Hur får jag bort de svarta pilarna?

Medlem
Hur får jag bort de svarta pilarna?

Hej

Hur får jag bort de stora, RIKTIGT irriterande svarta pilarna på alla bilderna i fotoalbumet?
Jag vill inte ha dem täcka hela bilderna och stå där och blinka när man för musen över :/
Riktigt störande.
Kan man "disable" den fräsiga featuren?
Vill gärna kunna se vad som ligger under pilarna också.

Tack på förhand.

Mvh Fredrik

Medlem

vilken webbläsare? testat ctrl+F5?

Medlem

IE 6 på Xpmaskin med SP2 etc.

CTRL+F5 och F5 har prövats, ingen skillnad.

Medlem

hört att det är problem med IE6, tanka IE7 eller FF

Medlem

Problemet uppstår vid IE6.

Se denna tråd tex.

Medlem

Jag föredrar fortfarande att köra IE 6, vilket (lite beroende på) iaf är minst 20% idag som använder
Har FF 2.x installerad, men tycker den är segare än vad IE 6 är så IE 6 är min primära webbläsare.

Går det inte helt enkelt bara skriva ett skript som inte krånglar till det beroende på webbläsare?

Medlem

Som jag skrev i den andra tråden, lägg in en enkel ifsats och visa inte pilarna för oss som har t.ex IE6.

W2k
Medlem

Ni önskar, W2k kodar.

Nu finns det en länk längst ned i rutan under varje bild där man kan stänga av pilarna. Inställningen sparas på användarkontot, så länken syns bara när man är inloggad, men har man en gång stängt av pilarna behöver man aldrig göra om det.

Visst hade vi kunnat stänga av pilarna för alla med IE6, men det finns säkert dem som kör nyare webbläsare som också föredrar bilder utan pilar, och ni som kör IE6 borde verkligen ha uppgraderat för länge sedan i vilket fall.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem
Skrivet av W2k:

Ni önskar, W2k kodar.

Nu finns det en länk längst ned i rutan under varje bild där man kan stänga av pilarna. Inställningen sparas på användarkontot, så länken syns bara när man är inloggad, men har man en gång stängt av pilarna behöver man aldrig göra om det.

Kanoners! det tackar vi för.

Skrivet av W2k:

Visst hade vi kunnat stänga av pilarna för alla med IE6, men det finns säkert dem som kör nyare webbläsare som också föredrar bilder utan pilar, och ni som kör IE6 borde verkligen ha uppgraderat för länge sedan i vilket fall.

Om ni stänger av pilarna för IE6 så är dem ju kvar för IE7 eller "nyare webbläsare". Förstår inte hur du menar där?

Kommer aldrig uppgradera till IE7 som jag ser det i dagsläget. IE7 är segare, fungerar inte så som jag önskar och jag gillar IE6s minimalistiska utseende.
Föredrar faktiskt IE6 framför FF2 just pga detta också.
Men hellre FF2 (eller beta3) än IE7 må jag säga.

Mvh Fredrik

1
Skriv svar