Nättroll utpressar League of Legends-spelare på pengar

Robot
Nättroll utpressar League of Legends-spelare på pengar
Medlem
Nättroll utpressar League of Legends-spelare på pengar

Sjukt hur det kan bli.
Men då kanske de lär sig att bete sig som folk även på internet!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Japp, måste faktiskt erkänna att dessa "nättroll" inte väcker lika stor avsky hos mig som de kanske borde.

En 25 tusenlapp kan nog vara ett bättre incitament än en tillfällig ban att tänka efter sitt beteende.

Tråkigast är nog att trollen med flit förstör matcher.

Inaktiv

Vet inte riktigt hur jag ska känna inför detta. Men jag önskar lite att domstolar i Sydkorea kunde ta hänsyn till uppenbara försök till detta (genom att exempelvis minska möjligheterna att erhålla skadestånd rejält om BO suttit och t ex lämnat ut samtliga personuppgifter i en spel-chatt, knappast normalt beteende)

Medlem

Vidrigaste jag hört sedan Lizard Squad nyheterna!!!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Har inte spelat LoL alltför mycket, men hur vet de namnet på den de ska anmäla, är det i klartext kopplat till ens nickname?

Medlem
Skrivet av gote:

Har inte spelat LoL alltför mycket, men hur vet de namnet på den de ska anmäla, är det i klartext kopplat till ens nickname?

"Hi LoL-player. My name is Kwon no twell Hung and I live in Seol district 21. Just turned 19, ok if I brood the mother?"

Ungefär så kan man tolka nyheten.

Medlem
Medlem
Skrivet av gote:

Har inte spelat LoL alltför mycket, men hur vet de namnet på den de ska anmäla, är det i klartext kopplat till ens nickname?

ganska säker på att i sydkorea så måste man använda sitt personnummer för att göra konton eller nått sånt.

Medlem
Skrivet av Xeogt:

I Korea är ditt LoL-konto knutet till ditt personnummer, just för att myndigheterna ska kunna hitta dig om du inte följer lagen.

Lite spännande, skulle förmodligen inte tillåtas på många ställen i övriga världen, men tänk hur det skulle förändra spelvärlden om det blev likadant här (en ban blir på personnummret t.ex. och kan påverka alla spel från samma tillverkare).

Undrar hur de ser till att det är riktiga personerna bakom personnummret som spelar så det inte bara är ett påhittat, eller snott från en kompis (eller kanske snarare ovän).

Medlem

Räknas det som förtal när någon skriver på ett forum att Lulzcat773 spelat dåligt? Det är ju ingen av forumbesökarna som vet vem som är bakom användarnamnet och då kan det väl knappast räknas som förtal av en person utan riktat mot ett användarkonto. Eller skriver de ut personens riktiga namn på forumet?

Medlem
Skrivet av Incal:

Räknas det som förtal när någon skriver på ett forum att Lulzcat773 spelat dåligt? Det är ju ingen av forumbesökarna som vet vem som är bakom användarnamnet och då kan det väl knappast räknas som förtal av en person utan riktat mot ett användarkonto. Eller skriver de ut personens riktiga namn på forumet?

Precis så dem gör. Nättrollet lulzcat773 berättar sitt riktiga namn och hoppas på att personligen bli t ex mordhotad. Sen anmäler han användarnamnet som hotade och i och med att de är kopplat till ett riktigt id så blir de ju ganska lätt att hitta den "skyldige".

Medlem

Även om det är lagom idiotiskt beteende så finns det ju en enkel lösning, ge fan i att göra verbala påhopp på andra.

Medlem

Sjuka lag de har..
Detta är bara bevis på att desto fler förbud gör bara ett samhälle värre.

phi
Medlem

Spela dåligt och göra folk förbannade brukade jag göra för skojs skull. Det är nog dags att packa resväska och köpa en enkelbiljett till sydkorea.

Inaktiv

Sverige kommer snart ha dessa lagar också, med tanke på vart vår frihet pekar.

Medlem
Skrivet av Ristaaf:

Japp, måste faktiskt erkänna att dessa "nättroll" inte väcker lika stor avsky hos mig som de kanske borde.

En 25 tusenlapp kan nog vara ett bättre incitament än en tillfällig ban att tänka efter sitt beteende.

Tråkigast är nog att trollen med flit förstör matcher.

Välformulerad analys. Instämmer!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

1
Skriv svar