Alla kartor blir gratis till Rainbow Six: Siege

Robot
Alla kartor blir gratis till Rainbow Six: Siege

Jaga terrorister, eller poliser, utan att oroa dig för överraskande kostnader.

#ubisoft, #tom-clancys-rainbow-six-siege


Medlem
Alla kartor blir gratis till Rainbow Six: Siege

Vafalls. Har ubisoft ramlat och slagit sig

Medlem

Tror de kommer lägga micro-transaktioner någon annanstans bara


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Ni glömde nämna att de planerar att släppa en karta ... per år.

Medlem

Jag förstår inte problemet med att betala för DLC. Allt annat lika kommer du att få mer material om du betalar för det, det är rätt enkelt. Har folk inga jobb eller varför är det så farligt att betala saker?

Medlem
Skrivet av Ctrl:

Tror de kommer lägga micro-transaktioner någon annanstans bara

All ammo kommer kosta pengar istället


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Synd EA inte kommer att följa trenden med SW Battlefronts, förmodligen nog anledning för att jag inte ens ska bry mig om att pröva det. Tyvärr.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Ctrl:

Tror de kommer lägga micro-transaktioner någon annanstans bara

Mycket möjligt, men vi behöver ju inte vara cyniker i onödan.

Medlem
Skrivet av phocuz:

Jag förstår inte problemet med att betala för DLC. Allt annat lika kommer du att få mer material om du betalar för det, det är rätt enkelt. Har folk inga jobb eller varför är det så farligt att betala saker?

Är inte pengar det handlar om. Utan principen att kunna få ett helt spel, inte ett spel de hackat sönder för att tjäna mer pengar.

Detta spel kommer gå en snabb död till mötes, minns "Brink", "Evolve", "TitanFall". Det är "bara" en MP-pangare utan SP-kampanj.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Ctrl:

Tror de kommer lägga micro-transaktioner någon annanstans bara

All ammo kommer kosta pengar istället

åh jag blev taggad på en variant. Att man fick ingamepengar för att köpa ammo när man spelade. Du har alltid ett basbelopp men du måste tänka på va du lägger dom på. Kanske ett speciellt gamemode med detta. Så folk inte bara går loss och skjuter på allt utan tänker på att hushålla.

Medlem
Skrivet av Dalthor-san:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Ctrl:

Tror de kommer lägga micro-transaktioner någon annanstans bara

All ammo kommer kosta pengar istället

åh jag blev taggad på en variant. Att man fick ingamepengar för att köpa ammo när man spelade. Du har alltid ett basbelopp men du måste tänka på va du lägger dom på. Kanske ett speciellt gamemode med detta. Så folk inte bara går loss och skjuter på allt utan tänker på att hushålla.

Kul ide - men för oss som spelar 4-5 timmar om dagen så ...njae


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Dalthor-san:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Ctrl:

Tror de kommer lägga micro-transaktioner någon annanstans bara

All ammo kommer kosta pengar istället

åh jag blev taggad på en variant. Att man fick ingamepengar för att köpa ammo när man spelade. Du har alltid ett basbelopp men du måste tänka på va du lägger dom på. Kanske ett speciellt gamemode med detta. Så folk inte bara går loss och skjuter på allt utan tänker på att hushålla.

Eller ännu bättre! Köp spelet och få tre liv. Efter det har din karaktär permadeath och sen får du köpa spelet igen.

ELF
Medlem
Skrivet av walter_iego:

Detta spel kommer gå en snabb död till mötes, minns "Brink", "Evolve", "TitanFall". Det är "bara" en MP-pangare utan SP-kampanj.

Har TitanFall tappat så många spelare?
Tycker faktiskt det var ett rätt okej lir. Har inte spelat de nya kartorna än. Tänkte veva igång det någon gång snart.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Detta spel kommer gå en snabb död till mötes, minns "Brink", "Evolve", "TitanFall". Det är "bara" en MP-pangare utan SP-kampanj.

Tror ju inte därför det kommer dö. Om man går efter alphan och betan så kommer det ju dö ut för att det är ett förbannat dåligt spel helt enkelt.

Skrivet av ELF:
Skrivet av walter_iego:

Detta spel kommer gå en snabb död till mötes, minns "Brink", "Evolve", "TitanFall". Det är "bara" en MP-pangare utan SP-kampanj.

Har TitanFall tappat så många spelare?
Tycker faktiskt det var ett rätt okej lir. Har inte spelat de nya kartorna än. Tänkte veva igång det någon gång snart.

Det är bara ett par hundra personer som spelar på PC. Det är en katastrof.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Så, bekräftat att inga kartor släpps till spelet då.

Medlem

Den här trenden gillar jag. Först kommer EA och lovar gratis-dlc till nya Need For Speed, total avsaknad av mikrotransaktioner, samt upplåst FPS. Nu verkar Ubisoft ha sett ljuset också. Trevligt!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Inaktiv

Förbokat, betalt och klart. Visste att det skulle bli bra.

Medlem
Skrivet av phocuz:

Jag förstår inte problemet med att betala för DLC. Allt annat lika kommer du att få mer material om du betalar för det, det är rätt enkelt. Har folk inga jobb eller varför är det så farligt att betala saker?

DLC hysterin inom spelmarknaden har lett till att många spel levereras ganska fattiga på innehåll för att sedan "expanderas" med just DLC.

När stora etablerade utvecklare/utgivare annonserar sina DLCs långt innan spelet i fråga ens är lanserat och det hela gör att man får intrycket av att de inte längre lägger ner särskilt mycket "hjärta" i utvecklingen.

