Total War: Warhammer

Robot
Total War: Warhammer

När Creative Assembly för första gången ger tillfälle att spela deras strategistorsatsning är det till ljudet av kanoner, spindlar, skäggdämpade vrål och tredje akten av en tysk artonhundratalsopera.

#creative-assembly, #total-war-warhammer, #total-war-rome-ii, #total-war-attila


Medlem
Total War: Warhammer

Låter lockande ^^ var längesen jag fastnade för ett strategi spel

Medlem

Låter riktigt nice


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Frågan är som alltid när det gäller total war spel, hur fungerar AI:n, alltså den dom "fixar" för varenda titel i serien, don't get me wrong, Älskar total war spelen men att enheter klättrar över stegar på muren när det finns en öppen port 2 meter ifrån, hästar som helt plötsligt stannar helt mitt i en charge, aaa alla som spelat ett föregående vet ju vad jag pratar om

PS har inte spelat attilla så har det förbättrats redan där kanske frågan är onödig

Medlem
Skrivet av jocke1989:

Frågan är som alltid när det gäller total war spel, hur fungerar AI:n, alltså den dom "fixar" för varenda titel i serien, don't get me wrong, Älskar total war spelen men att enheter klättrar över stegar på muren när det finns en öppen port 2 meter ifrån, hästar som helt plötsligt stannar helt mitt i en charge, aaa alla som spelat ett föregående vet ju vad jag pratar om

PS har inte spelat attilla så har det förbättrats redan där kanske frågan är onödig

Jo jag upplevde AI:n i Attila som rätt mycket bättre än den i Rome 2, faktiskt. Total War: Warhammer är ju fortfarande i ganska tidigt utvecklingsstadium, men den kändes listigare än jag räknat med även om den samtidigt gjorde lite underliga saker som att springa med enheter utan för banans gränser vid ett tillfälle.

Det är helt enkelt för tidigt för att veta med säkerhet, men absolut något jag kommer titta noga på i framtiden.

Medlem
Citat:

var fullt upptagna med att med yxor och hammare dela ut rättvist fördelad hämnd bland vättarnas närstridstrupper

Medlem

Och varför nämner dom inget om Beta? Efter Rome 2 lovade dom iaf en längre beta för att se till samma sak inte hände igen.

Fast varför skulle dom bry sig, dom får ju ändå 5/5 även om spelet inte ens går att starta.

Medlem

signatur

I drank what?

Medlem

Najs! Många Warhammer-spel nu. Blood Bowl 2 släpps nästa vecka t.ex.

Medlem

Har aldrig fått för mig att röra Warhammer i någon upplaga, men som Total War fan så känner jag mig mer än lockad av detta


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Skribent
Skrivet av LinusU:

Har aldrig fått för mig att röra Warhammer i någon upplaga, men som Total War fan så känner jag mig mer än lockad av detta

Ja, visst rycker det lite i strateginerven?


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av LinusU:

Har aldrig fått för mig att röra Warhammer i någon upplaga, men som Total War fan så känner jag mig mer än lockad av detta

Ja, visst rycker det lite i strateginerven?

Något... hjärnan går in i för- och nackdelar, truppslag, formationer osv. direkt


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Medlem
Skrivet av LinusU:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av LinusU:

Har aldrig fått för mig att röra Warhammer i någon upplaga, men som Total War fan så känner jag mig mer än lockad av detta

Ja, visst rycker det lite i strateginerven?

Något... hjärnan går in i för- och nackdelar, truppslag, formationer osv. direkt

Och för mig är det precis tvärtom :D. Aldrig gillat Total war serien men DETTA ser jag verkligen fram emot att få sätta tänderna i !

Medlem

köper inte alla i serien, men denna blir det nog alla gånger


signatur

//monster

Medlem

Youtube video med delar av striden:

Medlem

Det roliga är ju att spelet kommer att få 5/5 då FZ får pengar från sega


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Redaktör
Skrivet av Kleptoman:

Det roliga är ju att spelet kommer att få 5/5 då FZ får pengar från sega

Vi gav 3 till Total War: Attila. Utgivet av Sega.

Sluta kasta korruptionsanklagelser på oss, jag tänker inte ta ogrundad skit. Kritisera oss gärna, men gör det då sakligt.


signatur
Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Det roliga är ju att spelet kommer att få 5/5 då FZ får pengar från sega

Eller också - ve och fasa! - tycker folk olika.
T.ex. dyrkar inte jag marken Witcher 3 har gått på som de flesta andra, var en besvikelse i mina ögon.
Samma med Arkham Knight.
Båda var bra spel men med för stora brister i mina ögon för att förtjäna de hyllningar de får.

Men jag tror inte att alla andra är mutade av Big Developer. Folk gillar bara olika saker och har olika krav på vilka saker som är viktigast i ett spel.

Visst, om ett spel får 90%+ av alla andra och en ger det 20% och hävdar allt är skit så kan man ifrågasätta hans kompetens; men om vissa anser ett spel är bra och vissa att det är mästerligt... alla tycker ju att spelet är värt att spelas och vissa bara gillar det lite mer än andra.

