Därför är Quiet i Metal Gear Solid V typ naken

Medlem

Jag tycker det är bra att hon är avklädd. Jag gillar nakna tjejer. Blir man som kille bestört av detta är man en redig j**la fjant.

Medlem
Skrivet av reggaebaws:

Jag tycker det är bra att hon är avklädd. Jag gillar nakna tjejer. Blir man som kille bestört av detta är man en redig j**la fjant.

Nu är ju inte logik något som man direkt kan anklaga den breda massan för att besitta men somliga excentriska exemplar av oss tycker dock att det kan vara trevligt med saker som funkar i sitt sammanhang. Är det fel med naket? Nej absolut inte, nakna kvinnor är helt fantastiskt men är det lika fantastiskt i alla sammanhang?

I Metro Last Light har vi en scen med nakna strippor. Helt fantastiskt. Karaktärerna är strippor och de är nakna, precis som man kan förvänta sig att strippor ska vara.

Sedan har vi Quiet i MGS5 som är en naken elitsoldat och prickskytt... Det går inte riktigt ihop. En elitsoldat och prickskytt brukar ha någon form av klädsel på sig som är anpassad till yrket. Quiet är ju trotts allt ingen strippa så det känns ju väldigt konstigt att hon går klädd som en. Speciellt med tanke på att de flesta andra karaktärer i spelet har på sig helt acceptabla kläder för deras förväntade yrken. Soldaterna klär sig som soldater liksom.

Jag kanske är lite gammalmodig av mig men jag föredrar när mina strippor är nakna och mina soldater påklädda. Känns liksom logiskt och beprövat.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av bleetzer:

Är det inte 18 års gräns på spelet ändå? Förstår inte debatten.. Skulle hennes utseende kränka kvinnor på något sätt eller? Tycker det börjar gå för långt. Är väl upp till skaparen om han/hon vill ha nakna män eller kvinnor i sitt spel. Det är ju inte så att Geralt har sex med en tjockis i Witcher 3 heller. Sexism debatterna börjar gå för långt. Passar att hugga ibland, sen andra gånger så skiter man i det. Ska man snacka sexism så ska man göra det där det är på "riktigt", i en fantasi värld i ett spel är det orelevant.

Fast nu handlade inte nyheten om eventuell sexism, utan hur ostig Kojimas förklaring är.

Vad är det för fel på hans förklaring?

Är detta det första MGS som folk lirar eller?

ALLTING är konstigt i MGS och det är därför man älskar det.

Medlem

Det roliga är också att om en man springer runt halvnaken (eller naken... raiden) genom majoriteten av spelet så hade ingen brytt sig. Hade de kommit med förklaringen att han andas och dricker genom huden och skulle dö med för mycket kläder. Då hade alla köpt den förklaringen utan att ifrågasätta det. Alla hade tyckt det var ett coolt nytt concept. Men nu är det en kvinna det handlar om. Då måste ju alla granska henne för fullt. Dömma hennes kläder, dömma hennes rörelser, dömma allt hon gör.... måste vi begränsa kvinnor hela tiden? Det finns inga gränser på hur män får klä sig eller röra sig. Vafan ska det då finnas det för kvinnor? Män får se ut hur de vill, fula eller snygga. Men kvinnor får inte vara för fula eller för snygga. Alltid ska det vara folk som klagar på dem. OCH DET, det är RIKTIG sexism. Inte att folk finner någons kropp atraktiv. Det är naturligt. Men att sätta gränser på hur kvinnor får visas och vara... det är bara äckligt och sexistiskt. Ska ni inte granska om varför raiden springer runt naken så ska ni inte heller granska om var quiet är halv naken.

Vafan, "släpp nipplen fri" men samtidigt "hon visas i bh/bikini ni sexualiserar henne!!" Fucking bestäm er...

Bara hållkäften alla PK-idioter. Inget fel med nakenhet eller sexualitet. Dessutom tycker jag förklaringen var rätt frän. Det finns mer än det FZ tog med i artikeln. Tillexempel så kan hon fånga upp vatten genom huden och på så sätt "dricka". Men saltvatten är väldigt farligt för henne. Bara erkänn allaihopa om det var en man som hade exakt samma story, samma klädsel och samma förklaring, då hade ni ätit upp det totalt. Ingen av er hade klagat. Fucking dubbelmoral, dö.

Har nån av er klagat på det där? Troligtvis inte... Hade ni klagat om det var en tjej? Själv-fucking-klart... För det är ju så jävla farligt för kvinnor att visa sig nakna men vi män vi får göra EXAKT vad vi vill. Så jävla patetiskt av er. Får vi vara nakna så får fan kvinnor också vara det.

Medlem
Skrivet av Jodque:

Problemet för mig är saken som många här inne har tagit upp som "försvar" för hennes utseende: kopplingen till The End från MGS 3. Han har i stort sett samma krafter som Quiet, photosyntes och allt det där. Så här är han klädd:

http://img3.wikia.nocookie.net/__cb20080619053929/metalgear/i...

Varför är inte han klädd på samma sätt som Quiet? Är han bättre på photosyntes än henne? För att han är en gubbe som ingen skulle vilja se utan kläder kanske? Förklaringen faller isär som den efterkonstruktion den är.

Quiet har potential att vara en supercool karaktär och är redan en skitbra "buddy" i spelet, men jag tycker hon hade varit ännu bättre om hon hade fått varit den stencoola övernaturliga supersoldaten hon faktiskt är utan behovet att så uppenbart vara menat som sexobjekt för spelaren.

Vill bara tillägga också att jag inte är emot "sexiga" karaktärer i spel, det finns till och med bra exempel i Metal Gear serien: The Boss, Eva, Sniper Wolf och Meryl är alla attraktiva men ändå sina egna karaktärer med egna motiv och värderingar utöver det.
Eva hade till och med en bra motivering (på riktigt!) för sitt sexuella beteende i och med att hennes uppdrag var att charma Snake och stjäla Philosopher´s Legacy från honom eftersom hon var Kinesisk spion.

Vilket är varför Quiet gör mig lite ledsen. Kojima och gänget kan ju göra bra kvinnliga karatärer om de vill, men med Quiet tog de den enkla vägen och tog av henne kläderna och lämnade det där.

