Se den övergivna japanska staden som är förebild för skräckspelet Forbidden Siren

Robot
Se den övergivna japanska staden som är förebild för skräckspelet Forbidden Siren
Avstängd
Se den övergivna japanska staden som är förebild för skräckspelet Forbidden Siren

Coolt ställe!

Medlem

damn, såg ni samma som jag i ett av fönsterna(1:14-1:18 ) ? Skulle aldrig sätta min fot där.

Medlem

Finns liknande platser i Sverige också. Övergivna bruksorter som förfallit.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av storm72:

damn, såg ni samma som jag i ett av fönsterna(1:14-1:18 ) ? Skulle aldrig sätta min fot där.

huh? Jag pausade och stirrade bra länge. Men hitta inget

Medlem

Filmades inte sista biten av The Grudge 2 där? Eller åtminstone någon liknande plats.

k3m
Medlem
Skrivet av Jonrei:
Skrivet av storm72:

damn, såg ni samma som jag i ett av fönsterna(1:14-1:18 ) ? Skulle aldrig sätta min fot där.

huh? Jag pausade och stirrade bra länge. Men hitta inget

Inte jag heller

Medlem

Inte jag heller :(?


signatur

Jäh!

Medlem

30 sekunder ser jag en klippt gräsmatta. Så 100% övergivet kan det knappast vara

Medlem

Other Trivia: Snubben som gjorde Forbidden Siren jobbade med Silent Hill 1 innan. Han skrev typ huvudmanuset I think eller Main Scenario. Jag önskar han kunde sätta sig ner och göra fler skräckspel istället för göra anime-inspirerade PS-Vita-spel.

Medlem
Skrivet av DAoG:

30 sekunder ser jag en klippt gräsmatta. Så 100% övergivet kan det knappast vara

Spökgräsklippare.

Medlem
Skrivet av DAoG:

30 sekunder ser jag en klippt gräsmatta. Så 100% övergivet kan det knappast vara

Tänkte på samma sak när jag såg videon.

I övrigt jävligt vackert ställe och vilken fin natur.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Otäckt. Undrar om det är där filmen baserad på spelen spelades in?

Medlem

Ser otroligt skönt och fridfullt ut. Hade lätt kunnat tänka mig att bo där och bli självförsörjande om man vet hur man ska odla och bruka marken osv.
Något den klippta gräsmattan kan vittna om att folk redan gör


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

1
Skriv svar