Super Mario Maker

Robot
Super Mario Maker

I trettio år har Nintendo låtit oss spela deras plattformsbanor. Nu stundar nya tider, för det är dags för dig och mig att bygga våra egna drömvärldar.

#nintendo


Medlem
Super Mario Maker

Verkar ganska kul. Hade det här funnits när jag var yngre hade jag blivit överlycklig.

Nu har intresset svalnat, men förr älskade jag att bygga egna banor, Marathon och Unreal Tournament var väl favoriter; men allt som gick att skapa till egentligen

Redaktör

Första Trackmania hade fantastisk baneditor. Man byggde, buggtestade, körde som besatt för att sätta en svår guldtid och lassade upp mästerverket på en FTP till ett par kompisar. Sen hittade nån en glitch och spöade mig med 40 sekunder på en minutlång bana.


signatur
Medlem

Är väldigt sugen på att skaffa en WiiU enbart för det här... Men jag vill inte stödja Nintendo nu när dem får så mycket sand i framstjärten av Youtubeklipp.

Medlem

Nintendo...var inte det nåt man spelade på 80-90 talet för att alternativet var att leka med kompisar utomhus i regnet eller se på knastrig vhs?


signatur

Styret upp och däcken ner

Inaktiv

Låsningen av verktygen sänkte mitt första intryck något fruktansvärt. Läst runt och ingen vet exakt vad som låser upp verktygen. Vissa säger skapa en massa en andra säger ställ om klockan. Suck...

Inaktiv

Visade sig att man läser upp ett easteregg när man satt ut block och monster tills det tar stopp

Medlem

Nu kör vi.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Varför är "Hur ska Nintendo lyckas städa upp all skit online?" ett minus?

Istället för att bespotta hur Nintendo sköter det, bespotta problemet i sig istället

Medlem

Har märkt att communityn inte gillar svåra banor, direkt. De populäraste är såna där man inte ska göra någonting på eller bara hålla inne en knapp för att nå målet. Bådar inte gott för min första bana som tog mig tre timmar att klara av för att ens få ladda upp den.

Medlem

Känner mig rätt färdig med Little Big Planet-konceptet.

Medlem
Skrivet av Berrabub:

Låsningen av verktygen sänkte mitt första intryck något fruktansvärt. Läst runt och ingen vet exakt vad som låser upp verktygen. Vissa säger skapa en massa en andra säger ställ om klockan. Suck...

Har faktiskt insett det är ganska bra man låser upp det efterhand, för då är man tvungen att vara kreativ med det man har istället för att gå all the balls to the walls crazy redan i början. Gjorde en hel-crazy trampolin-bana nu i början och märkte inte ens av att jag var begränsad i mina verktyg, det är inte förrän nu senare jag har insett "fan, jag använde ju nästan bara goombas och koopas över hela banan istället för de där andra".

Anyhoo, alla tycker väl olika. Jag har inte känt skaparglädjen försvinna bara för man inte har allt i början.

Medlem

Har inte köpt det än, men ska göra snart. Ser verkligen fram emot detta och efter att ha läst den här artikeln så verkar det ju väldigt enkelt. Ska bli kul att spela andras banor också.

Inaktiv
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Berrabub:

Låsningen av verktygen sänkte mitt första intryck något fruktansvärt. Läst runt och ingen vet exakt vad som låser upp verktygen. Vissa säger skapa en massa en andra säger ställ om klockan. Suck...

Har faktiskt insett det är ganska bra man låser upp det efterhand, för då är man tvungen att vara kreativ med det man har istället för att gå all the balls to the walls crazy redan i början. Gjorde en hel-crazy trampolin-bana nu i början och märkte inte ens av att jag var begränsad i mina verktyg, det är inte förrän nu senare jag har insett "fan, jag använde ju nästan bara goombas och koopas över hela banan istället för de där andra".

Anyhoo, alla tycker väl olika. Jag har inte känt skaparglädjen försvinna bara för man inte har allt i början.

Ja jag kan hålla med om att restriktioner kan vara bra för att utmana kreativiteten. Bra ex, analoga synthar vs dagens sequencers och synthar.
Men jag anser mig vara lite av en poweruser så jag hade velat hoppa förbi inkörningen

Medlem

En lite klurig bana som grabben knåpat ihop...

A893-0000-011C-BF4F

Ge han nån stjärna så han kan lägga upp fler banor!

1
Skriv svar