Nya trailern för Wasteland 2: Director's cut är inte öken

Robot
Nya trailern för Wasteland 2: Director's cut är inte öken
Medlem
Nya trailern för Wasteland 2: Director's cut är inte öken

Bra spel, men något av det tråkigaste jag någonsin spelat.

Striderna är exakt samma sak. Kan inte spela igenom det, är bara så sjukt trist.

Medlem
Skrivet av Salami:

Striderna är exakt samma sak. Kan inte spela igenom det, är bara så sjukt trist.

Är väl detta som många klagat på.. Hade förhoppningar om att dom förbättrat combaten i denna realese..

Medlem

Funderat på att lira igenom det så det blir bra att vänta tills uppdateringen kommer.

Medlem
Skrivet av Salami:

Bra spel, men något av det tråkigaste jag någonsin spelat.

Så din definition av ett "bra spel" är att det är "något av det tråkigaste du spelat"?

High standards, indeed.

k3m
Medlem
Skrivet av grantrytare:
Skrivet av Salami:

Striderna är exakt samma sak. Kan inte spela igenom det, är bara så sjukt trist.

Är väl detta som många klagat på.. Hade förhoppningar om att dom förbättrat combaten i denna realese..

har läst att de har förbättrat dödsanimatuonerna, samt att man nu kan skjuta på olika kroppsdelar precis som i Fallout 2

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Salami:

Bra spel, men något av det tråkigaste jag någonsin spelat.

Så din definition av ett "bra spel" är att det är "något av det tråkigaste du spelat"?

High standards, indeed.

Ja är väl det jag har? Bra och kul är inte samma sak och hör inte alltid ihop.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av grantrytare:
Skrivet av Salami:

Striderna är exakt samma sak. Kan inte spela igenom det, är bara så sjukt trist.

Är väl detta som många klagat på.. Hade förhoppningar om att dom förbättrat combaten i denna realese..

har läst att de har förbättrat dödsanimatuonerna, samt att man nu kan skjuta på olika kroppsdelar precis som i Fallout 2

ah nice, kanske blir lite roligare.

Mitt största problem är, att striderna ändå blir samma sak. Möter man tex melee står man bara på en linje. Eller har man många assult rifle och snipers, stå står man bara på en linje för man har ändå så "bra" range. Iaf så jag upplevt hela spelet.

MEG
Medlem

Riktigt bra spel, något jag kan rekommendera.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Älskar spelet(men väntar ändå på Director's Cut...det tar sin lilla tid) men...det där var en fullständigt värdelös trailer.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Salami:

Bra spel, men något av det tråkigaste jag någonsin spelat.

Så din definition av ett "bra spel" är att det är "något av det tråkigaste du spelat"?

High standards, indeed.

Va? Jag tycker Bejeweled och Bioshock: Infinite är två fett tråkiga spel, men jag har inga som helst problem med att inse att de är två mycket bra spel. Förstår du skillnaden?

Medlem

Haft fantastiskt roligt med det spelet. Klart underskattat med turordningsbaserat. Ligger mig varmt om hjärtat.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Salami:

Bra spel, men något av det tråkigaste jag någonsin spelat.

Så din definition av ett "bra spel" är att det är "något av det tråkigaste du spelat"?

High standards, indeed.

Va? Jag tycker Bejeweled och Bioshock: Infinite är två fett tråkiga spel, men jag har inga som helst problem med att inse att de är två mycket bra spel. Förstår du skillnaden?

Nej, förklara mer.

phi
Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Salami:

Bra spel, men något av det tråkigaste jag någonsin spelat.

Så din definition av ett "bra spel" är att det är "något av det tråkigaste du spelat"?

High standards, indeed.

Va? Jag tycker Bejeweled och Bioshock: Infinite är två fett tråkiga spel, men jag har inga som helst problem med att inse att de är två mycket bra spel. Förstår du skillnaden?

Nej, förklara mer.

De spelar säkert många roliga och dåliga spel också.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av phi:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Salami:

Bra spel, men något av det tråkigaste jag någonsin spelat.

Så din definition av ett "bra spel" är att det är "något av det tråkigaste du spelat"?

High standards, indeed.

Va? Jag tycker Bejeweled och Bioshock: Infinite är två fett tråkiga spel, men jag har inga som helst problem med att inse att de är två mycket bra spel. Förstår du skillnaden?

Nej, förklara mer.

De spelar säkert många roliga och dåliga spel också.

