Valve förklarar varför Steam Controller är den bästa gamepaden någonsin

Robot
Valve förklarar varför Steam Controller är den bästa gamepaden någonsin

Du skall inga andra gamepads hava jämte denna.

#valve


MEG
Medlem
Valve förklarar varför Steam Controller är den bästa gamepaden någonsin

Det är tur iaf att han tror på sin egen produkt. Jag för min del håller mig till musen, kanske man är gammalmodig men jag har svårt att se hur något ska kunna ersätta denna trevliga lilla "grej"


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Ser ut att kunna bli något det där...helt klart nyfiken!

Gen
Medlem

Samma som ovan, ser mycket intressant ut.

Medlem

Får hoppas min kommer på utlovat datum i Oktober, inte långt kvar direkt

Känner mig fortfarande lite osäker på den. Personerna i bakgrunden vid "Alienware steam machine" verkade ha lite problem med att styra om ni kollar precis vid början av klippet. Men det kan ju vara en annan kontroller dem använder. Jaja blir bara att vänta på att steam controller släpps och få test själv :3

Medlem

Kan bli bra det där. Men är samtidigt skeptisk. Litar mer på recensionerna än PR-snack.

Medlem
Skrivet av MEG:

Det är tur iaf att han tror på sin egen produkt. Jag för min del håller mig till musen, kanske man är gammalmodig men jag har svårt att se hur något ska kunna ersätta denna trevliga lilla "grej"

Tveksamt om den kan ersätta precisionen du får jämfört med en mus på ett skrivbort men det fungerar säkert bra nog.

Tycker inte riktigt det är rättvist att jämföra med en mus heller, tanken är väl inte att ersätta kontrollerna på ditt skrivbort utan Valve verkar vara mer intresserade av soffan (konsol) med tanke på Steam machines etc.

Personligen så är jag intresserad av att skaffa en till HTPCn. I kombination med att streama spel ifrån huvuddatorn (som är kraftfullare än HTPCn) genom Steam så kan det nog bli en riktigt bra upplevelse i jämförelse med konsoler.

Medlem

Kan bli en bra gamepad kaaaanske. Mer intresserad av hur det kommer att gå för steam link och steam machines. Man har ju ett rätt maffigt bibliotek och intresset att ha tangentbord, mus och kablage för att ha en dator kopplad i TV:n är inte för en sekund lockande längre sedan Plex, Spotify osv kom till PS4:an och resten går utmärkt på chromecasten.

Inaktiv

Givet köp, även om man är vääääldigt skeptisk


signatur

You can´t kill whats already been killed!

Känner att man är för beroende att ha en spak att styra med, har spelat urgamla konsoller med platt yta att styra med och det är sjukt obekvämt.

Medlem

Skönt att höra! ...jag är dock fortfarande fullt övertygad om att jag föredrar Xbox Elite Controller.

MEG
Medlem
Skrivet av guran33:
Skrivet av MEG:

Det är tur iaf att han tror på sin egen produkt. Jag för min del håller mig till musen, kanske man är gammalmodig men jag har svårt att se hur något ska kunna ersätta denna trevliga lilla "grej"

Tveksamt om den kan ersätta precisionen du får jämfört med en mus på ett skrivbort men det fungerar säkert bra nog.

Tycker inte riktigt det är rättvist att jämföra med en mus heller, tanken är väl inte att ersätta kontrollerna på ditt skrivbort utan Valve verkar vara mer intresserade av soffan (konsol) med tanke på Steam machines etc.

Personligen så är jag intresserad av att skaffa en till HTPCn. I kombination med att streama spel ifrån huvuddatorn (som är kraftfullare än HTPCn) genom Steam så kan det nog bli en riktigt bra upplevelse i jämförelse med konsoler.

Tja smaken är som baken, som pigan sa till drängen


signatur

Death is only the beginning

k3m
Medlem

Det här tror jag kommer bli nästa stora grej en bekväm handkontroll til surf, OSet o spel. måste ta och lägga in en beställning prompt

Inaktiv

Om man e så dum att man tror en touchpad är bättre en styrspakar kan man lika.

Medlem

Får en ju lite mer intresserad att åtminstone testa en och se hur det funkar.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Min personliga åsikt är att gamepad kommer aldrig att kunna mäta sig med mus och tgb.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem
Skrivet av Joql:

Om man e så dum att man tror en touchpad är bättre en styrspakar kan man lika.

Har du testat kontrollen själv? Eller anser du av någon anledning som oss dödliga ej kan lista ut att touch pads skulle vara sämre än analoga spakar automatiskt genom någon intrinsikal kvalitetsnivå som ej varierar beroende på produkt och innovation?

