The Last of Us 2 avslöjat av Naughty Dog själva?

Robot
The Last of Us 2 avslöjat av Naughty Dog själva?

"Sa jag precis det FÖRSTA The Last of Us?" stakar sig manusförfattaren i en livestream.

#nyhetstips, #the-last-of-us-remastered, #uncharted-4-a-thiefs-end


MEG
Medlem
The Last of Us 2 avslöjat av Naughty Dog själva?

Nja svårt att säga, oavsett vad så är det smart sätt att starta hypetåget


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Dom har ju till och med sagt att det kommer göras ett spel baserat på samma universum, men sagan med elle och han andra duden är slut.

Medlem

Nolan North försade sig ju i Juni under Metrocon också: https://www.youtube.com/watch?v=YHWChn7AvoQ&t=1h6m25s


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Så länge man ignorerar Joel och Ellies story så är jag nöjd. Kör på i samma värld men skit i ettans story, låt det vara. Alternativt följ Ellie 10 år in i "framtiden" på ett nytt "orelaterat" uppdrag.

Medlem

Hoppsan.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Inte förvånande direkt.

SPOILER ALERT!!!!!

Själv hoppas jag på att man spelar som Ellie i 20-30 års åldern.

Inaktiv

Uppföljare till ett nytt IP med bra försäljningssiffror där förra spelet slutade med en cliff-hanger? Vilken chock.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Dom har ju till och med sagt att det kommer göras ett spel baserat på samma universum, men sagan med elle och han andra duden är slut.

Nej, de har sagt att storyn med Joel och Ellie gällande Fireflies är avslutad, inte att de aldrig kommer tillbaka.

Medlem

Låter inte ett dugg som man försäger sig. Bättre sätt att skapa hype än så här finns knappast inte. Så kommer snacket igång redan nu.

Och varför skulle man inte göra ytterligare ett last of us ? Det är många som uttryckt lite besvikelse över att det är ett nytt Uncharted som kommer och inte ett nytt Last Of Us så det lär vara väl medvetna om att det finns plats för en 2a. Håller också med andra skribenter här att man hoppas på ett helt nytt kapitel i amma Universum. Att fokusera på Elly, som någon påpekade, X antal år framåt i tiden vore coolt.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Det hade varigt trevligt med en tvåa men jag tror han ville mena grundspelet och inte DLCt som kom. När han väl använde orden "The first Last of us" så märkte han nog själv hur dumt det lät och vart väldigt osäker.

Medlem

Vad jag kommer ihåg av the last of us, så var det väll inget riktigt avslut på storyn? Ni får gärna fylla i mitt minne om jag har fel

Medlem
Skrivet av Blom:

Vad jag kommer ihåg av the last of us, så var det väll inget riktigt avslut på storyn? Ni får gärna fylla i mitt minne om jag har fel

Fast det är det,

Joel räddar Ellie och berättar för henne att de inte kunde skapa något botemedel, sen åker de tillbaka till hans brors lilla by för att stanna där.

Medlem
Skrivet av brandter:
Skrivet av Blom:

Vad jag kommer ihåg av the last of us, så var det väll inget riktigt avslut på storyn? Ni får gärna fylla i mitt minne om jag har fel

Fast det är det,

Joel räddar Ellie och berättar för henne att de inte kunde skapa något botemedel, sen åker de tillbaka till hans brors lilla by för att stanna där.

Confirmed!!!! Last of us 2 blir ett Tower defence spel till mobilplattformarna! som vi har längtat!!!

Medlem

*ligger och skakar på golvet*


signatur
Medlem
Skrivet av brandter:
Skrivet av Blom:

Vad jag kommer ihåg av the last of us, så var det väll inget riktigt avslut på storyn? Ni får gärna fylla i mitt minne om jag har fel

Fast det är det,

Joel räddar Ellie och berättar för henne att de inte kunde skapa något botemedel, sen åker de tillbaka till hans brors lilla by för att stanna där.

Eller

är han självisk och räddar sig själv från att förlora en "ny dotter", samtidigt som han offrar resten av mänskligheten?

Medlem
Skrivet av hunden:
Skrivet av brandter:
Skrivet av Blom:

Vad jag kommer ihåg av the last of us, så var det väll inget riktigt avslut på storyn? Ni får gärna fylla i mitt minne om jag har fel

Fast det är det,

Joel räddar Ellie och berättar för henne att de inte kunde skapa något botemedel, sen åker de tillbaka till hans brors lilla by för att stanna där.

Eller

är han självisk och räddar sig själv från att förlora en "ny dotter", samtidigt som han offrar resten av mänskligheten?

