Windows 10 närmar sig 100 miljoner installationer

Robot
Windows 10 närmar sig 100 miljoner installationer
Medlem
Windows 10 närmar sig 100 miljoner installationer

Epedemi

Medlem

Hade gärna gjort det, men många verkar få problem med prestanda...känns meningslöst isf.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:

Hade gärna gjort det, men många verkar få problem med prestanda...känns meningslöst isf.

Que? Alla jag vet har bara haft prestandaförbättringar. Är det en viss hårdvara som ställer till det?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Quake-konnässsör

Den lider av några barnsjukdomar ännu. Kommer säkert bra om några månader. Vissa program, från Microsoft egna hemsida går inte riktigt och installera, tex jag installera framework 3.5 fick hålla på en stund för att få det och fungera.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Propy:

Hade gärna gjort det, men många verkar få problem med prestanda...känns meningslöst isf.

Que? Alla jag vet har bara haft prestandaförbättringar. Är det en viss hårdvara som ställer till det?

Nu hör man såklart mest det negativa, men nvidia verkar ha en del problem. Kanske mest om man kör sli.

De du säger har fått bättre prestanda kanske kör amd? eller så jag helt ute och cyklar.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av conthox:
Skrivet av Propy:

Hade gärna gjort det, men många verkar få problem med prestanda...känns meningslöst isf.

Que? Alla jag vet har bara haft prestandaförbättringar. Är det en viss hårdvara som ställer till det?

Nu hör man såklart mest det negativa, men nvidia verkar ha en del problem. Kanske mest om man kör sli.

De du säger har fått bättre prestanda kanske kör amd? eller så jag helt ute och cyklar.

Jag kör Nvidia och har inga som helst prestandaproblem. Däremot så var det en hel del problem med spel som kraschade och så i början. Men efter att nya drivrutiner släpptes så har jag faktiskt inte haft ett enda problem med det heller.

Men kan ju såklart variera mellan burk och kort. Jag har ett GTX 980 i alla fall.

För övrigt så tycker jag Win10 är helt fantastiskt.

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av conthox:
Skrivet av Propy:

Hade gärna gjort det, men många verkar få problem med prestanda...känns meningslöst isf.

Que? Alla jag vet har bara haft prestandaförbättringar. Är det en viss hårdvara som ställer till det?

Nu hör man såklart mest det negativa, men nvidia verkar ha en del problem. Kanske mest om man kör sli.

De du säger har fått bättre prestanda kanske kör amd? eller så jag helt ute och cyklar.

Är blandat, mest nVidia. Själv har jag ett GTX970, fast inte SLI då. Kanske är SLI som det hänger på?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

har kört win 7 sen releasen och aldrig varit nära något annat som funkat lika bra, förrän nu. måste säga att jag är rätt nöjd med hur 10an fungerar och hur bra alla spelen flyter där. måste helt enkelt ta och rekommendera att man uppdaterar sig fram till det nyaste


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Propy:
Skrivet av conthox:
Skrivet av Propy:

Hade gärna gjort det, men många verkar få problem med prestanda...känns meningslöst isf.

Que? Alla jag vet har bara haft prestandaförbättringar. Är det en viss hårdvara som ställer till det?

Nu hör man såklart mest det negativa, men nvidia verkar ha en del problem. Kanske mest om man kör sli.

De du säger har fått bättre prestanda kanske kör amd? eller så jag helt ute och cyklar.

Är blandat, mest nVidia. Själv har jag ett GTX970, fast inte SLI då. Kanske är SLI som det hänger på?

Verkar så faktiskt. Har också ett 970 så då kanske man ska testa ändå. Man kan ju faktiskt gå tillbaka.

Som sagt kollar man runt så ser man mest det negativa. De jag känner kör antingen amd eller så har de inte uppgraderat...eller så har de mac...så man får inte mycket feedback från dem.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

har kört win 7 sen releasen och aldrig varit nära något annat som funkat lika bra, förrän nu. måste säga att jag är rätt nöjd med hur 10an fungerar och hur bra alla spelen flyter där. måste helt enkelt ta och rekommendera att man uppdaterar sig fram till det nyaste

Men är det bättre än 8.1? Jag är helnöjd efter jag vant mig

Har kört det sen starten på min "Asus Transformer 2-in-1" laptop/surfplatta och ur rent användnings perspektiv så känner jag mig mycket nöjd med det. Känns som ett stort steg uppåt från Win 8.1 som var förinstallerat.

