Jack the Ripper härjar i Assassin's Creed: Syndicate

Robot
Jack the Ripper härjar i Assassin's Creed: Syndicate

Vad vore väl viktorianska London utan ett kändis-DLC?


Medlem
Jack the Ripper härjar i Assassin's Creed: Syndicate

Jag har ingenting emot DLC men jag har svårt för företag som börjar prata DLC innan spelet har släppts.Det känns som att dom har fokus på helt fel saker.

Medlem

Vad besviken jag blir... Tycker man om Jack the Ripper är Sherlock Holmes version av historian hyfsat korrekt, på många punkter. Observera dock att det är Frogwares Games som har gjort spelet vilket resulterar i extremt dålig optimering.

Medlem

Det står 1888 i början på trailern


signatur

Gamer since day one!

Medlem
Skrivet av Element_Five:

Det står 1888 i början på trailern

Dra åt fanders! Det gör det, ta mig tusan... Jag kikade inte ens innan jag kommenterade, suck. 1888 i Whitechapel, precis rätt tid och plats för JtR.

Medlem
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av Element_Five:

Det står 1888 i början på trailern

Dra åt fanders! Det gör det, ta mig tusan... Jag kikade inte ens innan jag kommenterade, suck. 1888 i Whitechapel, precis rätt tid och plats för JtR.

Dock så verkar han inte vara klädd på det sättet som de flesta historikerna tror han var klädd, läderförkläde och en flatcap.

Medlem

Nu tycker jag faktiskt att författaren till artikeln verkar rätt trångsynt. Nej visst ska man inte förvänta sig en hel historielektion som är helt korrekt, det är ju trots allt ett spel med fiktion. MEN, det är ju faktiskt en dlc med Jack the Ripper och tillhör inte huvudspelet på så sätt, då är det ju klart att det kan bli tidshopp så som från 1868 fram till 1888. Är det så svårt att förstå utan att börja klanka ner på spelen?

Medlem
Skrivet av Dr Nilsson:
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av Element_Five:

Det står 1888 i början på trailern

Dra åt fanders! Det gör det, ta mig tusan... Jag kikade inte ens innan jag kommenterade, suck. 1888 i Whitechapel, precis rätt tid och plats för JtR.

Dock så verkar han inte vara klädd på det sättet som de flesta historikerna tror han var klädd, läderförkläde och en flatcap.

The Leather Apron, aye. Här är en bok som är väldigt intressant.
http://www.adlibris.com/se/bok/jack-uppskararen-kriminalfall-...

Ubisoft kan sin historia, för övrigt har väl alla mord på personer som finns skett på precis rätt tid vid rätt plats (vad jag hört)


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Ubisoft kan sin historia, för övrigt har väl alla mord på personer som finns skett på precis rätt tid vid rätt plats (vad jag hört)

Ja, alla "key characters" i spelserien har dött på så sätt som det går till. I speciellt en sån stor och populär spelserie som Assassin's Creed är så måste de vara noga med att vara just historiskt korrekta. Sen att man kan göra misstag ibland är en annan sak.

1
Skriv svar