Nä. Spelar inte varken Bejeweled eller Bioshock heller eftersom jag som sagt finner dem tråkiga. Ett spel kan vara kvalitativt utan att det för den sakens skull tilltalar mig. Förstår inte hur denna enkla princip kan vara så svår att begripa. Gäller inte bara spel utan produkter i allmänhet.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av phi:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Salami:

Bra spel, men något av det tråkigaste jag någonsin spelat.

Så din definition av ett "bra spel" är att det är "något av det tråkigaste du spelat"?

High standards, indeed.

Va? Jag tycker Bejeweled och Bioshock: Infinite är två fett tråkiga spel, men jag har inga som helst problem med att inse att de är två mycket bra spel. Förstår du skillnaden?

Nej, förklara mer.

De spelar säkert många roliga och dåliga spel också.

Nä. Spelar inte varken Bejeweled eller Bioshock heller eftersom jag som sagt finner dem tråkiga. Ett spel kan vara kvalitativt utan att det för den sakens skull tilltalar mig. Förstår inte hur denna enkla princip kan vara så svår att begripa. Gäller inte bara spel utan produkter i allmänhet.

Mata inte trollen.

Det borde vara allmänbildning för alla på nätet.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Dunder:

Mata inte trollen.

Det borde vara allmänbildning för alla på nätet.

Point taken.

phi
Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av phi:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Salami:

Bra spel, men något av det tråkigaste jag någonsin spelat.

Så din definition av ett "bra spel" är att det är "något av det tråkigaste du spelat"?

High standards, indeed.

Va? Jag tycker Bejeweled och Bioshock: Infinite är två fett tråkiga spel, men jag har inga som helst problem med att inse att de är två mycket bra spel. Förstår du skillnaden?

Nej, förklara mer.

De spelar säkert många roliga och dåliga spel också.

Nä. Spelar inte varken Bejeweled eller Bioshock heller eftersom jag som sagt finner dem tråkiga. Ett spel kan vara kvalitativt utan att det för den sakens skull tilltalar mig. Förstår inte hur denna enkla princip kan vara så svår att begripa. Gäller inte bara spel utan produkter i allmänhet.

Styrketräning och motion kan vara tråkigt men bra (för hälsan). Städning är kan vara tråkigt men bra (för trivsel och hälsa). Byta till vinterdäck på bilen kan vara tråkigt men bra (för säkerheten). Logik kan vara tråkigt men bra (att kunna).

Produkter och i detta fallet kulturkonsumtion i form av filmer, serier, böcker och spel etc kan inte vara tråkiga och samtidigt bra. De kan vara tråkiga men välutvecklade, välskrivna, välregisserade osv men inte bra som helhet ifall du tycker att de är tråkiga. Då är de inte "bra" utan "bra" blir en kontradiktion till ditt påstående om att de är tråkiga.

Kort sagt; du måste specificera vad som är bra annars blir det helt galet logiskt sett.

Annars är det precis som om jag sa "jag tycker scarface är en jättebra men tråkig film". Ingen logik alls i det påståendet.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av phi:

Produkter och i detta fallet kulturkonsumtion i form av filmer, serier, böcker och spel etc kan inte vara tråkiga och samtidigt bra. De kan vara tråkiga men välutvecklade, välskrivna, välregisserade osv men inte bra som helhet ifall du tycker att de är tråkiga. Då är de inte "bra" utan "bra" blir en kontradiktion till ditt påstående om att de är tråkiga.

Helt fel. Det är du som förutsätter att man måste ha roligt ("rolig" i kontrast till "tråkig") för att tycka att det är bra. Det är något som gäller dig, inte något som är allmängiltigt. Du projicerar dina egna preferenser som något universiellt. Bela Tarrs "Sátántangó" är en av de tråkigare filmerna jag sett. Det är också en av de bästa. Det kanske inte går ihop för dig, men det är något som ligger hos dig och inte mig eller någon annan.

"Bra" kontrasterar inte "tråkigt".

Skrivet av phi:

Kort sagt; du måste specificera vad som är bra annars blir det helt galet logiskt sett.

Kort sagt; nej, det blir det inte.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Salami:

Bra spel, men något av det tråkigaste jag någonsin spelat.

Så din definition av ett "bra spel" är att det är "något av det tråkigaste du spelat"?

High standards, indeed.

Va? Jag tycker Bejeweled och Bioshock: Infinite är två fett tråkiga spel, men jag har inga som helst problem med att inse att de är två mycket bra spel. Förstår du skillnaden?