Fast på min stationära speldator, samt min andra jobb & allt-i-allo dator, så har jag än så länge avvaktat. Det finns så mycket med "Win 10 filosofin", som jag känner mig skeptisk inför.

1. Att man inte kan välja själv vilka uppdateringar man vill installera/avstå från, känns ganska hotfullt då tidigare windows uppdateringar faktiskt har orsakat skada vid vissa tillfällen och nya uppdateringar kan innebära att funktioner som man absolut ej vill ha läggs till systemet.

2. Spårningsmanin, som till relativt stor del kan stängas av men som ändå känns som något som självklart borde varit avstängt som standard och kan innebära säkerhets risker i framtiden.

3. Att program som exempelvis molntjänsten "OneDrive" inte kan avinstalleras utan att man tar till kluriga trix och grejar med registret.

4. Att "piratkopior" tydligen ej ska gå att köra i Win10. Nu har jag inte befattat mig med sådana sedan tiden innan internet när alla spel fortfarande kom på 3.5" disketter, idag kommer alla mina nya spel från Steam. men det känns ändå obehagligt med ett system som övervakar och väljer vilka program man "får" köra.

Tja, på det hela taget så är det en del som får mig att hoppas att "Steam-machines" blir en framgångssaga och att "Vulcan" blir en stark konkurrent till "DirectX12", så att jag kan satsa på Xubuntu istället för WIn10 på mina stationära datorer (samt behålla Vista/win7) som jag också redan har på dom.

Medlem

Nej med mina siffror och källor så har Windows 10 bara 20 miljoner användare.

Medlem
Skrivet av Tobblish:

Nej med mina siffror och källor så har Windows 10 bara 20 miljoner användare.

"Användare" och "installationer" är inte samma sak. Jag t ex är 1 användare men har 2 installationer. Tre om man räknar datorn på jobbet.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Smoo87:

Men är det bättre än 8.1? Jag är helnöjd efter jag vant mig

Personligen tycker jag det. Även om det har en del småsaker som förhoppningsvis kommer att ändras senare. T ex VPN-anslutningsåtkomsten som är väldigt omständig, alla inställningar som först öppnas via gemensamt nytt gränssnitt fast sedan öppnas i nytt fönster med det gamla gränssnittet (typ som att dom inte fått över allt i det nya gränssnittet än), lite buggar som att en del inställningsfönster öppnas igen efter man stänger dom och lite fler barnsjukdomar. Det kanske låter mycket, men det är småsaker som man inte använder ofta.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Smoo87:

Men är det bättre än 8.1? Jag är helnöjd efter jag vant mig

Personligen tycker jag det. Även om det har en del småsaker som förhoppningsvis kommer att ändras senare. T ex VPN-anslutningsåtkomsten som är väldigt omständig, alla inställningar som först öppnas via gemensamt nytt gränssnitt fast sedan öppnas i nytt fönster med det gamla gränssnittet (typ som att dom inte fått över allt i det nya gränssnittet än), lite buggar som att en del inställningsfönster öppnas igen efter man stänger dom och lite fler barnsjukdomar. Det kanske låter mycket, men det är småsaker som man inte använder ofta.

Äh, nästa gång jag byter är när tillräckligt många spel stödjer Linux. Vill helst slippa Microsoft totalt. Men vart man sig i världen vänder, så står dom där med sina händer

Medlem

NSA sitter och frossar i data just nu!

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av monsterbenke:

har kört win 7 sen releasen och aldrig varit nära något annat som funkat lika bra, förrän nu. måste säga att jag är rätt nöjd med hur 10an fungerar och hur bra alla spelen flyter där. måste helt enkelt ta och rekommendera att man uppdaterar sig fram till det nyaste

Men är det bättre än 8.1? Jag är helnöjd efter jag vant mig

jag testade bara 8an kvickt och gillade aldrig det så har inte mkt att jämföra med egentligen. 10an däremot satte sig direkt när man övat in alla nya menyer. har inte haft några problem öht och känner en klar prestandaförbättring i spelen. tycker det är klockrent


signatur

//monster

Nice :D! Älskar Windows 10 och det är absolut det bästa OS hittills :).

