Reklamen hänger mitt explorer fönster?

Medlem
Reklamen hänger mitt explorer fönster?

Hej!

Vet inte exakt vad det är men varje gång jag är inne nån längre tid o bläddrar runt lite på FZ så hänger sig explorer och den klassiska rutan "förbjuden åtgärd, måste stängas" dyker upp. Ganska irriterande. Är det fler som har samma problem som jag kanske?

Inga andra sidor hänger sig för mig och jag har senaste uppdateringarna av windows och explorer. Har för övrigt windows xp.

Undrar om detta beror på någon av flash-reklamerna?

För övrigt tar huvudsidan väldigt lång tid att ladda, beror detta kanske också på reklamerna? Går fort o smidigt när man väl är inne på nån av undersidorna.

MVH Pär


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Antikvitet

Det där hände mig i ett konferensrum på jobbet i dag. Jag har sedan dess försökt reproducera problemet för att försöka komma på vilken annons som orsakar det men inte blivit klokare. Det har bara hänt en gång för mig.

Berätta gärna om du kommer på vilken det är, så ska vi förstås ta bort den annonsen!


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Inaktiv

Skulle precis gå in för att skriva om det. När jag använder IE så hänger sig IE när jag försöker gå in på FZ. Använder jag istället Firefox så går CPU'n upp till 100%. Vilket gör att jag måste stänga ner läsaren.
Nu har jag börjat använda Opera där man kan blocka alla annonser och då går genast min CPU ner till 10-20%.

Är det jag som har fel på datorn, eller är det så här det ska vara?
Jag menar alla andra sidor funkar klockrent, men det verkar vara för tunga ads (på fz.se) som gör att min dator överbelastad.

Medlem

Jag skulle precis gå in o skapa en tråd om det haha. Mitt IE7 krashar (inte hänger) ibland när jag surfar på FZ så sistone.

Medlem

Okej, var ju skönt på sätt o vis att det inte bara var jag så de var inget fel på min dator i alla fall. Ska försöka kolla vad de är för annonser uppe när de hänger sig, skriver här i såna fall.

MVH Pär


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

1
Skriv svar