Idén bakom är att Quiet's lungor är förstörda (efter branden) medan The End mest troligen fortfarande har fungerande lungor och andra diverse organ. -_-

Dock håller jag med om att utstyrseln är billig utav bara fan och det känns verkligen som att dom har försökt komma på en backstory för att kunna ha henne så naken som möjligt..

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Morknox:

Jättemycket text!

.. För det är ju så jävla farligt för kvinnor att visa sig nakna men vi män vi får göra EXAKT vad vi vill. Så jävla patetiskt av er. Får vi vara nakna så får fan kvinnor också vara det.

Hold your horses cowboy. Nyheten handlade ju inte om det, utan hur ostig Kojimas förklaring är. Helt ärligt har jag svårt för hela hans så kallade "genialiska speldesign". Robotkukar, bajsande hästar, kom igen. Samma sak som tomten Suda51. Vad är grejen?


signatur
Medlem
Skrivet av LVX156:

Nej, jag känner inte att skammen kommer krypande, jag anser nämligen inte att jag eller någon annan har rätt att bestämma hur kvinnor klär sig. Jag vet att det är en obekväm åsikt på FZ, där den rådande åsikten tycks vara att allt mindre än en burka är sexistiskt.

Dock går det bra att visa män hur nakna som helst.

Det är inte en kvinna, det är en 3D-modell gjord för att likna en halvnaken kvinna. 3D-modeller bestämmer inte själva hur de ska kläs, det gör grafikern som skapade 3D-modellen.

Jag tror inte någon vettig människa här tror sig ha rätt att välja hur en kvinna ska klä sig...vart fick du det ifrån?

Medlem
Skrivet av Morknox:

Hade du någon bild/film på Raiden där han står i duschen och masserar sina manliga bröstvårtor? Inte? Så du hänvisar till bilden ovan och menar att det är samma sak?

Smart kille...fast det är ju förstår bara ett löst antagande.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Morknox:

Hade du någon bild/film på Raiden där han står i duschen och masserar sina manliga bröstvårtor? Inte? Så du hänvisar till bilden ovan och menar att det är samma sak?

Smart kille...fast det är ju förstår bara ett löst antagande.

Fast bilden jag visade är värre. Quiet gör det frivilligt, Raiden är naken utan att han vill. Ser du inte hur han döljer sin kuk och skäms? Hade det varit en kvinna i samma situation så hade det blivit ett jävla liv om "våldtäkt-kulturen" som gillar att se på nakna kvinnor emot deras vilja.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Morknox:

Jättemycket text!

.. För det är ju så jävla farligt för kvinnor att visa sig nakna men vi män vi får göra EXAKT vad vi vill. Så jävla patetiskt av er. Får vi vara nakna så får fan kvinnor också vara det.

Hold your horses cowboy. Nyheten handlade ju inte om det, utan hur ostig Kojimas förklaring är. Helt ärligt har jag svårt för hela hans så kallade "genialiska speldesign". Robotkukar, bajsande hästar, kom igen. Samma sak som tomten Suda51. Vad är grejen?

Well, jag fick ett gott skratt av robotkuken, det var väldigt oväntat och en sak jag aldrig sett innnan. Så jag klagar inte. Världen behöver inte fler dödsseriösa spel. Vi har nog av det nu. Ge mig spel med lite lättare stämning med rolig komedi, men som samtidigt har underlag av seriösa teman, MGS alltså. Ett spel kan vara oseriöst, det är helt okej. Livet behöver inte vara dödsseriöst hela tiden, det blir så tråkigt då.

Medlem
Skrivet av Typhor:

"But once you recognize the secret reason for her exposure, you will feel ashamed of your words & deeds."

Är snarare så att när man får höra den krystade förklaringen så tänker man hur extremt stolt skaparen varit när han kom på den barnsliga undanflykten för att få ha en bikinibrud med i spelet. Hon kunde lika så gärna ha varit "allergisk mot kläder" då anledningen till varför hon inte har kläder enbart är skapad för att karaktären inte ska ha kläder :/

"magiska parasiter" jojo...


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

ZF
Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av ZF:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Groddjur

den vetenskapliga förklaringen är naturligtvis perspiration genom värmeväxling. vilket ökar upptagningsförmågan, av uppenbara orsaker.

Som jag skrev, ett par korta skjorts skulle vara bättre och mer trovärdigt som klädsel i sammanhanget för en soldat. Utan att din vetenskapliga förklaringar tappar sin trovärdighet.

shorts är å andra sidan inte mer trovärdigt att nån som vill bada hela tiden skulle föredra, hur bra det än verkade funka för Lara.

och det räddade på tal om inte heller henne från samma arga mobb, så jag är rätt skeptiskt till hur stor skillnad det gjort.

Skrivet av Jodque:

Problemet för mig är saken som många här inne har tagit upp som "försvar" för hennes utseende: kopplingen till The End från MGS 3. Han har i stort sett samma krafter som Quiet, photosyntes och allt det där. Så här är han klädd:

http://img3.wikia.nocookie.net/__cb20080619053929/metalgear/i...

Varför är inte han klädd på samma sätt som Quiet? Är han bättre på photosyntes än henne? För att han är en gubbe som ingen skulle vilja se utan kläder kanske? Förklaringen faller isär som den efterkonstruktion den är.

Quiet har potential att vara en supercool karaktär och är redan en skitbra "buddy" i spelet, men jag tycker hon hade varit ännu bättre om hon hade fått varit den stencoola övernaturliga supersoldaten hon faktiskt är utan behovet att så uppenbart vara menat som sexobjekt för spelaren.

Vill bara tillägga också att jag inte är emot "sexiga" karaktärer i spel, det finns till och med bra exempel i Metal Gear serien: The Boss, Eva, Sniper Wolf och Meryl är alla attraktiva men ändå sina egna karaktärer med egna motiv och värderingar utöver det.
Eva hade till och med en bra motivering (på riktigt!) för sitt sexuella beteende i och med att hennes uppdrag var att charma Snake och stjäla Philosopher´s Legacy från honom eftersom hon var Kinesisk spion.

Vilket är varför Quiet gör mig lite ledsen. Kojima och gänget kan ju göra bra kvinnliga karatärer om de vill, men med Quiet tog de den enkla vägen och tog av henne kläderna och lämnade det där.

så en kvinnlig kinesisk spion kunde inte klara av uppdraget utan lite orientalisk charm alltså?

eller kung-fu kanske.

