Windows 10 till Xbox One kan bli en dröm för mod-älskare

Robot
Windows 10 till Xbox One kan bli en dröm för mod-älskare

Ska integreras helt, kommer redan i år.

#nyhetstips


Avstängd
Windows 10 till Xbox One kan bli en dröm för mod-älskare

Angående Fallout 4 moddarna så bekräftades det ju att dom även kommer till PS4 här om dagen.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Angående Fallout 4 moddarna så bekräftades det ju att dom även kommer till PS4 här om dagen.

Det bekräftades redan under E3-veckan. Stödet kommer dock till PS4 sist.

Medlem

Det här bäddar i bästa fall för bättre PC-portar i framtiden. Jag gillar't.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Det här bäddar i bästa fall för bättre PC-portar i framtiden. Jag gillar't.

Jag tvivlar. Det största problemet är ju imo inte mod-stödsbrist, utan styrningen. T ex spel optimerade för att titta fram, bak och åt sidorna med inte upp/ned som man lätt kan med mus. Taskiga menyer och multifunktionsknappar med menyer istället för att använda tangentbordets frödelar osv osv.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Thomas:
Skrivet av DrAg00nEn:

Angående Fallout 4 moddarna så bekräftades det ju att dom även kommer till PS4 här om dagen.

Det bekräftades redan under E3-veckan. Stödet kommer dock till PS4 sist.

Men om jag förstår det rätt så medför detta att man slipper koda mods separat utan att moddarna till PC också fungerar till Xbox, det är isf en väldigt stor fördel.

Medlem

Mer intresserad av att man då förhoppningsvis kan porta från Xbox till PC.

Avstängd
Skrivet av Lepr:
Skrivet av Thomas:
Skrivet av DrAg00nEn:

Angående Fallout 4 moddarna så bekräftades det ju att dom även kommer till PS4 här om dagen.

Det bekräftades redan under E3-veckan. Stödet kommer dock till PS4 sist.

Men om jag förstår det rätt så medför detta att man slipper koda mods separat utan att moddarna till PC också fungerar till Xbox, det är isf en väldigt stor fördel.

Vilket är exakt samma mod stöd som ps4an också får.

Det som bekräftades under E3 veckan var att ps4an eventuellt skulle få mod stöd och att detta beslut var upp till Sony att fatta. Det var alltså inte om x1 får moddarna släppta först. Utan det var beslutet angående mod stödet som dröjde


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av Lepr:
Skrivet av Thomas:
Skrivet av DrAg00nEn:

Angående Fallout 4 moddarna så bekräftades det ju att dom även kommer till PS4 här om dagen.

Det bekräftades redan under E3-veckan. Stödet kommer dock till PS4 sist.

Men om jag förstår det rätt så medför detta att man slipper koda mods separat utan att moddarna till PC också fungerar till Xbox, det är isf en väldigt stor fördel.

Vilket är exakt samma mod stöd som ps4an också får.

Det som bekräftades under E3 veckan var att ps4an eventuellt skulle få mod stöd och att detta beslut var upp till Sony att fatta. Det var alltså inte om x1 får moddarna släppta först. Utan det var beslutet angående mod stödet som dröjde

Ok, så moddarna behöver inte tweakas specifikt för att fungera på PS4?
Det är ju jättebra om det är så.
Har ingen direkt koll ärligt talat men hur fungerar detta på en arkitektuella nivån?

Medlem

Så X-boxen kommer inte vara en konsol längre men en pc med gammal och standardiserad hårdvara?
Det enda bra jag skulle kunna se med detta är xbox spel till pc utan emulator...

Medlem
Skrivet av Sille:

Så X-boxen kommer inte vara en konsol längre men en pc med gammal och standardiserad hårdvara?
Det enda bra jag skulle kunna se med detta är xbox spel till pc utan emulator...

Xone och PS4 är ju båda mer eller mindre som en dator. Väldigt begränsade datorer.

Medlem
Skrivet av iFlaX:
Skrivet av Sille:

Så X-boxen kommer inte vara en konsol längre men en pc med gammal och standardiserad hårdvara?
Det enda bra jag skulle kunna se med detta är xbox spel till pc utan emulator...

Xone och PS4 är ju båda mer eller mindre som en dator. Väldigt begränsade datorer.

Det är ju en smartphone också... Men de kan ju vara bra för det :).


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

1
Skriv svar