Helgdiskussion - Vad vill du se på FZ framöver?

Robot
Helgdiskussion - Vad vill du se på FZ framöver?

Det blir en minst sagt spännande höst här på redaktionen och vi är nyfikna på vad du tror om framtiden.


Medlem
Helgdiskussion - Vad vill du se på FZ framöver?

Skippa spelnyheter och kör endast hyllningar till Sweclockers och bildquizer!

FML
Medlem

Why fix something thats not broken?

FZ spelservrar eller teamspeak hade varit kul. Så man kunde komma i kontakt med medlemmar och spela nåt ihop

Medlem
Skrivet av kentxy:

Why fix something thats not broken?

FZ spelservrar eller teamspeak hade varit kul. Så man kunde komma i kontakt med medlemmar och spela nåt ihop

This ^

Medlem

Mer webisodes av Fragzone!!! Bästa som varit på FZ på länge.

Calle, Victor och Christer är ju roligare och skönare snubbar än 90% av de som är på TV nuförtiden dessutom.

Medlem

Ni kan väl anställa folk från aftonbladet och expressen, de är så himla bra på nyheter.
Sen kan ni väl dassa den där arnstad när ni får chansen

Medlem

Mer Fragzone avsnitt!

Medlem

E-sport!


signatur

- PiDuT

Medlem

Ny design på sidan.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Vill varna oförsiktiga läsare för att ironi kan förekomma i denna tråd.

OnT: Varför ändra på ett vinnande koncept? (Just detta var dock inte ironi.)


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Att växa för fort är något jag ser som en risk. Jag vill ha mer folk på FZ, men inte på bekostnad av att det blir kaos.

FZ känns som en ganska liten community jämfört med Sweclockers. Det innebär att tonen ofta är lite annorlunda här. Till exempel stör jag mig på attityden som många moderatorer har på Sweclockers forum. De känns inkonsekventa och egotrippade i många fall.

Mer videos vore väldigt kul att se. En fredagspanel där veckans nyheter diskuteras är ett exempel.

Och komplicera inte forumet för mycket. Kategorier och subkategorier till höger och vänster. Nej, tack, en enkel och överskådlig struktur. Däremot får ni gärna jobba om designen för att passa er nya profil, men komplicera inte saker i onödan.

Samarbete med Sweclockers är inget jag motsätter mig, men samtidigt inget som får bli för stort. Det är olika communitys med olika teman och ska så förbli. Samarbetet kan till exempel handla om gemensamma videoinslag eller gemensamma tester (t.ex spelskärmar och sånt).

Medlem

1. Sida mera optimerad för 1920 x1080 skärmar eller högre. Jag kanske är ute och cyklar nu hur det funkar tekniskt, men vill inte ha annat på sidorna och att sidan skalar upp utan att behöva använda zoom.

2. Fortsätt med möjligheten att kunna betala för att ta bort reklamen. Gärna överskridande med Sweclockers och 99mac.

3. Funktion som hittar tillbaka till senast lästa kommentaren under artiklarna.

4. Fragzone!

I övrigt så är jag nöjd så länge alla redaktörer och skribenter fortsätter som förut.

- FZ i stort sett som det är nu.

- Mer skribenter och mer egetproducerat material. Klipp och klistra från utländska sajter är inte kul.

- Mer Fragzone och mer humor överlag, we need it!

- Behåll de bästa bloggfunktionerna som finns redan nu, lyssna gärna på de kommentarer jag delade med mig innan (finns i forumet på förslag).

Ta inte bort besöksräknaren!

Använd absolut inte wordpress som bloggplattform, det är ett träigt system som både är tråkigt att använda och ser fult ut.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Video recensioner med gameplay där ni kan visa brister och lyfta fram det som är bra.
Annars så är det bra som det är

Medlem

Som vanligt, krönikor, recensioner, heads-up på spel och reor. Även kuriosanyheter med någon relevans. Inte så mycket mer AAA utan en bredd, ungefär som nu.

Lite mer indie, lite mer strategi, eventuellt.

Testpilot

Jag vill se mer djupa reportage om svenska spelföretag , tex djupdykning i hur de startade , vad deras mål är och summering av de spel som firmorna tillverkat under åren.

Sen gärna lite snabbflashningar av nya företag och nykomlingar på den svenska marknaden.

Gärna allt inbakat med FZ killarna Calle, Christer och Victor som har den rätta och sköna inställningen till spel. Bennet får droppa in han också

Sen att korsa det med sweclockers killarna och blanda in hårdvarusnack kan bli en vinnande combo. Fredagspanelen med djupdykning i spel och hårdvarumix.

Medlem

Vill att ni inför adventskalendern igen, helt underbart att följa era liv på kontoret!

Podcast och veckans top 3 hetaste nyheter?

Fler tävlingar!

