar vad dåligt det var. Knappast värt 130:- eller vad det var

Så season pack är ju som att köpa grisen i säcken.

Medlem

Dog armor!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Ser ingen anledning att köpa season pass, då man inte vet vad man får.

Köper sällan DLC i vilket fall, då det är oftast inte värt priset.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Set enda negativa med att spela på ps4 är just den totala avsaknaden av moddar...

Medlem

Ni får gnälla över season pass när det inte är Bethesda som gjort spelet. Köp och håll truten bara.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Grymgreger:

Set enda negativa med att spela på ps4 är just den totala avsaknaden av moddar...

Och 30fps+handkontroll(iaf för mig).

Medlem
Skrivet av Grymgreger:

Set enda negativa med att spela på ps4 är just den totala avsaknaden av moddar...

Tror det ska komma med moddar till ps4.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Grymgreger:

Set enda negativa med att spela på ps4 är just den totala avsaknaden av moddar...

Ingen dator du kan koppla till teven om du vill vara soffspelare?

Medlem

Jag tänkte sälja kakor för 30 kr. Vet inte vad dem innehåller men dem är värda 40 kr Alla som förbokar får en tvål på köpet!!!

Medlem
Skrivet av robbis:

Jag säger så här, köpte skyrim för 100:-, all dlc kostar runt 450:- jag testade att köpa heartfire. Och jävlar vad dåligt det var. Knappast värt 130:- eller vad det var

Så season pack är ju som att köpa grisen i säcken.

Väldigt få spel där alla DLC:s är värda priset, kolla bara Bioshock Infinite och Dishonored.

Tycker de enda som har hanterat DLC:s bra var Gearbox med Borderlands 1, sen började de också med samma tönteri.

Angående förhandsbokningar så är det totalt 100% meningslöst. Förut så bokade man ett spel för att man skulle få det, det fanns en begränsad upplaga av spelen. Så är det inte längre. Sure ska du ha en fysisk skiva eller en collectors edition, men inte om du ska ladda ner skiten. Förhandsbokningar kan sätta sig i samma grop som on-disc DLC:s och försvinna.

Medlem

bethseda är riktigt ödmjuka när det gäller deras girighet.

Medlem

BOJKOTT! Fy fan alltså!

Bara Blizzard och Valve man kan lita på och som är de bästa spelföretagen. Och det sistnämnda släpper spel var 10:e år....


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Lämnar Jim Sterlings senaste här, tycker den beskriver tankarna om pre-orders rätt bra.

Medlem

Jag har inget emot Season Pass till spel sålänge det inte inkluderar massor av bonusar och tjaffs bortsett från ett något billigare pris än att köpa rubbet seperat.

Jag har inget emot att betala lite extra när innehållet släpps istället, särskilt om vi inte vet 'vad' som kommer.

Har Season Pass till Pillars of Eternity eftersom jag vet vad det är vi får och jag vill ha både Part 1 och 2 av expansionet så ansåg det värt i det fallet.

Men jag ser absolut ingen anledning att klaga på ett season pass. Köp inte det om ni inte vill ha det, och skaffa DLC:n ni gillar istället när det kommer?

Medlem
Skrivet av nilfisk:
Skrivet av Grymgreger:

Set enda negativa med att spela på ps4 är just den totala avsaknaden av moddar...

Och 30fps+handkontroll(iaf för mig).

Jag älskar att spela med gamepad men av någon anledning har jag aldrig kunnat få in känslan för det i Bethesdas spel. Kanske blir Fallout 4 ett undantag men troligtvis inte.

Medlem

Så länge folk förbokar kommer det inte sluta att erbjuda just förbokningar. Rösta med plånboken folk!

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av nilfisk:
Skrivet av Grymgreger:

Set enda negativa med att spela på ps4 är just den totala avsaknaden av moddar...

Och 30fps+handkontroll(iaf för mig).

Jag älskar att spela med gamepad men av någon anledning har jag aldrig kunnat få in känslan för det i Bethesdas spel. Kanske blir Fallout 4 ett undantag men troligtvis inte.

Jag har avskytt det i typ 20år. Men nu spelar jag allt och styr även i windows och gick även in i det här fönstret med min "fjärkontroll". Mycket pga axel skada men ändå jäkligt skönt.

Att inte ha sin dator till tvn/projektorn är ju bara dumt.

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av nilfisk:
Skrivet av Grymgreger:

Set enda negativa med att spela på ps4 är just den totala avsaknaden av moddar...

Och 30fps+handkontroll(iaf för mig).

Jag älskar att spela med gamepad men av någon anledning har jag aldrig kunnat få in känslan för det i Bethesdas spel. Kanske blir Fallout 4 ett undantag men troligtvis inte.

Jo, alltså. Jag kör med handkontroll i vissa spel också, men jag kommer aldrig vara lika bra med det i ett FPS-spel. Tror inte heller det är möjligt. Det finns en anledning till att såna spel har aim assist och annat krux på konsol.

Medlem

brukar hålla mig borta från season pass innan det visar sig att det verkligen är något att ha.

Nu är detta dock fallout 4 som jag har väntat så länge på...

...säå tyvärr, here take my money *slänga*

Medlem

Hade varit mer förvånad om det inte funnits något season pass. Hoppas spelkonsumenterna lär sig någon gång.

Medlem

Finns inget som är tummen upp med season pass i det här sammanhanget. Blir inte förhandsbokning av detta. Jag väntar till nästa år. Men tja... folk är folk.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Morlizer:

Så länge folk förbokar kommer det inte sluta att erbjuda just förbokningar. Rösta med plånboken folk!

Blir att vänta på en mer fullständig version i framtiden, som vanligt. Jag kan vänta, har en mängd spel som är i standby.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Sluta klaga, ni kommer ju ändå köpa spelet...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Ambassadör
Xbox

Det är bättre att köpa spel något år eller så efter release. Kompletta spel med allt dlc till sjukt mkt lägre pris. Har en gigantisk backlog så det är ju ingen stress direkt. Hugg på reor också, så har man ju fan inte ens tid att spela allt. Spelen blir ju inte sämre för att de inte är nya.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Helt otroligt. De vill inte bara att man förbokar ett spel som de åtminstone visat information om. De vill också att man förbokar DLC som de själva inte ens vet vad det kommer innehålla, men de vet att det är värt 40 dollar... Det luktar svettigt skrev om den rådande förbokningskulturen.

Är ju helt frivilligt, Bethesta har inte direkt ett dåligt rykte så många kommer nog köpa de blint i vilket fall. Köp de bara på steam och lämna tillbaka om du inte är nöjd

Medlem

Vem behöver DLC när det finns moddar?!


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

12
Skriv svar