Bioware Mythic ogillar Real ID

Medlem
Bioware Mythic ogillar Real ID

Jag tyckte idén var kanon

Medlem

Sämsta iden nånsin, fattar inte heller att dom skulle sänka sig till facecraps nivå och sätta folks säkerhet på spel.

Medlem

"Vart är egentligen internet på väg, kan man fråga sig?"

Vad syftar du på?

Artikeln, hennes svar eller Real ID?

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

"Vart är egentligen internet på väg, kan man fråga sig?"

Vad syftar du på?

Artikeln, hennes svar eller Real ID?

Existensiellt.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Jag tycker Idéen är bra.


signatur

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.

Medlem

Personligen står jag för att man ska få vara anonym, men samtidigt går det inte att bete sig hur som helst. En lustig balans, ska bli skoj att diskutera det här med folk om tio år, se vad som egentligen hände 2010-2020.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

In med Real ID. Saker som är ändå offentlig information.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

real id var väl ingen stor grej, vad ska man vara rädd för, nån ska åka hem till en och hota en på accountet? <.<

Medlem

Jag är inte särskilt på läst men Realid innebar väl bara att det var ett konto per fysisk person? Eller skulle alla som ägs få reda på var jag bor?


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av pippen1001:

Sämsta iden nånsin, fattar inte heller att dom skulle sänka sig till facecraps nivå och sätta folks säkerhet på spel.

Och vad är de för säkerhets som sätts på spel?

Medlem

Internet är gjort så man ska vara anonym, varför förstöra något så fint?
Snart sitter väl facebook inbyggt i alla communities så man kan se var man bor o.s.v

Medlem
Skrivet av Harpa:

Personligen står jag för att man ska få vara anonym, men samtidigt går det inte att bete sig hur som helst.

Går ju lika bra att banna "AliasA" som "Anders Andersson".

Medlem

Det många inte inser är att det alltid finns någon störd jävel som kommer att hota en IRL när de har ens dox.

Medlem
Skrivet av dalle:
Skrivet av Harpa:

Personligen står jag för att man ska få vara anonym, men samtidigt går det inte att bete sig hur som helst.

Går ju lika bra att banna "AliasA" som "Anders Andersson".

Det är lätt att skapa en ny användare, svårare att skapa en ny identitet!


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Inaktiv
Skrivet av Harpa:
Skrivet av dalle:
Skrivet av Harpa:

Personligen står jag för att man ska få vara anonym, men samtidigt går det inte att bete sig hur som helst.

Går ju lika bra att banna "AliasA" som "Anders Andersson".

Det är lätt att skapa en ny användare, svårare att skapa en ny identitet!

Du behöver en ny kopia av spelet redan om du blir bannad, så det är inte bara att skapa en ny användare. RealID gör ingen skillnad där.

Medlem

Löjligt detta att dom slopa det bästa för gaming någonsin, Folk gnäller bara för dom inte ska kunna sälja/köpa konton.
+ att dom skulle grina sönder för dom ej kan trolla runt och blir bannade.

Vilket skulle medfölja att folk skulle ha mer respekt för varan och ingen finnig liten tönt bakom skärmen som är allmänt pantat trollar runt, skulle man känna för det och han bor nära bara ta bilen och ge han en fet lusing.

Säg vad ni vill om detta är omoget jag ignorerar sånt folk och skulle nog personligen inte lägga ork till göra det, Men där är en jävla massa som förtjänar ett besök på sjukhuset så som dom beter sig.

Inaktiv
Skrivet av FuzioN:

Löjligt detta att dom slopa det bästa för gaming någonsin, Folk gnäller bara för dom inte ska kunna sälja/köpa konton.
+ att dom skulle grina sönder för dom ej kan trolla runt och blir bannade.

Vilket skulle medfölja att folk skulle ha mer respekt för varan och ingen finnig liten tönt bakom skärmen som är allmänt pantat trollar runt, skulle man känna för det och han bor nära bara ta bilen och ge han en fet lusing.

Säg vad ni vill om detta är omoget jag ignorerar sånt folk och skulle nog personligen inte lägga ork till göra det, Men där är en jävla massa som förtjänar ett besök på sjukhuset så som dom beter sig.

Bara för att folk ser varandras riktiga namn betyder inte att dom kommer visa respekt för varandra. Det betyder inte att dom inte kommer trolla på forumen (admins ser redan deras riktiga namn då kontona på forumen brukar vara knutna till spelkontot). Dom är lika lätta att banna med riktiga namn som utan riktiga namn.

Medlem

jag tyckte iden var ok, skälv har jag en ide om att dom borde införa Group körkort för folk i WoW ^^ typ massa frågor och svar på deras abilitys och skit va man ska göra i vissa lägen, och sånt som folk kan titta på innan dom inviter noobs som gör allt fel, + att sätta in Real Ålder på den person som spelar gubbarna,, jag skulle absolut gillat!

Medlem
Skrivet av robineng:
Skrivet av Harpa:
Skrivet av dalle:
Skrivet av Harpa:

Personligen står jag för att man ska få vara anonym, men samtidigt går det inte att bete sig hur som helst.

