Fallout 4 får season pass, och mod-verktyg i klass med Skyrims

Nice nice, älskar förbokning och förbokar alla nya spel så ser rejält fram emot detta

Skrivet av Ravenknight:

Vem behöver DLC när det finns moddar?!

Kör aldrig mods av andra spelare. Köper endast DLC eller tillägg som är officiellt.

Spelar ingen roll om det är cashcow dlc eller riktigt bra, endast officiellt här.

Medlem
Skrivet av Buckmagoo:
Skrivet av Bennii:

Helt otroligt. De vill inte bara att man förbokar ett spel som de åtminstone visat information om. De vill också att man förbokar DLC som de själva inte ens vet vad det kommer innehålla, men de vet att det är värt 40 dollar... Det luktar svettigt skrev om den rådande förbokningskulturen.

Är ju helt frivilligt, Bethesta har inte direkt ett dåligt rykte så många kommer nog köpa de blint i vilket fall. Köp de bara på steam och lämna tillbaka om du inte är nöjd

Det finns mycket som är frivilligt. Det betyder inte att jag måste acceptera det.

Det här handlar om idioti, på flera plan. Jag är vanligtvis öppen för andras åsikter men kan inte använda något annat ord än "idioti" för de som köper det här i dagsläget. De vet inte vad de köper, de vet inte hur mycket DLC de köper bara att Bethesda anser det vara värt 40 dollar, de vet inte när de får det, de vet inte vad det kommer kosta att köpa löst, de vet inte ens om spelet de köper DLC till är bra.

Och, ja, Bethesda har bra rykte. Det är ingen garanti. De har släppt undermåliga DLC förr, till exempel Hearthfire till Skyrim och *fniss* horse armor till Oblivion (som mest visar att Bethesdas förmåga att värdera DLC ibland är ur funktion, så de där 40 dollarna de anger som värde här kan ifrågasättas).

Jag skulle ha hundra gånger mer förståelse för att någon köpte ett season pass om Bethesda presenterade en plan för DLC-släppen:
- Hur många?
- När, och under hur lång period?
- Vad kommer deras DLC innehålla?

Kränga DLC helt blint, utan att själv ens veta vad man säljer och innan spelet ens är släppt. Det är girighet och jag hoppas ingen köper det innan Bethesda släppt Hallout 4 och presenterat en bra plan för DLC-släppen. Då har de åtminstone berättat vad de vill sälja.

Medlem

Svin gött med samma mod verktyg som Skyrim, suttit i massor med timmar med skyrim mods

Medlem

Ok, nu gick detta från Dag 1-köp till "vänta till det gått ned i pris och man ser vad som finns i DLC"-köp.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Med tanke på facit i hand. DLC till både Trean och Vegas har helt klart varit värt det. Season Pass, check.

Hade dom vetat vad som ska släppa som DLC så hade dom ju redan haft med det i spelet.

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

Hade dom vetat vad som ska släppa som DLC så hade dom ju redan haft med det i spelet.

Haha, lol nej, verkligen inte.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Helt otroligt. De vill inte bara att man förbokar ett spel som de åtminstone visat information om. De vill också att man förbokar DLC som de själva inte ens vet vad det kommer innehålla, men de vet att det är värt 40 dollar... Det luktar svettigt skrev om den rådande förbokningskulturen.

Vad är värst, företagen som gör så, eller användarna som faktiskt betalar i så stor skala att de uppmuntrar företagen att fortsätta med samma sak?


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Ruskendrul:

Hade dom vetat vad som ska släppa som DLC så hade dom ju redan haft med det i spelet.

Haha, lol nej, verkligen inte.

Vilken tur att du verkar veta det då. Berätta mer om vad för DLC som förväntas komma. Inväntar med spänning på edert expertutlåtande...

Skrivet av Tobias Solem:
Skrivet av Bennii:

Helt otroligt. De vill inte bara att man förbokar ett spel som de åtminstone visat information om. De vill också att man förbokar DLC som de själva inte ens vet vad det kommer innehålla, men de vet att det är värt 40 dollar... Det luktar svettigt skrev om den rådande förbokningskulturen.

Vad är värst, företagen som gör så, eller användarna som faktiskt betalar i så stor skala att de uppmuntrar företagen att fortsätta med samma sak?

Det är tur att vi finns som inte har något problem med detta. Jag älskar DLC och season pass. Kommer förboka detta season pass så fort det blir tillgängligt.

Företag kommer aldrig sluta med dessa bra saker då även om det är en stor skala som hatar pre-orders, dlc och alla dessa boycotts så är det ÄNNU större skala som skiter fullständigt i det och köper direkt.

Jag är stolt över min typ.

Medlem
Skrivet av GwXnEFwAmkDdRS7:

Nice nice, älskar förbokning och förbokar alla nya spel så ser rejält fram emot detta

Skrivet av Ravenknight:

Vem behöver DLC när det finns moddar?!

Kör aldrig mods av andra spelare. Köper endast DLC eller tillägg som är officiellt.

Spelar ingen roll om det är cashcow dlc eller riktigt bra, endast officiellt här.

Obvious troll is obvious


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Skrivet av azynkron:
Skrivet av GwXnEFwAmkDdRS7:

Nice nice, älskar förbokning och förbokar alla nya spel så ser rejält fram emot detta

Skrivet av Ravenknight:

Vem behöver DLC när det finns moddar?!

Kör aldrig mods av andra spelare. Köper endast DLC eller tillägg som är officiellt.

Spelar ingen roll om det är cashcow dlc eller riktigt bra, endast officiellt här.

Obvious troll is obvious

Nej jag är inget troll alls. Finns många som avskyr mods och endast kör officiellt.

Medlem

Men lugna ner er det är ju inget tvång att köpa season pass. Tyvärr finns det säkert en del som gör det och kanske kommer ångra sig men dom lär sig precis som en annan gjort under åren.

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Ruskendrul:

Hade dom vetat vad som ska släppa som DLC så hade dom ju redan haft med det i spelet.

Haha, lol nej, verkligen inte.

Vilken tur att du verkar veta det då. Berätta mer om vad för DLC som förväntas komma. Inväntar med spänning på edert expertutlåtande...

Man behöver knappast vara någon expert - upplärd eller självuttalad - för att veta att DLC många ggr börjar planeras långt innan huvudspelet är klart. Det är helt enkelt, som allt annat, en fråga om budgetering, resurser och framtida planerad inkomst.

Spel som Fallout som kostar så mycket att tillverka och där det finns en förväntad försäljning, då sitter inte dom anställda och kostar pengar/väntar på att få något att göra när arbetet tryter.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av GwXnEFwAmkDdRS7:

Nice nice, älskar förbokning och förbokar alla nya spel så ser rejält fram emot detta

Skrivet av Ravenknight:

Vem behöver DLC när det finns moddar?!

Kör aldrig mods av andra spelare. Köper endast DLC eller tillägg som är officiellt.

Spelar ingen roll om det är cashcow dlc eller riktigt bra, endast officiellt här.

Ledsen om jag väcker en "gammal" tråd nu, men varför använder du dig aldrig av mods från en tredjepart?
Det finns huuuuur mycket bra content som helst till t.ex FONV så jag förstår inte varför man absolut inte vill överväga att ta del av det.
Bara texturpaketen är värda att dra ner, och det kostar ju inget heller.

12
Skriv svar