Medlem

Denna bild beskriver varför jag aldrig kommer skaffa windows 10 http://i.imgur.com/3yC8zlA.jpg

Medlem
Skrivet av Henkik:

Denna bild beskriver varför jag aldrig kommer skaffa windows 10 http://i.imgur.com/3yC8zlA.jpg

Det mesta av det på den bilden går att stänga av eller ställa in och många är ganska logiska. Du kan ju t.ex. inte få förslag på hemsidor medans du skriver om inget skickas. Sen är det ju inte enbart MS som samlar in den typen av data så alternativen är få...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Henkik:

Denna bild beskriver varför jag aldrig kommer skaffa windows 10 http://i.imgur.com/3yC8zlA.jpg

Det mesta av det på den bilden går att stänga av eller ställa in och många är ganska logiska. Du kan ju t.ex. inte få förslag på hemsidor medans du skriver om inget skickas. Sen är det ju inte enbart MS som samlar in den typen av data så alternativen är få...

Och du tror Ms inte kommer göra som Facebook och sälja vidare informationen kan nog garantera att de kommer göra det.

Inaktiv
Skrivet av Henkik:

Denna bild beskriver varför jag aldrig kommer skaffa windows 10 http://i.imgur.com/3yC8zlA.jpg

Den där bilden är helt skev. Det mesta där är MS-tjänster som gör precis samma sak som Google gör, och du kan stänga av det om du inte vill använda tjänsterna. Skillnaden är att MS är lite mer transparenta än Google.

Om du stänger av virusskydd och brandvägg utan att installera något alternativ så startas det inbyggda upp igen. Självklart behöver ett virusprogram information för att skydda dig, det gör alla virusskydd. Framgår det i den bilden? Nej, för den som gjort bilden är hjärndöd.

Det enda du inte kan stänga av är information om systemets hälsa, vilket inte har ett smack med någons privatliv att göra. Det är samma sak som att du måste besikta bilen.

Medlem
Skrivet av Henkik:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Henkik:

Denna bild beskriver varför jag aldrig kommer skaffa windows 10 http://i.imgur.com/3yC8zlA.jpg

Det mesta av det på den bilden går att stänga av eller ställa in och många är ganska logiska. Du kan ju t.ex. inte få förslag på hemsidor medans du skriver om inget skickas. Sen är det ju inte enbart MS som samlar in den typen av data så alternativen är få...

Och du tror Ms inte kommer göra som Facebook och sälja vidare informationen kan nog garantera att de kommer göra det.

Det är möjligt, eller snarare troligt, att de gör det i någon form. Men det stör inte mig tillräckligt mycket för att avstå från win10.

Nästan alla har ju redan en smartphone som gör samma sak, ingen klagar speciellt mycket på dem.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

När jag uppgraderade till Win10 fick jag först några felmeddelanden om att den inte kunde installera Nvidias drivrutiner då jag försökte med de senaste. Upplösningen var för låg och helt fel. Men allt löste sig efter en omstart och sedan dess har jag inte haft några problem alls. Kör med en GeForce 970 GTX (ingen SLI).
Möjligen att jag kan nämna min gamla Canon skrivare Pixma MP 600 officiellt inte har drivrutiner för Windows 10 men den verkar fungera utmärkt i a f!

Medlem

Skynet.


signatur

autograph

Medlem

Jag är helt nöjd och allt fungerar perfekt.


signatur

autograph

Medlem

Väntar tills alla barnsjukdomar är fixade tidigast våren 2016

Medlem

Inte förrän Cubase funkar felfritt...

Medlem

Det går inte ens att installera.. kommer alltid upp nå error när jag ska stänga av datorn. Den vill inte riktigt hämta uppdateringen av nån anledning. har ändå haft igång datorn i några dygn för att se om det händer något, men icke. Det står att windows 10 laddas ned i bakgrunden, men det har det gjort i några veckor nu. Det går inte ens att öppna för att se förloppet av nedladdningen.

12
Skriv svar