En smidigare bildhanterare, och även video spelare hade ju inte skadat!


signatur
Medlem

Fler livestreams med förstaintryck på nysläppta spel.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Ni skulle kunna stödja spelcommunityt i detta land mer genom att tipsa om diverse mindre lokala event runt om i landet och uppmana folk till att delta eller besöka dessa. Har man dessutom fått tipset från en gemensam källa så uppmuntrar det kanske fler FZ-anhängare att gå på dessa och träffa andra FZ:are.

Många har inte möjlighet att åka till storstäderna eller bor långt bort där de flesta uppmärksammade event håller hus.

Medlem

Gör för katten inte sidan ännu smalare nu för alla med uppochnervända widescreen-telefoner.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag skulle gärna vilja se fler besök hos olika spelutvecklare och inte bara dem största företagen. Taleworlds Entertainment angående Bannerlord t.ex.

Medlem

Mer Quake-nyheter!

Mer Redd-logg, Julkalendern får komma tillbaka med en vengeance, Fler eller mer utvecklade
Summer challenge/spookyum liknande "event" i forumen typ "Nintendo-Day".

Spontana videoklipp från redaktionen. Eller från release event, som när Vildis och Fredrik kvällade utanför webhallen.

Bort med tummen upp/tummen ner.

Håller med Benni som skrev:
"Och komplicera inte forumet för mycket. Kategorier och subkategorier till höger och vänster. Nej, tack, en enkel och överskådlig struktur. Däremot får ni gärna jobba om designen för att passa er nya profil, men komplicera inte saker i onödan.

Samarbete med Sweclockers är inget jag motsätter mig, men samtidigt inget som får bli för stort. Det är olika communitys med olika teman och ska så förbli. Samarbetet kan till exempel handla om gemensamma videoinslag eller gemensamma tester (t.ex spelskärmar och sånt)."

Bättre verktyg till moderatorerna, bättre kommunikation.

Calle ska dela med sig att sitt vinnande fudge recept.

Merch möjligheter?, T-shirts och kaffemuggar och en händig funktion med någon som sköter det (inte bara för att jag söker jobb eller så...)


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Jag har väntat tålmodigt på nya avsnitt av FragZone och inte sagt något. Nu tar jag chansen - som många andra här - och ber allra ödmjukast om fler avsnitt av FragZone.
Jag brukar ibland se på Game Scoop (IGN) och de kör varje månad (tror jag). Förutom nyheter & speldiskussioner har de små lekar som 20 frågor och gissa spelkaraktären. Något liknande vore kul och se i FragZone.
Det skulle även vara kul om ni hade en filmad podcast där ni bara diskuterar spel eller analyserar något inom spelvärlden!

Tack FZ!


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem

Färre länkar till youtube. Nuförtiden är det bara en kort text o sen att man ska fortsätta se på youtube. Jag tycker det är kul att läsa och vill gärna fortsätta med det

Medlem

Skulle vara kul om ni besökte olika gamer företag och gjorde reportage om dem. Allt från blizzard till Nintendo.

Medlem

Mindre ÅSIKTSARTIKLAR och mer opartiska nyheter.
Sluta vara aftonbladet med citat som rubriker!

Medlem

Hmm, fixa så ni kan stänga av kommentarer för vissa artiklar, så får ni det lättare med modereringen, slipper ni olika drev.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

- En stor anledning till att Sweclockers lyckats bli så stora är att de highlightar sitt forum så mycket. Ett bra forum lockar många medlemmar, och gör att siten känns mycket mer levande! Tycker att ni också borde anamma detta, och fokusera mer på forum-biten. T.ex. Så highlitas ert forum knappt alls på er startsida, utan man måste snarare klicka sig in på det. På Swec har de ju sin ruta med de senaste forumtrådarna direkt uppe till höger på startsidan, den är i princip det första man tittar på när man kommer in på siten. Ni kanske skulle kunna införa något liknande?

- Som någon annan redan har nämnt, mer djupgående artiklar och egenproducerat material. Nyheter i all ära, men det är de mer djupgående texterna som gör att man kommer tillbaka till siten! Nyheter kan man läsa var som helst. Förslag på mer djupgående texter kan vara intervjuer med kända spelskapare och studios. Särskilt svenska sådana, då man redan kan läsa liknande texter med mer internationella profiler och studios på andra siter.

- Video är ett mycket vinnande koncept som jag tycker ni borde satsa mer på! Fragzone var mycket trevligt, men förstår att en sådan produktion kostar mycket pengar och tar mycket tid.. Det behöver inte vara så seriöst, enklare produktioner uppskattas också! Swec kör ju t.ex. sin fredagspanel, ni skulle ju kunna införa något liknande om ni nu ska gå ihop! Den är mycket populär och uppskattad bland medlemmarna, och tar vad jag förstår inte så mycket tid att göra. Förbered några ämnen och snacka på bara, lite som en podcast. Folk kommer gilla det! Kör gärna samarbeten med Jonas och Emil från Swec också

- Införa TS eller mumble-servrar som någon redan föreslagit!

ndr
Medlem

Podcasts med gaming snack, esport, recensioner, etc etc!

123
Skriv svar