Du är S.P.E.C.I.A.L! Film om Fallout 4:s karaktärssystem

Robot
Du är S.P.E.C.I.A.L! Film om Fallout 4:s karaktärssystem

Ny serie beskriver hur spelet attributsystem fungerar. Denna gång handlar det om styrka. Arrg.


Du är S.P.E.C.I.A.L! Film om Fallout 4:s karaktärssystem

Vault boy borde ha sin egna tv serie

Medlem

Bethesda får mig att känna väldigt special!

Äh jag är trött kommer inte på nått bättre xD

Medlem

Så styrkan gör inte att man kan slå ner större bovar själv av egen kraft, men gör att man kan använda manicker som gör det åt en? Låter inte jättelogiskt. Undrar vilket attribut de där stora bovarna i videon har riktat in sig på?

Skrivet av Sebbepojken:

Så styrkan gör inte att man kan slå ner större bovar själv av egen kraft, men gör att man kan använda manicker som gör det åt en? Låter inte jättelogiskt. Undrar vilket attribut de där stora bovarna i videon har riktat in sig på?

Jo styrkan gör att du kan slå ner större bovar själv. Strength ökar din Melee Damage.

Medlem
Skrivet av Mastermind530974:
Skrivet av Sebbepojken:

Så styrkan gör inte att man kan slå ner större bovar själv av egen kraft, men gör att man kan använda manicker som gör det åt en? Låter inte jättelogiskt. Undrar vilket attribut de där stora bovarna i videon har riktat in sig på?

Jo styrkan gör att du kan slå ner större bovar själv. Strength ökar din Melee Damage.

Fast videon visade ju nåt slags mekanisk boxningshandske som gjorde skadan och då såg inte styrkan ut att spela roll alls. Som grön i Fallout-världen var videon mer förvirrande än lärande.

Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av Mastermind530974:
Skrivet av Sebbepojken:

Så styrkan gör inte att man kan slå ner större bovar själv av egen kraft, men gör att man kan använda manicker som gör det åt en? Låter inte jättelogiskt. Undrar vilket attribut de där stora bovarna i videon har riktat in sig på?

Jo styrkan gör att du kan slå ner större bovar själv. Strength ökar din Melee Damage.

Fast videon visade ju nåt slags mekanisk boxningshandske som gjorde skadan och då såg inte styrkan ut att spela roll alls. Som grön i Fallout-världen var videon mer förvirrande än lärande.

Videon säger "Defend yourself using your natural Strength" och sen visar Vault boy med spänd knytnäve följt av olika Melee vapen. Jag vet att det kan vara en smula förvirrande men så fort du börjar spela kommer du lära dig snabbt :3

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Så styrkan gör inte att man kan slå ner större bovar själv av egen kraft, men gör att man kan använda manicker som gör det åt en? Låter inte jättelogiskt. Undrar vilket attribut de där stora bovarna i videon har riktat in sig på?

Det är ju rätt logiskt att ju starkare du är ju tyngre och kraftfullare vapen kan du slå med.

Klar du kan slå med nävarna men hur effektivt är det emot saker som inte lever eller liknande. du måste ju slå isönder dom då, och du skadar ju dig själv mer då.

Det är ju rätt logiskt med mer styrka så slår du hårdare med ett baseboll trä än med händerna.

Så logiskt och passande är det.

Det jag alltid avskytt med fallout är att styrka avgör hur mycket du kan bära tycker det borde vara en item eller någon annan stat

Men finns ju alltid mods och man kan alltid spela och leva med det endå.

bara störigt enligt mig hehe.

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Så styrkan gör inte att man kan slå ner större bovar själv av egen kraft, men gör att man kan använda manicker som gör det åt en? Låter inte jättelogiskt. Undrar vilket attribut de där stora bovarna i videon har riktat in sig på?

Jag tror att I Vegas påverkade styrkan hur mycket du kan bära,
melee damage och vissa vapen (även skjutvapen) krävde en viss
styrkenivå för att kunna används. Minns inte exakt men för min karaktär
var styrka inte jätte viktig.


signatur

MattiAceGaming

Medlem

skaffa detta omedelbart eller vänta på mods?

Medlem
Skrivet av Bahoven:

skaffa detta omedelbart eller vänta på mods?

Vilket du vill. Jag har nästan 1000 timmar i Skyrim och 500+ i NV; det är kul att spela både omoddat och moddat för det kan bli helt olika upplevelser.

Utan att spela omoddat kan det vara svårt att veta vad man vill förbättra med moddar.

Medlem
Skrivet av Saxit:
Skrivet av Bahoven:

skaffa detta omedelbart eller vänta på mods?

Vilket du vill. Jag har nästan 1000 timmar i Skyrim och 500+ i NV; det är kul att spela både omoddat och moddat för det kan bli helt olika upplevelser.

Utan att spela omoddat kan det vara svårt att veta vad man vill förbättra med moddar.

Bra svar och bra råd!

Det finns massor med mods för olika syften och det är viktigt för dig som spelar spelet
att du installerar de mods som ger dig en förbättrad spelupplevelse. Det är lite svårt
att ge andra råd i denna frågan men det är verkligen värt att kolla in lite olika mods i ett
spel som FO4 när det släpps


signatur

MattiAceGaming

k3m
Medlem

Att de är dumma och fega som låter attributen vara detsamma. Vad fan gör attributet "tur" mer än att förstöra inlevelsen. Bethsoft har ändå inte fått med Fallouts själ. Visst är Bethsofts spel roliga att lira i många timmar. Men de är långt i från odödliga klassiker. Fallout licensen borde hamnat hos RED i stället. Fast jag hoppas Cyberpunk kan bli det nya Fallout

Medlem
Skrivet av k3m:

Att de är dumma och fega som låter attributen vara detsamma. Vad fan gör attributet "tur" mer än att förstöra inlevelsen. Bethsoft har ändå inte fått med Fallouts själ. Visst är Bethsofts spel roliga att lira i många timmar. Men de är långt i från odödliga klassiker. Fallout licensen borde hamnat hos RED i stället. Fast jag hoppas Cyberpunk kan bli det nya Fallout

k3m
Medlem
Skrivet av Nelfie:
Skrivet av k3m:

Att de är dumma och fega som låter attributen vara detsamma. Vad fan gör attributet "tur" mer än att förstöra inlevelsen. Bethsoft har ändå inte fått med Fallouts själ. Visst är Bethsofts spel roliga att lira i många timmar. Men de är långt i från odödliga klassiker. Fallout licensen borde hamnat hos RED i stället. Fast jag hoppas Cyberpunk kan bli det nya Fallout

Självklart finns det de som är av annan åsikt

1
Skriv svar