Skrivet av Ender:
Skrivet av LVX156:

Nej, jag känner inte att skammen kommer krypande, jag anser nämligen inte att jag eller någon annan har rätt att bestämma hur kvinnor klär sig. Jag vet att det är en obekväm åsikt på FZ, där den rådande åsikten tycks vara att allt mindre än en burka är sexistiskt.

Dock går det bra att visa män hur nakna som helst.

Det är inte en kvinna, det är en 3D-modell gjord för att likna en halvnaken kvinna. 3D-modeller bestämmer inte själva hur de ska kläs, det gör grafikern som skapade 3D-modellen.

Jag tror inte någon vettig människa här tror sig ha rätt att välja hur en kvinna ska klä sig...vart fick du det ifrån?

ändå verkar som sagt merparten mer indignerade över vilka sparsamma bitmappar denna polygonansamling kläs och framställs i än vad kvinnor kläs och framställs i.

sannerligen en intressant paradox.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Morknox:

Jättemycket text!

.. För det är ju så jävla farligt för kvinnor att visa sig nakna men vi män vi får göra EXAKT vad vi vill. Så jävla patetiskt av er. Får vi vara nakna så får fan kvinnor också vara det.

Hold your horses cowboy. Nyheten handlade ju inte om det, utan hur ostig Kojimas förklaring är. Helt ärligt har jag svårt för hela hans så kallade "genialiska speldesign". Robotkukar, bajsande hästar, kom igen. Samma sak som tomten Suda51. Vad är grejen?

bajsande hästar, hold your horses!

"grejen" är att det handlar om en rad grejer vissa inte gillar, oftast av skäl de inte saklighet och konsekvent kan argumentera för varför just detta är så fruktansvärt fel och galet. samtidigt som "de" påfallande ofta avfärdar alla former av betydligt värre analoga saker i det där samhällsperspektivet som det ofta faller tillbaka på. inte helt oväntat lika ofta med samma brist på saklighet och konsekvens.

det efterlyses friskt grafiska förbättringar för att mer detaljerat, högupplöst och "realtistiskt" skildra exploderande hjärnor och avkapade lemmar. (hoho) men om nån får för sig att skapa bröst som inte enbart kan ha sin verkliga förlaga på en riktigt välpreparerad amerikansk porrskådis då åker högafflar fram.

så.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Morknox:

Hade du någon bild/film på Raiden där han står i duschen och masserar sina manliga bröstvårtor? Inte? Så du hänvisar till bilden ovan och menar att det är samma sak?

Smart kille...fast det är ju förstår bara ett löst antagande.

I Snake Eater blir Naked Snake masserad i skrevet av en man i stringkalsonger.
Om Big Boss hade gjort samma sak och masserat Quiet i trosorna hur hade skriverierna varit då?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Skägg.
10 Chambers

Haha, det här var faktiskt jätteroligt:


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Haha, det här var faktiskt jätteroligt:

https://www.youtube.com/embed/GcyygfXIfzE

Hahahaha, det där var SÅ obekvämt att se!

Skrivet av marcus8958:

I Snake Eater blir Naked Snake masserad i skrevet av en man i stringkalsonger.
Om Big Boss hade gjort samma sak och masserat Quiet i trosorna hur hade skriverierna varit då?

Antar att det beror på omständigheten, men båda låter rätt illa. Skillnaden som jag ser det är två stora:
- Ifall det är en del av storyn (och inte sånt trams som lungor i huden, lol) så är det mesta OK (med en hel del reservationer förstås). Våldtäkter t.ex, förekommer vare sig vi vill det eller inte, men skillnaden i spel är väl om man ska göra spelglädje av det eller inte.
- Jag kanske är ute och cyklar, men MGS riktar sig väl väldigt mycket till pojkar/män? När Raiden springer runt naken känner grabbarna att "shit, jobbig sits" och skrattar åt det hela, snarare än att tjejer sitter och vrider sig av upphetsning av en naken manskropp. Var händer när tjejer spelar...ser de Quiets duschscen på samma sätt? Humorn är borta, och nu är det tänkt att killarna ska sitta och vrida sig av upphetsning?

Jag tror att reaktionerna hade blivit de samma ifall en karaktär blivit antastad eller våldtagen i ett spel, oavsett kön. Allt ligger ju i manuset. Ingen hade knappast höjt ett ögonbryn ifall Quiet hade velat bli masserad i trosorna, och samtidigt masserat tillbaka....annat än genom det "farliga" sexuella innehållet då.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Haha, det här var faktiskt jätteroligt:

https://www.youtube.com/embed/GcyygfXIfzE

Hahahaha, det där var SÅ obekvämt att se!

Skrivet av marcus8958:

I Snake Eater blir Naked Snake masserad i skrevet av en man i stringkalsonger.
Om Big Boss hade gjort samma sak och masserat Quiet i trosorna hur hade skriverierna varit då?

Antar att det beror på omständigheten, men båda låter rätt illa. Skillnaden som jag ser det är två stora:
- Ifall det är en del av storyn (och inte sånt trams som lungor i huden, lol) så är det mesta OK (med en hel del reservationer förstås). Våldtäkter t.ex, förekommer vare sig vi vill det eller inte, men skillnaden i spel är väl om man ska göra spelglädje av det eller inte.
- Jag kanske är ute och cyklar, men MGS riktar sig väl väldigt mycket till pojkar/män? När Raiden springer runt naken känner grabbarna att "shit, jobbig sits" och skrattar åt det hela, snarare än att tjejer sitter och vrider sig av upphetsning av en naken manskropp. Var händer när tjejer spelar...ser de Quiets duschscen på samma sätt? Humorn är borta, och nu är det tänkt att killarna ska sitta och vrida sig av upphetsning?

Jag tror att reaktionerna hade blivit de samma ifall en karaktär blivit antastad eller våldtagen i ett spel, oavsett kön. Allt ligger ju i manuset. Ingen hade knappast höjt ett ögonbryn ifall Quiet hade velat bli masserad i trosorna, och samtidigt masserat tillbaka....annat än genom det "farliga" sexuella innehållet då.

Det är en del av storyn.
Lungorna är också en del av storyn vilket alla som spelat spelet och speciellt början och lyssnat på banden borde veta.