Jag vet inte om det är tänkt att 10 kartor ska låta mycket för ett multiplayerspel i dag men med minnen från "förr" så tycker jag ändå det låter snålt.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Detta spel kommer gå en snabb död till mötes, minns "Brink", "Evolve", "TitanFall". Det är "bara" en MP-pangare utan SP-kampanj.

MP-pangare duger gott om det görs rätt.
Så få idag som vågar testa något nytt dock och istället får vi ytliga shooters som kör på ett och samma "vinnande" koncept.

Battlefield 2 spelas fortfarande


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Vi ska vara glada för att slippa betala för kartorna? Mjaaaaäääee.

Medlem

Först EA och nu Ubisoft? ...jag vet inte men jag börjar tro att det är dags att skaffa sig en bunker och lagra upp på konservburkar för här vankas det apokalyps. Sånt här händer inte utan att det är "too good to be true".

Medlem

Nä, den här vill jag inte ha, även om jag får betalt.


signatur

autograph

Medlem

Märkligt att man är ganska ensam som tycker spelet verkar riktigt bra.

Har inte spelat det, men ger det iaf en chans.

Medlem
Skrivet av phocuz:

Jag förstår inte problemet med att betala för DLC. Allt annat lika kommer du att få mer material om du betalar för det, det är rätt enkelt. Har folk inga jobb eller varför är det så farligt att betala saker?

Folk är snåla, om jag fastnar för ett spel, lägger jag gärna 150-300 för mera material, ingen förlust i mina ögon.
Men det ska klagas på allting idag!


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av EpicGoblin:
Skrivet av phocuz:

Jag förstår inte problemet med att betala för DLC. Allt annat lika kommer du att få mer material om du betalar för det, det är rätt enkelt. Har folk inga jobb eller varför är det så farligt att betala saker?

Är inte pengar det handlar om. Utan principen att kunna få ett helt spel, inte ett spel de hackat sönder för att känna mer pengar.

Skrivet av Soulless:
Skrivet av phocuz:

Jag förstår inte problemet med att betala för DLC. Allt annat lika kommer du att få mer material om du betalar för det, det är rätt enkelt. Har folk inga jobb eller varför är det så farligt att betala saker?

DLC hysterin inom spelmarknaden har lett till att många spel levereras ganska fattiga på innehåll för att sedan "expanderas" med just DLC.

När stora etablerade utvecklare/utgivare annonserar sina DLCs långt innan spelet i fråga ens är lanserat och det hela gör att man får intrycket av att de inte längre lägger ner särskilt mycket "hjärta" i utvecklingen.

Jag vet inte om det är tänkt att 10 kartor ska låta mycket för ett multiplayerspel i dag men med minnen från "förr" så tycker jag ändå det låter snålt.

Ett annat problem är hur man vet om dom har sålt ett ofärdigt spel bara fär att sälja DLC, eller om dom verkligen har sålt ett helt spel och sedan säljer extra.

Å ena sidan så är jag helt med på er poäng, men å andra sidan kan jag tycka att allt för många är för snabba med att döma. Det är som att det inte kan få ett DLC alls utan att folk säger "det borde varit med från början".


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Dalthor-san:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Ctrl:

Tror de kommer lägga micro-transaktioner någon annanstans bara

All ammo kommer kosta pengar istället

åh jag blev taggad på en variant. Att man fick ingamepengar för att köpa ammo när man spelade. Du har alltid ett basbelopp men du måste tänka på va du lägger dom på. Kanske ett speciellt gamemode med detta. Så folk inte bara går loss och skjuter på allt utan tänker på att hushålla.

Låter nästan som en variant at The Hunter där man måste köpa ammo. Antingen via ingame-valuta som man får via uppdragsbelöningar eller riktiga pengar.

Tycker själv det inte är så dum idé faktiskt, även om man måste tänka igenom den och lösningen ordentligt. Risken är att för många ropar P2W och inte spelar. Kanske löser allt genom att samtigt belöna ju mindre skada man gör?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av EpicGoblin:
Skrivet av phocuz:

Jag förstår inte problemet med att betala för DLC. Allt annat lika kommer du att få mer material om du betalar för det, det är rätt enkelt. Har folk inga jobb eller varför är det så farligt att betala saker?

Är inte pengar det handlar om. Utan principen att kunna få ett helt spel, inte ett spel de hackat sönder för att känna mer pengar.

Skrivet av Soulless:
Skrivet av phocuz:

Jag förstår inte problemet med att betala för DLC. Allt annat lika kommer du att få mer material om du betalar för det, det är rätt enkelt. Har folk inga jobb eller varför är det så farligt att betala saker?

DLC hysterin inom spelmarknaden har lett till att många spel levereras ganska fattiga på innehåll för att sedan "expanderas" med just DLC.

När stora etablerade utvecklare/utgivare annonserar sina DLCs långt innan spelet i fråga ens är lanserat och det hela gör att man får intrycket av att de inte längre lägger ner särskilt mycket "hjärta" i utvecklingen.

Jag vet inte om det är tänkt att 10 kartor ska låta mycket för ett multiplayerspel i dag men med minnen från "förr" så tycker jag ändå det låter snålt.

Ett annat problem är hur man vet om dom har sålt ett ofärdigt spel bara fär att sälja DLC, eller om dom verkligen har sålt ett helt spel och sedan säljer extra.

Å ena sidan så är jag helt med på er poäng, men å andra sidan kan jag tycka att allt för många är för snabba med att döma. Det är som att det inte kan få ett DLC alls utan att folk säger "det borde varit med från början".

Det finns ju olika former av dlc, där man märker att de tagit sönder spelet för att tjäna pengar. Som Destiny t ex. Sedan finns det bra dlc som bidrar med något helt nytt, något som inte behövs för att njuta av original spelet, men som förhöjer och fördjupar. Som bioshock infinite eller Dishonored.

1
Skriv svar