Förfrågan/Önskemål w/e

Medlem
Förfrågan/Önskemål w/e

Undrar om det finns någon här som skulle vilja slösa sin fritid på att lära mig koda och sådant, om det finns nå guider eller liknande som är vettiga, länge haft det i tankarna att kunna (bara för skojs skull) kolla under huven på olika sidor, leta fel, buggar m.m

Medlem
Medlem

Hej

Jag gick in på youtube skrev in guide to write code på youtube,fick upp ett antal träffar.
Försökte länka med funkade inte just nu.

Inte testat själv så jag vet inte hur bra de är.

Medlem

Att lära "lära sig koda och sånt" är inget du gör på ett par timmar och har du inte drivet nog att hitta guider själv via Google så tror jag tyvärr att du inte kommer att hitta någon som vill spendera sin tid på dig.

Du är även väldigt vag i vad du vill lära dig för typ av programmering, du nämner sidor så jag antar att vi pratar HTML/JavaScript/CSS vilket kan vara en helt okej inkörningsport. Framförallt javascript är ett väldigt användbart språk idag för en stor mängd tillämpningar.

Att börja leta "fel och buggar" på källkodsnivå kräver oftast väldigt mycket mer än att bara känna till språken dock (och för den delen tillgång till källkoden vilket man sällan har i andras webbprojekt). Bara att sätta sig in i olika ramverk och förstå strukturen i större projekt kan ta dagar.

Vill inte avskräcka dig från programmering med detta, när man kommer in i det så kan det vara hur kul som helst! Man bör dock ha klart för sig vad man ger sig in på och brinna för att lära sig nya saker, för man kommer att ha en himla massa saker att lära sig.

/ LordDaimos

Medlem

Du är på semester, Daimos! Sluta genast!

Medlem

Kan rekommendera Udemy , finns drösvis med bra kurser där om du är villig att betala en slant.

https://www.udemy.com/courses/Development/Programming-Languag...


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Som LordDaimos var inne på; du måste nog vara lite mer specifik. Vilket kod-/programmeringsspråk är du intresserad av och vad hade du tänkt dig att skapa?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

https://www.codecademy.com/ är något jag verkligen rekommenderar om du vill lära dig

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Undrar om det finns någon här som skulle vilja slösa sin fritid på att lära mig koda och sådant, om det finns nå guider eller liknande som är vettiga, länge haft det i tankarna att kunna (bara för skojs skull) kolla under huven på olika sidor, leta fel, buggar m.m

MS har hela Visual studio för nedladdning och det stödjer allt från Visual Basic till C.
VB, Visual Basic, är ett relativt bra språk att börja med om du vill lära dig objektorienterad programmering.
Det går snabbt att ta sig in i och du kommer att känna igen dig när du skapar enklare Windowsprogram.
Det har fullt stöd för Webbintegrering också, men jag har inte testat det mer än att använda det inbyggda
socket-objektet.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Tack för alla tips!

1
Skriv svar