Men om nu Hideo skulle byta ut alla män i spelet med bar överkropp mot kvinnor med bar överkropp skulle karaktärerna behandlas lika eller om Raidens scen som du tycker är rätt så rolig, om han skulle ersättas med någon som Quiet som måste springa runt naken och dölja busken?

Och nu när du nämner just att Quiet är mer sexualiserad än männen i spelet ligger det problemet inte hos spelarna som väljer att sexualisera objekten?
För nu är vi tillbaka i det stadiet där kvinnor INTE får klä sig lika som killarna för att tjejerna är annorlunda. Alla hugger på hur Quiet klär sig och hur hon agerar men lämnar alla killar som har mindre kläder och alla scener i spelet där killarna är i stort sett nakna.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Eller den längre förklaringen:

Citat:

Anledningen till hennes sparsamma beklädnad är att hon andas genom huden. Genom fotosyntes kan hon tillgodogöra sig syre, vatten och näring genom luften. Kläder skulle helt klart vara i vägen. Hon drabbades av detta efter att hon sattes i brand under ett mordförsök på Snake och för att rädda hennes liv injicerades magiska parasiter i hennes kropp.

Jamen dåså.

Medlem

Tycker det är intressant när folk jämför raidens nakenscen med Quiets scen. Hade Quiet haft på sig på sig bikinin under en liten session så hade det varit "acceptabelt." Nu använder hon den så gott som igenom hela spelet. Samt allt fokus på på duschscener, kameravinklar mm får det bara att verka krystat.

Och om hon nu inte kan andas med kläder på varför har hon då den långa handsken samt kängorna på sig. Skulle hon inte kunna använda ett par korta shorts och ett linne. Och om vi ska gå längre, varför inte en sport-bh som hade varit mycket mer praktisk än den där tygbiten som knappast håller hennes byst på plats. Det ända svaret jag kan komma på är att det tråkiga vilket är onödig sexualisering av en karaktär. Vilket är väldigt synd.

Quiet är en intressant trasig karaktär som sexualiseringen förstör. Det går det att få en karaktär att vara sexig, verklighetstrogen och bad-ass vilket många spel visat.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Haha, det här var faktiskt jätteroligt:

https://www.youtube.com/embed/GcyygfXIfzE

Hahahaha, det där var SÅ obekvämt att se!

Skrivet av marcus8958:

I Snake Eater blir Naked Snake masserad i skrevet av en man i stringkalsonger.
Om Big Boss hade gjort samma sak och masserat Quiet i trosorna hur hade skriverierna varit då?

Antar att det beror på omständigheten, men båda låter rätt illa. Skillnaden som jag ser det är två stora:
- Ifall det är en del av storyn (och inte sånt trams som lungor i huden, lol) så är det mesta OK (med en hel del reservationer förstås). Våldtäkter t.ex, förekommer vare sig vi vill det eller inte, men skillnaden i spel är väl om man ska göra spelglädje av det eller inte.
- Jag kanske är ute och cyklar, men MGS riktar sig väl väldigt mycket till pojkar/män? När Raiden springer runt naken känner grabbarna att "shit, jobbig sits" och skrattar åt det hela, snarare än att tjejer sitter och vrider sig av upphetsning av en naken manskropp. Var händer när tjejer spelar...ser de Quiets duschscen på samma sätt? Humorn är borta, och nu är det tänkt att killarna ska sitta och vrida sig av upphetsning?

Jag tror att reaktionerna hade blivit de samma ifall en karaktär blivit antastad eller våldtagen i ett spel, oavsett kön. Allt ligger ju i manuset. Ingen hade knappast höjt ett ögonbryn ifall Quiet hade velat bli masserad i trosorna, och samtidigt masserat tillbaka....annat än genom det "farliga" sexuella innehållet då.

Det är en del av storyn.
Lungorna är också en del av storyn vilket alla som spelat spelet och speciellt början och lyssnat på banden borde veta.

Men om nu Hideo skulle byta ut alla män i spelet med bar överkropp mot kvinnor med bar överkropp skulle karaktärerna behandlas lika eller om Raidens scen som du tycker är rätt så rolig, om han skulle ersättas med någon som Quiet som måste springa runt naken och dölja busken?

Och nu när du nämner just att Quiet är mer sexualiserad än männen i spelet ligger det problemet inte hos spelarna som väljer att sexualisera objekten?
För nu är vi tillbaka i det stadiet där kvinnor INTE får klä sig lika som killarna för att tjejerna är annorlunda. Alla hugger på hur Quiet klär sig och hur hon agerar men lämnar alla killar som har mindre kläder och alla scener i spelet där killarna är i stort sett nakna.

Förstår hur du menar, men jag tycker ändå inte att det är en bra jämförelse mellan halvnakna män och kvinnor i spel, då de oftast är en helt annan typ av nakenhet och användning av den. Kolla t.ex på dessa två bilder...tror du de är riktade åt kvinnor som sexuella objekt, eller män, som macho förebild?

Antar att det jag vill komma fram till är att män och kvinnor oftast objektifieras utifrån mannen synsätt och perspektiv. Kvinnor genom att tilltala killar, män för att killar ska identifiera sig med dem. Både män och kvinnor är för det mesta överdrivna stereotyper, men måste kvinnliga stereotyper alltid vara så sexualiserade också? De flesta vill jämföra en muskulös man med en storbystad kvinna (i spel då), istället för att bara jämföra med en vältränad kvinna. "Nya" Lara Croft är ett fantastiskt exempel på hur en (tv-spels) kvinna inte behöver ha jättebröst eller vara halvnaken för att vara hur jäkla grym som helst.

Om vi håller oss till MGS istället...är det någon som hade varit bekväm med att Snake Eater (eller vad han nu heter) helt omotiverat hade spelats spelet igenom i lila gummistövlar och en mankini medans Quiet hade haft sån där cool kroppscombat suit som han annars har? Även ifall Kojima hade slängt in en 3-minuters "story" som förklarar att gummistövlarna har inbyggd speedboost med rocketjumping och mankinin tillåter Snakes testosteronhalt att skjuta i höjden?

Det borde räcka för vem som helst att på riktigt bara kasta ett öga på karaktären Quiet för att inse vilken fattig förklaring det är som Kojima gav. Hon är klädd (eller tvärtom) sådär för att sälja spelet med lite klassisk förpubertal mjukporr, så enkelt är det, och ingen ursäkt till förklaring kommer kunna ändra på det.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Haha, det här var faktiskt jätteroligt:

https://www.youtube.com/embed/GcyygfXIfzE

Hahahaha, det där var SÅ obekvämt att se!