Inaktiv
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Joql:

Om man e så dum att man tror en touchpad är bättre en styrspakar kan man lika.

Har du testat kontrollen själv? Eller anser du av någon anledning som oss dödliga ej kan lista ut att touch pads skulle vara sämre än analoga spakar automatiskt genom någon intrinsikal kvalitetsnivå som ej varierar beroende på produkt och innovation?

= /

Medlem
Skrivet av guran33:
Skrivet av MEG:

Det är tur iaf att han tror på sin egen produkt. Jag för min del håller mig till musen, kanske man är gammalmodig men jag har svårt att se hur något ska kunna ersätta denna trevliga lilla "grej"

Tveksamt om den kan ersätta precisionen du får jämfört med en mus på ett skrivbort men det fungerar säkert bra nog.

Tycker inte riktigt det är rättvist att jämföra med en mus heller, tanken är väl inte att ersätta kontrollerna på ditt skrivbort utan Valve verkar vara mer intresserade av soffan (konsol) med tanke på Steam machines etc.

Personligen så är jag intresserad av att skaffa en till HTPCn. I kombination med att streama spel ifrån huvuddatorn (som är kraftfullare än HTPCn) genom Steam så kan det nog bli en riktigt bra upplevelse i jämförelse med konsoler.

Precis vad jag är ute efter själv. Kan inte dra HDMI-kabeln genom vardagsrummet längre pga partnerns veto

Vet någon Hur pass bra själva streamingen är? Klarar den 1080p i 60Hz?

k3m
Medlem

Var förbokar jag denna kompromisslösa, oumbärliga spelpaddan Såg den inte på Webhallen!?!

Medlem
Skrivet av janssonn:

Får hoppas min kommer på utlovat datum i Oktober, inte långt kvar direkt

Oktober? Jag beställde min första dagen den var tillgänglig på Steam och ska få den först 10:e november, så hur gick det till?

phi
Medlem
Skrivet av Joql:

Om man e så dum att man tror en touchpad är bättre en styrspakar kan man lika.

Tro det eller ej men själv har jag spöat folk i QuakeWorld på en Macbook Pro med touchpad och de spelade med mus.

Oerhört mycket bättre precision än med styrspakar men så klart inte jämförbart med mus. Största problemet var att touchpaden är så liten så att man måste ha väldigt hög sensitivity och då tappar man normalt sett en hel del precision, så det blev en hel del flax-aimande.

Medlem
Skrivet av k3m:

Var förbokar jag denna kompromisslösa, oumbärliga spelpaddan Såg den inte på Webhallen!?!

fullbokad nu too late...

Inaktiv
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av k3m:

Var förbokar jag denna kompromisslösa, oumbärliga spelpaddan Såg den inte på Webhallen!?!

fullbokad nu too late...

Köp på Steam


signatur

You can´t kill whats already been killed!

k3m
Medlem
Skrivet av GRiZZHARD:
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av k3m:

Var förbokar jag denna kompromisslösa, oumbärliga spelpaddan Såg den inte på Webhallen!?!

fullbokad nu too late...

Köp på Steam

Seriöst? och Säljer Steam hårdvara?

Medlem
Skrivet av Ghostknight:
Skrivet av janssonn:

Får hoppas min kommer på utlovat datum i Oktober, inte långt kvar direkt

Oktober? Jag beställde min första dagen den var tillgänglig på Steam och ska få den först 10:e november, så hur gick det till?

Jag förhandsbokade inte dag 1 men Valve anonserade med om man bokade då skulle man vara med i första leveransen, står så här på beställningen nu när jag kollade:

Leveransstatus: Förhandsboka
Estimated Shipping Date: 16 okt, 2015

Inaktiv
Skrivet av k3m:
Skrivet av GRiZZHARD:
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av k3m:

Var förbokar jag denna kompromisslösa, oumbärliga spelpaddan Såg den inte på Webhallen!?!

fullbokad nu too late...

Köp på Steam

Seriöst? och Säljer Steam hårdvara?

Japp


signatur

You can´t kill whats already been killed!

Medlem

Men vafasiken, man kan ju inte röra sig i de flesta spel och fungerar inte till tex Origin.


signatur

Det var detta...

Medlem

Den måste ju ställas in för varje spel.Att den inte fungerar med Origin verkar iofs ganska logiskt, även om det säkert finns en workaroundlösning. Nöjd med min, även om jag hade föredragit att man laddat den via microusb, inte vanliga batterier.

1
Skriv svar