PS4 prissänks – när följer Europa efter?

Robot
PS4 prissänks – när följer Europa efter?

Sonys maskin blir snart ett par hundra kronor billigare i öst.

#sony, #nordisk-film


Medlem
PS4 prissänks – när följer Europa efter?

Sett på prisjakt att priset gått mellan 2990 till 3490:- för PS4an, hoppas europa får en sänkning med så blir det ev att byta ut PS3an.

Medlem

Kom ihåg att jag jöpte min XBOX one för 2999kr då fick jag Konsolen, Kinect, en kontrol, witcher 3, GTA 5 och ett par hörlurar värda 1000kr
Dock var det köpt på tradera så vill man ha något för lite billigare kan man ju snoka runt lite kan man få saker billigt. Tog mig kanske 1-2 månader att få min konsol för det priset jag var ute efter.

Medlem

Antagligen när Jesus återuppstår... :>

Medlem

Den säljer ju bra här ändå så de har väl inte samma incitament att sänka priset här.

I Japan har det varit lite av en "hönan eller ägget"-situation. Konsumenterna har inte köpt så mycket nya konsoler innan det finns gott om japanska spel som bara finns till den nya konsolen och japanska spelproducenter vill inte ta steget fullt ut till den nya hårdvaran innan användarbasen är stor nog.

Nu har det dock utannonserats väldigt många japanska spel till PS4 och med en prissänkning kanske man får bättre fart på konsumenterna också.

Medlem
Skrivet av Margy:

Den säljer ju bra här ändå se de har väl inte samma incitament att sänka priset här.

I Japan har det varit lite av en "hönan eller ägget"-situation. Konsumenterna har inte köpt så mycket nya konsoler innan det finns gott om japanska spel som bara finns till den nya konsolen och japanska spelproducenter vill inte ta steget fullt ut till den nya hårdvaran innan användarbasen är stor nog.

Nu har det dock utannonserats väldigt många japanska spel till PS4 och med en prissänkning kanske man får bättre fart på konsumenterna också.

Sen har konsolmarknaden minskat i Japan överlag eftersom att folk föredrar bärbara konsoler som 3DS och mobiltelefoner.

Medlem
Skrivet av rewoX:

Sett på prisjakt att priset gått mellan 2990 till 3490:- för PS4an, hoppas europa får en sänkning med så blir det ev att byta ut PS3an.

Shit va fattig Eller snål kanske.

Medlem

Intressant. Jag har ju inte köpt PS4 än.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Nordisk Film, vilket skämt.

Medlem
Skrivet av dafuq:
Skrivet av rewoX:

Sett på prisjakt att priset gått mellan 2990 till 3490:- för PS4an, hoppas europa får en sänkning med så blir det ev att byta ut PS3an.

Shit va fattig Eller snål kanske.

För att citera Hasse Alfredsson i "Den enfaldige mördaren": det är inte pengarna, det är principen!


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Hade ju hoppats på en Pro kontroller likt den Xbox ska släppa, men men.. det kommer väl.

Medlem
Skrivet av dafuq:
Skrivet av rewoX:

Sett på prisjakt att priset gått mellan 2990 till 3490:- för PS4an, hoppas europa får en sänkning med så blir det ev att byta ut PS3an.

Shit va fattig Eller snål kanske.

Snarare snål/ekonomisk skulle jag vilja säga.
Spelar knappt på PS3;an, men är en sån som gillar nytt och ska finnas bra anledningar att byta ut PS3;an.

Medlem

Kommer inte ske. Finns inget skäl för Sony att sänka priset på marknader där de ligger i topp. De sänker priset i Japan för att Nintendo sålt över en miljon fler Wii U-konsoler än Playstation sålt PS4.

1
Skriv svar