Skrivet av marcus8958:

I Snake Eater blir Naked Snake masserad i skrevet av en man i stringkalsonger.
Om Big Boss hade gjort samma sak och masserat Quiet i trosorna hur hade skriverierna varit då?

Antar att det beror på omständigheten, men båda låter rätt illa. Skillnaden som jag ser det är två stora:
- Ifall det är en del av storyn (och inte sånt trams som lungor i huden, lol) så är det mesta OK (med en hel del reservationer förstås). Våldtäkter t.ex, förekommer vare sig vi vill det eller inte, men skillnaden i spel är väl om man ska göra spelglädje av det eller inte.
- Jag kanske är ute och cyklar, men MGS riktar sig väl väldigt mycket till pojkar/män? När Raiden springer runt naken känner grabbarna att "shit, jobbig sits" och skrattar åt det hela, snarare än att tjejer sitter och vrider sig av upphetsning av en naken manskropp. Var händer när tjejer spelar...ser de Quiets duschscen på samma sätt? Humorn är borta, och nu är det tänkt att killarna ska sitta och vrida sig av upphetsning?

Jag tror att reaktionerna hade blivit de samma ifall en karaktär blivit antastad eller våldtagen i ett spel, oavsett kön. Allt ligger ju i manuset. Ingen hade knappast höjt ett ögonbryn ifall Quiet hade velat bli masserad i trosorna, och samtidigt masserat tillbaka....annat än genom det "farliga" sexuella innehållet då.

Det är en del av storyn.
Lungorna är också en del av storyn vilket alla som spelat spelet och speciellt början och lyssnat på banden borde veta.

Men om nu Hideo skulle byta ut alla män i spelet med bar överkropp mot kvinnor med bar överkropp skulle karaktärerna behandlas lika eller om Raidens scen som du tycker är rätt så rolig, om han skulle ersättas med någon som Quiet som måste springa runt naken och dölja busken?

Och nu när du nämner just att Quiet är mer sexualiserad än männen i spelet ligger det problemet inte hos spelarna som väljer att sexualisera objekten?
För nu är vi tillbaka i det stadiet där kvinnor INTE får klä sig lika som killarna för att tjejerna är annorlunda. Alla hugger på hur Quiet klär sig och hur hon agerar men lämnar alla killar som har mindre kläder och alla scener i spelet där killarna är i stort sett nakna.

Förstår hur du menar, men jag tycker ändå inte att det är en bra jämförelse mellan halvnakna män och kvinnor i spel, då de oftast är en helt annan typ av nakenhet och användning av den. Kolla t.ex på dessa två bilder...tror du de är riktade åt kvinnor som sexuella objekt, eller män, som macho förebild?
http://s3.amazonaws.com/rapgenius/filepicker%2FfzUHMPVoSMmUSm...

http://www.usnews.com/dims4/USNEWS/e3034e8/2147483647/resize/...

Antar att det jag vill komma fram till är att män och kvinnor oftast objektifieras utifrån mannen synsätt och perspektiv. Kvinnor genom att tilltala killar, män för att killar ska identifiera sig med dem. Både män och kvinnor är för det mesta överdrivna stereotyper, men måste kvinnliga stereotyper alltid vara så sexualiserade också? De flesta vill jämföra en muskulös man med en storbystad kvinna (i spel då), istället för att bara jämföra med en vältränad kvinna. "Nya" Lara Croft är ett fantastiskt exempel på hur en (tv-spels) kvinna inte behöver ha jättebröst eller vara halvnaken för att vara hur jäkla grym som helst.

Om vi håller oss till MGS istället...är det någon som hade varit bekväm med att Snake Eater (eller vad han nu heter) helt omotiverat hade spelats spelet igenom i lila gummistövlar och en mankini medans Quiet hade haft sån där cool kroppscombat suit som han annars har? Även ifall Kojima hade slängt in en 3-minuters "story" som förklarar att gummistövlarna har inbyggd speedboost med rocketjumping och mankinin tillåter Snakes testosteronhalt att skjuta i höjden?

Det borde räcka för vem som helst att på riktigt bara kasta ett öga på karaktären Quiet för att inse vilken fattig förklaring det är som Kojima gav. Hon är klädd (eller tvärtom) sådär för att sälja spelet med lite klassisk förpubertal mjukporr, så enkelt är det, och ingen ursäkt till förklaring kommer kunna ändra på det.

Word!


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem
Skrivet av Ender:

Förstår hur du menar, men jag tycker ändå inte att det är en bra jämförelse mellan halvnakna män och kvinnor i spel, då de oftast är en helt annan typ av nakenhet och användning av den. Kolla t.ex på dessa två bilder...tror du de är riktade åt kvinnor som sexuella objekt, eller män, som macho förebild?
http://s3.amazonaws.com/rapgenius/filepicker%2FfzUHMPVoSMmUSm...

http://www.usnews.com/dims4/USNEWS/e3034e8/2147483647/resize/...

Antar att det jag vill komma fram till är att män och kvinnor oftast objektifieras utifrån mannen synsätt och perspektiv. Kvinnor genom att tilltala killar, män för att killar ska identifiera sig med dem. Både män och kvinnor är för det mesta överdrivna stereotyper, men måste kvinnliga stereotyper alltid vara så sexualiserade också? De flesta vill jämföra en muskulös man med en storbystad kvinna (i spel då), istället för att bara jämföra med en vältränad kvinna. "Nya" Lara Croft är ett fantastiskt exempel på hur en (tv-spels) kvinna inte behöver ha jättebröst eller vara halvnaken för att vara hur jäkla grym som helst.

Om vi håller oss till MGS istället...är det någon som hade varit bekväm med att Snake Eater (eller vad han nu heter) helt omotiverat hade spelats spelet igenom i lila gummistövlar och en mankini medans Quiet hade haft sån där cool kroppscombat suit som han annars har? Även ifall Kojima hade slängt in en 3-minuters "story" som förklarar att gummistövlarna har inbyggd speedboost med rocketjumping och mankinin tillåter Snakes testosteronhalt att skjuta i höjden?

