Automatiserad fz kod & förhandsvisning av...

Medlem
Automatiserad fz kod & förhandsvisning av...

Halloj.

Jag undrar om man i framtiden kommer att få se något av följande saker.

Automatiserad fz kod (knappar) för kursiv, fet och understruken stil. Citat och särskilt fz's egna varianter av länkning för de hinner jag i.a.f. alltid glömma lagom tills de skall användas. *stoopid*

Eller så skulle ni åtminstone kunna återinföra metoden för länkning och annat som normalt används i phpbb forum och endast lägga till era nya kodvarianter.
Tycker att det är lite jobbigt är att ni blandar kod på FZ.

Sedan skulle jag gärna vilja att ni återinförde "förhandsvisningen av posterna i tråden" under svaret man skriver.
Känns lite som att utvecklingen går bakåt när man plockar bort en sådan funktion.
Snabbsvar fungerar inte så bra för mig så ofta hamnar man någonstans i ett worddokument när man skall svara på flera poster och flippar mellan olika program. Och så klistrar man in det och alla citattecken förvandlas till frågetecken och så blir man lite sur...
Känns onödigt krångligt där.

Vad gäller bildgalleriet så är det fortfarande rätt osmidigt.
Om ni fixar det här som shacknews har så kommer jag kyssa era fötter
Shack attack
dvs. pil till höger vänster för att byta bild och en zooma in knapp. Det är perfekt och simpelt allt i ett!

edit: Eller varför inte Moddb som tar den varianten ett steg längre.
moddb

edit:trött

Medlem

Ang nån förenkling av att lägga in bilder i en tråd skulle uppskattas ifrån min sida.
Då varje försökt slutar med ett masivt gråtande på #fz och en massa testande fram och tillbaka. Så skulle det som sagt uppskatas ifrån mitt håll.


signatur

R.I.P The_maxx

Redaktör

Vet ej hur det blir med knappar, det låter dock vettigt.

Vi blandar inte kod, utan kör en egen som kallas Eoskod. Kort info om den syns till höger när ni klickar "Svara"-knappen, och under den finns en länk till utförligare information - denna.

Om inte minnet sviker mig togs förhandsvisningen bort av prestandaskäl. Vi kommer uppgradera serverparken inom kort, det är möjligt att bortplockade funktioner återkommer då.

Använd flikar i webbläsaren istället för att pilla med Word (som automatkonverterar vissa tecken, t.ex. citattecken). Jag kör så, tycker det fungerar utmärkt. Mittklicka på den länk du vill öppna och växla mellan dem, ett enkelt sätt att flytta text mellan olika fönster.


signatur
Antikvitet

Att dina citattecken blir frågetecken får du beskylla Word för - Word nyttjar icke-standardiserade tecken för att det ser "finare" ut. Använd notepad så slipper du det.

Shacknews bildarkiv var fint, det håller jag med om, men det ligger en bit ner på priolistan att bygga om det alldeles nya bildarkivet.

Dessvärre får man acceptera att all funktionalitet inte kan replikeras vid ett systembyte. Vårt forum är byggt skräddarsytt för oss för att vi ska kunna integrera det i sajten.

Vad gäller bilder i trådar så har vi en tagg som heter

. Jag förstår inte hur den kan orsaka något gråtande.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Antikvitet

Angående bildbläddrandet:

http://www.fz.se/bilder/?id=56781

It has been done.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Antikvitet

Angående visning av senaste trådar på svarssidan:

Pröva nu.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Yay, vad grymt John! Tack så jättemycket! *puss puss puss*

Apropå det ice sade:

taggen fumlar jag också runt med och skriver

[img bildlänk]

Tompa: Fast i beskrivningen sägs det att det är FZ kod men viss kod ser ju ut som phpbb koden och därför trodde jag att ni blandade. T.ex. den för fet stil ser ju precis likadan ut.

Förresten såg jag nu att det i beskrivningen för Fet stil finns ett fel.

Fetmarkerad stil
Med fetmarkerad stil kan du lätt markera eller betona eller eller flera ord.
"ett" skall det stå.

Jo, det händer att man växlar mellan tabbar också men ibland vill jag köra en kontroll av stavningen och det sköter word bra. Har i.o.f. en stavningskontroll i FF också men den går det inte att förlita sig på helt då den föredrar särskrivna ord hehe. Tack ändå för tipset

Hoppas att det inte blir en allt för stor belastning att ha med övriga trådinlägg. Anade att det hade med det att göra men chansade på att fråga... Var ju synd som sagt att det försvann men nu... NU är det här igen!

Tack igen för allt! :heart:

1
Skriv svar