Faktiskt så offrar han ingen, man hittar ett meddelande ifrån en läkare att de hade testat med ett tiotal personer tidigare och alla försök hade misslyckats och personerna dog utan att komma närmare ett botemedel. Men då gäller det att man hittar det för utan det blir han att kännas väldigt självisk. Ellie är långt ifrån unik om vi säger så.

Medlem

Världens bästa spel. Vars enda fel är att det är lite för mycket strider. Hoppas de minskar ner antalet och gör det mer som Left behind.

Självklart får vi se ett nytt Last of us.

Medlem

Oops... Eller?

Medlem

Varför vill folk inte fortsätta storyn om Joel och ellie? Jag kände iaf att jag knappt skrapade på ytan, finns så otroligt mycket mer som man undrar och vill veta om och hur det skall gå ju!! ;D

Medlem
Skrivet av brandter:
Skrivet av hunden:
Skrivet av brandter:
Skrivet av Blom:

Vad jag kommer ihåg av the last of us, så var det väll inget riktigt avslut på storyn? Ni får gärna fylla i mitt minne om jag har fel

Fast det är det,

Joel räddar Ellie och berättar för henne att de inte kunde skapa något botemedel, sen åker de tillbaka till hans brors lilla by för att stanna där.

Eller

är han självisk och räddar sig själv från att förlora en "ny dotter", samtidigt som han offrar resten av mänskligheten?

Faktiskt så offrar han ingen, man hittar ett meddelande ifrån en läkare att de hade testat med ett tiotal personer tidigare och alla försök hade misslyckats och personerna dog utan att komma närmare ett botemedel. Men då gäller det att man hittar det för utan det blir han att kännas väldigt självisk. Ellie är långt ifrån unik om vi säger så.

Med eller utan meddelande tycker jag ändå inte att slutet är helt fastställt eller så men det tycker jag bara är bra då man får fundera lite på vad som verkligen hände. Du har uppenbarligen en uppfattning men jag tror det finns ganska många fler och även jag lutar nog mer mot din än det alternativet jag skrev, det vara bara ett förslag på ett annorlunda sätt att se på det

Oavsett så hoppas jag helt klart på en uppföljare och jag är för både att fortsätta direkt efter första spelet eller att det utspelar sig längre fram. För första alternativet så finns det ju exempelvis ingen garanti att brorsans läger håller ens en dag till så kanske måste de fly direkt.

Medlem
Skrivet av hunden:
Skrivet av brandter:
Skrivet av hunden:
Skrivet av brandter:
Skrivet av Blom:

Vad jag kommer ihåg av the last of us, så var det väll inget riktigt avslut på storyn? Ni får gärna fylla i mitt minne om jag har fel

Fast det är det,

Joel räddar Ellie och berättar för henne att de inte kunde skapa något botemedel, sen åker de tillbaka till hans brors lilla by för att stanna där.

Eller

är han självisk och räddar sig själv från att förlora en "ny dotter", samtidigt som han offrar resten av mänskligheten?

Faktiskt så offrar han ingen, man hittar ett meddelande ifrån en läkare att de hade testat med ett tiotal personer tidigare och alla försök hade misslyckats och personerna dog utan att komma närmare ett botemedel. Men då gäller det att man hittar det för utan det blir han att kännas väldigt självisk. Ellie är långt ifrån unik om vi säger så.

Med eller utan meddelande tycker jag ändå inte att slutet är helt fastställt eller så men det tycker jag bara är bra då man får fundera lite på vad som verkligen hände. Du har uppenbarligen en uppfattning men jag tror det finns ganska många fler och även jag lutar nog mer mot din än det alternativet jag skrev, det vara bara ett förslag på ett annorlunda sätt att se på det

Oavsett så hoppas jag helt klart på en uppföljare och jag är för både att fortsätta direkt efter första spelet eller att det utspelar sig längre fram. För första alternativet så finns det ju exempelvis ingen garanti att brorsans läger håller ens en dag till så kanske måste de fly direkt.

Eller så gör vi en EA douchbag uppföljare, 10 år senare, Ellie vaknar upp, basen är invaderad av "nya" infected, Joel blir uppäten och de måste nuka hela basen och världen och sen börjar Fallout 4.

Medlem
Skrivet av brandter:

Eller så gör vi en EA douchbag uppföljare, 10 år senare, Ellie vaknar upp, basen är invaderad av "nya" infected, Joel blir uppäten och de måste nuka hela basen och världen och sen börjar Fallout 4.

Nu när du säger det så var det lite dåligt med nukes i första spelet, hoppas de förbättrar det på den punkten i en uppföljare.

1
Skriv svar