Det borde räcka för vem som helst att på riktigt bara kasta ett öga på karaktären Quiet för att inse vilken fattig förklaring det är som Kojima gav. Hon är klädd (eller tvärtom) sådär för att sälja spelet med lite klassisk förpubertal mjukporr, så enkelt är det, och ingen ursäkt till förklaring kommer kunna ändra på det.

Att killar ska identifiera sig med halvnakna män är lika långsökt som att kvinnor ska identifiera sig med halvnakna kvinnor.
Är det meningen att alla manliga karaktärer i spel ska riktas mot manliga spelare och alla kvinnliga karaktärer ska riktas mot kvinnliga spelare? Är det inte tillåtet att göra spel riktade i huvudskap mot en målgrupp?
Om skaparen av ett spel märker att dom får sälja många fler exemplar av ett spel med att just göra spelet mer riktad mot en målgrupp istället för att göra spelet riktad åt alla även grupper som aldrig kommer vara intresserade av spelet, är det då fel?

Nya Lara Croft är perfekta exemplet på en sexualiserad kvinna som följer tiden. När Lara i tidigare spel skapdes var det inne med kvinnor med stora silikonbröst likt Pamela Anderson. Men tidernas har förändrats och vi lever nu i en tid med mycket hets kring träning och vara så smal och tränad som möjligt.
Den trenden syns tydligt på nya Lara som är just en ung vacker kvinna med STORA BRÖST som stönar varje gång hon hoppar eller klättrar.

Som vi ser på bilden har Laras bröst inte blivit mindre utan hennes midja har blivit större och mer verklig.

Om du tänker efter en liten stund så inser du snart att du själv gillar den sexualisering dom gjort med Lara för att det faller dig in mer i smaken men väljer att avsky den typen du inte gillar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Haha, det här var faktiskt jätteroligt:

https://www.youtube.com/embed/GcyygfXIfzE

Hahahaha, det där var SÅ obekvämt att se!

Skrivet av marcus8958:

I Snake Eater blir Naked Snake masserad i skrevet av en man i stringkalsonger.
Om Big Boss hade gjort samma sak och masserat Quiet i trosorna hur hade skriverierna varit då?

Antar att det beror på omständigheten, men båda låter rätt illa. Skillnaden som jag ser det är två stora:
- Ifall det är en del av storyn (och inte sånt trams som lungor i huden, lol) så är det mesta OK (med en hel del reservationer förstås). Våldtäkter t.ex, förekommer vare sig vi vill det eller inte, men skillnaden i spel är väl om man ska göra spelglädje av det eller inte.
- Jag kanske är ute och cyklar, men MGS riktar sig väl väldigt mycket till pojkar/män? När Raiden springer runt naken känner grabbarna att "shit, jobbig sits" och skrattar åt det hela, snarare än att tjejer sitter och vrider sig av upphetsning av en naken manskropp. Var händer när tjejer spelar...ser de Quiets duschscen på samma sätt? Humorn är borta, och nu är det tänkt att killarna ska sitta och vrida sig av upphetsning?

Jag tror att reaktionerna hade blivit de samma ifall en karaktär blivit antastad eller våldtagen i ett spel, oavsett kön. Allt ligger ju i manuset. Ingen hade knappast höjt ett ögonbryn ifall Quiet hade velat bli masserad i trosorna, och samtidigt masserat tillbaka....annat än genom det "farliga" sexuella innehållet då.

Det är en del av storyn.
Lungorna är också en del av storyn vilket alla som spelat spelet och speciellt början och lyssnat på banden borde veta.

Men om nu Hideo skulle byta ut alla män i spelet med bar överkropp mot kvinnor med bar överkropp skulle karaktärerna behandlas lika eller om Raidens scen som du tycker är rätt så rolig, om han skulle ersättas med någon som Quiet som måste springa runt naken och dölja busken?

Och nu när du nämner just att Quiet är mer sexualiserad än männen i spelet ligger det problemet inte hos spelarna som väljer att sexualisera objekten?
För nu är vi tillbaka i det stadiet där kvinnor INTE får klä sig lika som killarna för att tjejerna är annorlunda. Alla hugger på hur Quiet klär sig och hur hon agerar men lämnar alla killar som har mindre kläder och alla scener i spelet där killarna är i stort sett nakna.

Förstår hur du menar, men jag tycker ändå inte att det är en bra jämförelse mellan halvnakna män och kvinnor i spel, då de oftast är en helt annan typ av nakenhet och användning av den. Kolla t.ex på dessa två bilder...tror du de är riktade åt kvinnor som sexuella objekt, eller män, som macho förebild?
http://s3.amazonaws.com/rapgenius/filepicker%2FfzUHMPVoSMmUSm...

http://www.usnews.com/dims4/USNEWS/e3034e8/2147483647/resize/...

Antar att det jag vill komma fram till är att män och kvinnor oftast objektifieras utifrån mannen synsätt och perspektiv. Kvinnor genom att tilltala killar, män för att killar ska identifiera sig med dem. Både män och kvinnor är för det mesta överdrivna stereotyper, men måste kvinnliga stereotyper alltid vara så sexualiserade också? De flesta vill jämföra en muskulös man med en storbystad kvinna (i spel då), istället för att bara jämföra med en vältränad kvinna. "Nya" Lara Croft är ett fantastiskt exempel på hur en (tv-spels) kvinna inte behöver ha jättebröst eller vara halvnaken för att vara hur jäkla grym som helst.

Om vi håller oss till MGS istället...är det någon som hade varit bekväm med att Snake Eater (eller vad han nu heter) helt omotiverat hade spelats spelet igenom i lila gummistövlar och en mankini medans Quiet hade haft sån där cool kroppscombat suit som han annars har? Även ifall Kojima hade slängt in en 3-minuters "story" som förklarar att gummistövlarna har inbyggd speedboost med rocketjumping och mankinin tillåter Snakes testosteronhalt att skjuta i höjden?

Det borde räcka för vem som helst att på riktigt bara kasta ett öga på karaktären Quiet för att inse vilken fattig förklaring det är som Kojima gav. Hon är klädd (eller tvärtom) sådär för att sälja spelet med lite klassisk förpubertal mjukporr, så enkelt är det, och ingen ursäkt till förklaring kommer kunna ändra på det.