Går ju lika bra att banna "AliasA" som "Anders Andersson".

Det är lätt att skapa en ny användare, svårare att skapa en ny identitet!

Du behöver en ny kopia av spelet redan om du blir bannad, så det är inte bara att skapa en ny användare. RealID gör ingen skillnad där.

Jag har precis vart på semester i tre veckor *Läser på*


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Löjligt detta att dom slopa det bästa för gaming någonsin, Folk gnäller bara för dom inte ska kunna sälja/köpa konton.
+ att dom skulle grina sönder för dom ej kan trolla runt och blir bannade.

Vilket skulle medfölja att folk skulle ha mer respekt för varan och ingen finnig liten tönt bakom skärmen som är allmänt pantat trollar runt, skulle man känna för det och han bor nära bara ta bilen och ge han en fet lusing.

Säg vad ni vill om detta är omoget jag ignorerar sånt folk och skulle nog personligen inte lägga ork till göra det, Men där är en jävla massa som förtjänar ett besök på sjukhuset så som dom beter sig.

Löjigt? Det finns INGENTING som är bra med orginalförslaget. Troll kommer fortsätta trolla. Ingen kommer göra något åt trollen även fast de vet vilka det är IRL, och alltså gör nick och namn ingen skillnad där, och att bli av med trollen var Blizzards enda argument för att implementera det.

100% verkningslöst och genompuckat, och det är t.o.m. utan att ens börja titta på nackdelarna.

Medlem

Jag älskar att man kan ha alla sina vänner från olika servrar på sin vänlista samtidigt.

Medlem

Subscribers

World of Warcraft: 12+ Miljoner
Warhammer: ~100k

Siffrorna talar för sig själva, att försöka vinna några billiga poäng genom att fördömma nya idéer är lite lågt. Kanske inte helt oväntat att det skulle komma från från en PR-människa med sämre produkter.

Får se hur bra TOR blir, gillar inte Eugene Evans uttalande heller, men får se hur mycket de "lyssnar på communityn" när de försöker införa något som folk ogillar. Inte alltid så att det bästa är att lyssna på communityn, ibland behöver designers göra val som inte gillas av spelarna.

Citat:

We appreciate community feedback. Let me make that absolutely clear. That is why I am out here on these forums every day. But this is not an open source project. I don't mean for this to sound harsh, but we're ultimately not asking you to sit down and design the game with us. I promise though we will listen, even when we disagree or choose to go a different way.

-- Greg "Ghostcrawler" Street, lead systems designer (World of Warcraft)

Inaktiv

Jag hatar att Blizzard integrerat sig med Facebook, ännu mer att det riktiga namnet dyker upp när man lägger till någons epost. Bättre att man får välja att ha ett "nickname" som visas upp.

Ren jävla idioti.

Inaktiv
Skrivet av FuzioN:

Vilket skulle medfölja att folk skulle ha mer respekt för varan och ingen finnig liten tönt bakom skärmen som är allmänt pantat trollar runt, skulle man känna för det och han bor nära bara ta bilen och ge han en fet lusing.

Det är just den idiotiska jävla attityden som gör att folk hatar Real ID....

Medlem
Skrivet av Gogge:

Subscribers

World of Warcraft: 12+ Miljoner
Warhammer: ~100k

Precis som alla wowspelare brukar säga, nej tack har testat det men roligare mmo än WAR finns inte för mig oavsett hur många wowkids det finns i världen.

PR trick eller inte, dom kommer inte införa det till skillnad från er kära Blizzard

Medlem

såklart han säger att de aldrig skulle införa något sånt när han vet hur pass spelarna tydligen var emot det.. vad skulle han tjäna på att säga att de diggade iden med real id? its all about PR

Medlem

Jag tror Bioware Mytic är avundsjuka bara! Real ID äger! Nu kan man se om sin pollare spelare wow eller starcraft 2 eller vilken värd osv! Riktigt dunder!


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Själva Real ID tycker jag är riktigt smart och bra, så som det är nu. Skönt att kunna se mina polare hela tiden, oavsett vilken karaktär dom spelar på, eller om dom kör något annat Battle.net-spel.

Däremot tycker jag det var fel att tvinga folk att visa sitt namn (även om man kunde skriva vad som helst när man registrerade sitt b.net-konto, men ändå) för att säga sin åsikt... Tur att dom ändrade sig, även om jag själv inte hade haft något emot det.

Real ID är bra, men man måste kunna välja det själv, och välja vem man vill dela med sig av sin identitet till.


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Medlem

Tycker idén är helt underbar. Ska man vara spydig och dryg bör det reflektera mot personens riktiga namn.
Jag står för yttrandefrihet på internet men som ungar utvecklas över internet nu så är det nästan pinsamt, Real ID eller fasta regler på hur man beter sig i forum och spel vore kanske en bättre lösning.
Vet att Heroes of newerth stöttar anmälan om tvivelaktigt beteénde, sen om admins faktiskt tar seriösa beslut i saken vettefan, men det vore inte helt fel om e-people hade en bättre attityd

12
Skriv svar