Medlem

"Innan jag smiter hinner jag fråga om sjöstrider kommer finnas med. "Ja, men de kommer vara som i gamla Total War." Inget man kan spela själv, med andra ord."

Bästa meningen i artikeln, klockren och så jävla typiskt att de inte gör nåt åt sjöstriderna. 99% att varenda kotte på mitt skepp, som jag bordar en fiendes med, dör och sjunker. Trycker alltid autoresolve på dessa...

Medlem
Medlem
Skrivet av Salami:

Och varför nämner dom inget om Beta? Efter Rome 2 lovade dom iaf en längre beta för att se till samma sak inte hände igen.

Fast varför skulle dom bry sig, dom får ju ändå 5/5 även om spelet inte ens går att starta.

Ja, det lär ALDRIG mer bli ett köp av CA TW spel runt släppdatum igen. Rome 2 var rätt trasigt, men fick skyhöga betyg precis överallt innan jag köpte spelet på STEAM.

Där och då förlorade de mig som kund kan jag säga. Har inte startat Rome 2 på ganska länge, men även 5-6 månader efter släppdatum, var spelet fortfarande segt som fan en timme eller 2 in och att vänta 2-3 min mellan turerna är lika med döden i ett turbaserat strategispel. AI:n var dessutom sämre än den var i Rome 1, som är ett 10+ år äldre spel. Naturligtvis skrevs inte en rad om den myriad av buggar som fanns och om hur o-optimerat spelet faktiskt var i någon av de många recensionerna som hyllade spelet. Något som gör mig tveksam till att någonsin köpa deras spel igen , även om Shugun 2 var helt fantastiskt efter man faktiskt filat på det genom mängder av patchar och expansioner.

Vad CA skulle behöva göra i framtiden, är att ta 1-2 år till på sig istället för att släppa spel i buggiga beta-versioner. Även speljournalistiken i gemen som mangrant hyllade ett ofärdigt och buggigt spel, borde ta sig en funderare på vad man egentligen håller på med om man inte berättar (eller hittar) om saker som vanliga spelare upptäckte efter ett par minuters spelande, nämligen att det var ett ofärdigt spel.

Medlem

Bara ge mig skavens...


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Chomag:
Skrivet av Salami:

Och varför nämner dom inget om Beta? Efter Rome 2 lovade dom iaf en längre beta för att se till samma sak inte hände igen.

Fast varför skulle dom bry sig, dom får ju ändå 5/5 även om spelet inte ens går att starta.

Ja, det lär ALDRIG mer bli ett köp av CA TW spel runt släppdatum igen. Rome 2 var rätt trasigt, men fick skyhöga betyg precis överallt innan jag köpte spelet på STEAM.

Där och då förlorade de mig som kund kan jag säga. Har inte startat Rome 2 på ganska länge, men även 5-6 månader efter släppdatum, var spelet fortfarande segt som fan en timme eller 2 in och att vänta 2-3 min mellan turerna är lika med döden i ett turbaserat strategispel. AI:n var dessutom sämre än den var i Rome 1, som är ett 10+ år äldre spel. Naturligtvis skrevs inte en rad om den myriad av buggar som fanns och om hur o-optimerat spelet faktiskt var i någon av de många recensionerna som hyllade spelet. Något som gör mig tveksam till att någonsin köpa deras spel igen , även om Shugun 2 var helt fantastiskt efter man faktiskt filat på det genom mängder av patchar och expansioner.

Vad CA skulle behöva göra i framtiden, är att ta 1-2 år till på sig istället för att släppa spel i buggiga beta-versioner. Även speljournalistiken i gemen som mangrant hyllade ett ofärdigt och buggigt spel, borde ta sig en funderare på vad man egentligen håller på med om man inte berättar (eller hittar) om saker som vanliga spelare upptäckte efter ett par minuters spelande, nämligen att det var ett ofärdigt spel.

Håller exakt med om detta, skrivit närmast samma sak 10ggr om. Går att sparka på problemet tilsl vi får ett svar, men blir det vanliga Spel journalist svaret. Dock är ju journalist ingen skyddad tittel så 100% av befolkningen är journalister idag, som så konstant visas år 2015.

Medlem
Skrivet av bulleboss:
Skrivet av LinusU:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av LinusU:

Har aldrig fått för mig att röra Warhammer i någon upplaga, men som Total War fan så känner jag mig mer än lockad av detta

Ja, visst rycker det lite i strateginerven?

Något... hjärnan går in i för- och nackdelar, truppslag, formationer osv. direkt

Och för mig är det precis tvärtom :D. Aldrig gillat Total war serien men DETTA ser jag verkligen fram emot att få sätta tänderna i !

Härligt Spelet för samman spelare med olika bakgrund också, en positiv bieffekt om något


signatur

För att spel ska vara kul ^^

1
Skriv svar