Jag hade lätt spelat ett spel där den manliga huvudkaraktären springer runt i en mankini som ger honom överdrivet med testosteron. Låter hur jävla ballt som helst. En manlig man halvnaken som flexar så att musklerna nästan sprängs. Jag gillar det. Fick mig att tänka på hentai-kamen som är en av de roligaste filmerna jag någonsin sätt. Tycker fan du ska gå till några spelutvecklare med den idéen.

Förövrigt så tror jag inte det är så många som inte inser att förklaringen är där för att visa henne naknare. Men det är fortfarande än förklaring. Rätt intressant dessutom. Tycker konceptet är väldigt häftigt. Oavsett om det vore en man eller kvinna. Du måste medge att det är den bästa ursäkten för att vissa en kvinna halvnaken någonsin. Passar bra in med story och ger henne en najs bakgrundshistoria. Samtidigt som det förklarar hennes superkrafter. Jag gillar det, sexualiserat eller inte.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Haha, det här var faktiskt jätteroligt:

https://www.youtube.com/embed/GcyygfXIfzE

Hahahaha, det där var SÅ obekvämt att se!

Skrivet av marcus8958:

I Snake Eater blir Naked Snake masserad i skrevet av en man i stringkalsonger.
Om Big Boss hade gjort samma sak och masserat Quiet i trosorna hur hade skriverierna varit då?

Antar att det beror på omständigheten, men båda låter rätt illa. Skillnaden som jag ser det är två stora:
- Ifall det är en del av storyn (och inte sånt trams som lungor i huden, lol) så är det mesta OK (med en hel del reservationer förstås). Våldtäkter t.ex, förekommer vare sig vi vill det eller inte, men skillnaden i spel är väl om man ska göra spelglädje av det eller inte.
- Jag kanske är ute och cyklar, men MGS riktar sig väl väldigt mycket till pojkar/män? När Raiden springer runt naken känner grabbarna att "shit, jobbig sits" och skrattar åt det hela, snarare än att tjejer sitter och vrider sig av upphetsning av en naken manskropp. Var händer när tjejer spelar...ser de Quiets duschscen på samma sätt? Humorn är borta, och nu är det tänkt att killarna ska sitta och vrida sig av upphetsning?

Jag tror att reaktionerna hade blivit de samma ifall en karaktär blivit antastad eller våldtagen i ett spel, oavsett kön. Allt ligger ju i manuset. Ingen hade knappast höjt ett ögonbryn ifall Quiet hade velat bli masserad i trosorna, och samtidigt masserat tillbaka....annat än genom det "farliga" sexuella innehållet då.

Det är en del av storyn.
Lungorna är också en del av storyn vilket alla som spelat spelet och speciellt början och lyssnat på banden borde veta.

Men om nu Hideo skulle byta ut alla män i spelet med bar överkropp mot kvinnor med bar överkropp skulle karaktärerna behandlas lika eller om Raidens scen som du tycker är rätt så rolig, om han skulle ersättas med någon som Quiet som måste springa runt naken och dölja busken?

Och nu när du nämner just att Quiet är mer sexualiserad än männen i spelet ligger det problemet inte hos spelarna som väljer att sexualisera objekten?
För nu är vi tillbaka i det stadiet där kvinnor INTE får klä sig lika som killarna för att tjejerna är annorlunda. Alla hugger på hur Quiet klär sig och hur hon agerar men lämnar alla killar som har mindre kläder och alla scener i spelet där killarna är i stort sett nakna.

Förstår hur du menar, men jag tycker ändå inte att det är en bra jämförelse mellan halvnakna män och kvinnor i spel, då de oftast är en helt annan typ av nakenhet och användning av den. Kolla t.ex på dessa två bilder...tror du de är riktade åt kvinnor som sexuella objekt, eller män, som macho förebild?
http://s3.amazonaws.com/rapgenius/filepicker%2FfzUHMPVoSMmUSm...

http://www.usnews.com/dims4/USNEWS/e3034e8/2147483647/resize/...

Antar att det jag vill komma fram till är att män och kvinnor oftast objektifieras utifrån mannen synsätt och perspektiv. Kvinnor genom att tilltala killar, män för att killar ska identifiera sig med dem. Både män och kvinnor är för det mesta överdrivna stereotyper, men måste kvinnliga stereotyper alltid vara så sexualiserade också? De flesta vill jämföra en muskulös man med en storbystad kvinna (i spel då), istället för att bara jämföra med en vältränad kvinna. "Nya" Lara Croft är ett fantastiskt exempel på hur en (tv-spels) kvinna inte behöver ha jättebröst eller vara halvnaken för att vara hur jäkla grym som helst.

Om vi håller oss till MGS istället...är det någon som hade varit bekväm med att Snake Eater (eller vad han nu heter) helt omotiverat hade spelats spelet igenom i lila gummistövlar och en mankini medans Quiet hade haft sån där cool kroppscombat suit som han annars har? Även ifall Kojima hade slängt in en 3-minuters "story" som förklarar att gummistövlarna har inbyggd speedboost med rocketjumping och mankinin tillåter Snakes testosteronhalt att skjuta i höjden?

Det borde räcka för vem som helst att på riktigt bara kasta ett öga på karaktären Quiet för att inse vilken fattig förklaring det är som Kojima gav. Hon är klädd (eller tvärtom) sådär för att sälja spelet med lite klassisk förpubertal mjukporr, så enkelt är det, och ingen ursäkt till förklaring kommer kunna ändra på det.

Jag hade lätt spelat ett spel där den manliga huvudkaraktären springer runt i en mankini som ger honom överdrivet med testosteron. Låter hur jävla ballt som helst. En manlig man halvnaken som flexar så att musklerna nästan sprängs. Jag gillar det. Fick mig att tänka på hentai-kamen som är en av de roligaste filmerna jag någonsin sätt. Tycker fan du ska gå till några spelutvecklare med den idéen.

Förövrigt så tror jag inte det är så många som inte inser att förklaringen är där för att visa henne naknare. Men det är fortfarande än förklaring. Rätt intressant dessutom. Tycker konceptet är väldigt häftigt. Oavsett om det vore en man eller kvinna. Du måste medge att det är den bästa ursäkten för att vissa en kvinna halvnaken någonsin. Passar bra in med story och ger henne en najs bakgrundshistoria. Samtidigt som det förklarar hennes superkrafter. Jag gillar det, sexualiserat eller inte.

Medlem

Bantar svaret lite, blir så mycket...

Skrivet av marcus8958:

http://i1.ytimg.com/vi/N2sfmoXGNPY/maxresdefault.jpg

Att killar ska identifiera sig med halvnakna män är lika långsökt som att kvinnor ska identifiera sig med halvnakna kvinnor.
Är det meningen att alla manliga karaktärer i spel ska riktas mot manliga spelare och alla kvinnliga karaktärer ska riktas mot kvinnliga spelare? Är det inte tillåtet att göra spel riktade i huvudskap mot en målgrupp?
Om skaparen av ett spel märker att dom får sälja många fler exemplar av ett spel med att just göra spelet mer riktad mot en målgrupp istället för att göra spelet riktad åt alla även grupper som aldrig kommer vara intresserade av spelet, är det då fel?

Nya Lara Croft är perfekta exemplet på en sexualiserad kvinna som följer tiden. När Lara i tidigare spel skapdes var det inne med kvinnor med stora silikonbröst likt Pamela Anderson. Men tidernas har förändrats och vi lever nu i en tid med mycket hets kring träning och vara så smal och tränad som möjligt.
Den trenden syns tydligt på nya Lara som är just en ung vacker kvinna med STORA BRÖST som stönar varje gång hon hoppar eller klättrar.

http://theco-operatives.com/wp-content/uploads/2013/03/tombra...

http://www5.picturepush.com/photo/a/12407128/img/Anonymous/La...

Som vi ser på bilden har Laras bröst inte blivit mindre utan hennes midja har blivit större och mer verklig.

Om du tänker efter en liten stund så inser du snart att du själv gillar den sexualisering dom gjort med Lara för att det faller dig in mer i smaken men väljer att avsky den typen du inte gillar.

Ordet "förebild" var det bästa jag kunde komma på. Vet inte riktigt hur jag annars ska beskriva den "hårdkokta" machokultur som genomsyrar spel/film/böcker. Du får nog vara bra övertygande om du ska på mig att tro att dessa "tuffingar" är som dem är för att tilltala kvinnor. Inte för att de inte skulle kunna det, men det känns mer som en bonus i sådana fall.
Och visst är det OK med spel som riktar sig mot en målgrupp. Jag skulle själv inte ha några problem alls med karaktären Quiet ifall det inte far så otroligt vanligt att det känns mer som norm idag. Jag hade nog inga problem (eller direkta tankar kring det) innan jag fick en dotter själv, och allt man läser och hör om sexuella trakasserier och våldtäkter helt plötsligt ses ur ett helt annat perspektiv. Jag vill alltså inte "stoppa" allt vad nakna kvinnor i medier heter, men det vore rätt trevligt ifall de inte så ofta målades ut som en sak vars främsta syfte är att behaga mannen.

Vad gäller Lara Croft så vill jag inte säga att hon är sexualiserad på samma sätt som tidigare. Att hon är vältränad känns ju ganska uppenbart med tanke på vad spelserien går ut på. Hade hon haft min kondis hade det blivit ett jäkligt kort spel t.ex. Har inga problem med att hon har cleavage...man får ha bröst...det är hur exponeringen av dessa används i spel som så ofta blir så sunkig. Har inte spelat senaste i övrigt, så jag har inget att säga om ev. kameravinklar och stönanden, men det är ju naturligtvis en jäkla skillnad på "i-sängen" stön och "lyfta-skrot-på-gymmet" stön.

Och visst gillar jag Laras "kropp" som den ser ut idag, precis som jag gjorde innan också. Sexualiseringen känns dock helt obefintlig, speciellt om man jämför henne med Quiet. Jag har sagt det flera gånger tidigare, i andra trådar; jag gillar inte att man säljer produkter med sexualisering av kvinnor, speciellt inte när kvinnans roll är fullkomligt irrelevant för produkten. Är det verkligen ingen annan som har något emot företag som tar till så billiga trick för att sälja sina produkter?

PS. Naturligtvis finns det gott om spel som också sexualiserar mannen, det säger jag verkligen ingenting emot. Skulle t.o.m vara nöjdare ifall den manliga sexualiseringen ökade, så den gick att jämföra med den kvinnliga (även ifall det är ett steg i fel riktning), då skulle det iallafall uppnå en rättvisare sådan, så att inte bara kvinnan är den som ses på som ett objekt.

Medlem
Skrivet av Morknox:

Jag hade lätt spelat ett spel där den manliga huvudkaraktären springer runt i en mankini som ger honom överdrivet med testosteron. Låter hur jävla ballt som helst. En manlig man halvnaken som flexar så att musklerna nästan sprängs. Jag gillar det.

Och där slår du huvudet på spiken. "Hur jävla ball som helst", inte för att han är en het biff du skulle vilja sätta tänderna i...just den skillnaden jag försöker få fram

Skrivet av Morknox:

Förövrigt så tror jag inte det är så många som inte inser att förklaringen är där för att visa henne naknare. Men det är fortfarande än förklaring. Rätt intressant dessutom. Tycker konceptet är väldigt häftigt. Oavsett om det vore en man eller kvinna. Du måste medge att det är den bästa ursäkten för att vissa en kvinna halvnaken någonsin. Passar bra in med story och ger henne en najs bakgrundshistoria. Samtidigt som det förklarar hennes superkrafter. Jag gillar det, sexualiserat eller inte.

Jo, alltså, förklaringen funkar för mig i sig, det är bara det att den förklaringen hade kunnat fungera med en mycket, vad ska vi säga, normalare klädsel än de minimala trasor hon nästan är klädd i nu. Nu blir det bara så fattigt ursäkt för att totalt översexualisera karaktären, på ett sätt som inte känns trovärdig någonstans alls...inte ens i ett spel som MGS.

Däremot kan jag tillägga att jag själv blev intresserad av spelet trots allt, efter att sett klippen tidigare, och de som följer efter dem, TROTS att Quiet åmar runt i helikoptern och visar arslet och urringningen hela tiden. Intrigen/storyn där hon först försöker mörda Snake, för att sedan ev. utveckla något som ser ut som en slags relation verkade intressant. Ville inte spoila för mycket för mig själv, ifall jag bestämmer mig för att köpa det, så jag kollade inte vidare på de klippen.

Skriv svar