Kan hålla med dig faktiskt även om det är ett svårt koncept att förstå. Jag anser inte att min åsikt avgör om ett spel är bra eller ej. Bara för att jag föredrar något annat innebär inte att ett spel är dåligt i helheten.

Jag finner inte Diablo 2 vara ett roligt spel men jag anser inte det heller ett dåligt spel för det. Det faller bara inte mig i smaken - inte mer med det, men det är fortfarande ett bra spel. Du säger detsamma om Wasteland 2 förmodar jag. Det är ett bra spel men bara inte något du kunde finna nöjet i. Makes sense to me at least. O_o

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av phi:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Salami:

Bra spel, men något av det tråkigaste jag någonsin spelat.

Så din definition av ett "bra spel" är att det är "något av det tråkigaste du spelat"?

High standards, indeed.

Va? Jag tycker Bejeweled och Bioshock: Infinite är två fett tråkiga spel, men jag har inga som helst problem med att inse att de är två mycket bra spel. Förstår du skillnaden?

Nej, förklara mer.

De spelar säkert många roliga och dåliga spel också.

Nä. Spelar inte varken Bejeweled eller Bioshock heller eftersom jag som sagt finner dem tråkiga. Ett spel kan vara kvalitativt utan att det för den sakens skull tilltalar mig. Förstår inte hur denna enkla princip kan vara så svår att begripa. Gäller inte bara spel utan produkter i allmänhet.

Jag tror du tog det jag skrev på lite väl stort allvar. Jag förstår mycket väl vad han menade. Jag tyckte bara det lät lite roligt, det han skrev. Men för att förtydliga:

Att något är "bra" innebär att du finner det tillfredsställande. Du kan inte vara uttråkad när du är tillfredsställd. Det är motsägelsefullt. Såååååååå, tagga ner. Ta ett djupt andetag och ta det jag skrev med en klackspark...

Men jag förstår vad han menade. Även ett spel som du tycker är tråkigt kan vara välgjort och ha kvaliteter. Jag försökte bara ha lite kul med hans ordval och hade inte för avsikt att starta en ny världsomspännande konflikt.

k3m
Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av phi:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Salami:

Bra spel, men något av det tråkigaste jag någonsin spelat.

Så din definition av ett "bra spel" är att det är "något av det tråkigaste du spelat"?

High standards, indeed.

Va? Jag tycker Bejeweled och Bioshock: Infinite är två fett tråkiga spel, men jag har inga som helst problem med att inse att de är två mycket bra spel. Förstår du skillnaden?

Nej, förklara mer.

De spelar säkert många roliga och dåliga spel också.

Nä. Spelar inte varken Bejeweled eller Bioshock heller eftersom jag som sagt finner dem tråkiga. Ett spel kan vara kvalitativt utan att det för den sakens skull tilltalar mig. Förstår inte hur denna enkla princip kan vara så svår att begripa. Gäller inte bara spel utan produkter i allmänhet.

Styrketräning och motion kan vara tråkigt men bra (för hälsan). Städning är kan vara tråkigt men bra (för trivsel och hälsa). Byta till vinterdäck på bilen kan vara tråkigt men bra (för säkerheten). Logik kan vara tråkigt men bra (att kunna).

Produkter och i detta fallet kulturkonsumtion i form av filmer, serier, böcker och spel etc kan inte vara tråkiga och samtidigt bra. De kan vara tråkiga men välutvecklade, välskrivna, välregisserade osv men inte bra som helhet ifall du tycker att de är tråkiga. Då är de inte "bra" utan "bra" blir en kontradiktion till ditt påstående om att de är tråkiga.

Kort sagt; du måste specificera vad som är bra annars blir det helt galet logiskt sett.

Annars är det precis som om jag sa "jag tycker scarface är en jättebra men tråkig film". Ingen logik alls i det påståendet.

alldeles riktigt. det är nog så här alla tänkte också. fast vi fick inte ut det. så tack att du tog dig tid att skriva och utveckla det. mer såna här insikter, tack bara börja jobba nu

k3m
Medlem
Skrivet av Luciphear:

Älskar spelet(men väntar ändå på Director's Cut...det tar sin lilla tid) men...det där var en fullständigt värdelös trailer.

visst var det :/ jag förstår inte varför de inte visade bättre de nya funktionerna? hoppas det släpps en ordentlig trailer.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Bennii:

Att något är "bra" innebär att du finner det tillfredsställande. Du kan inte vara uttråkad när du är tillfredsställd. Det är motsägelsefullt. Såååååååå, tagga ner. Ta ett djupt andetag och ta det jag skrev med en klackspark...

Du misstolkar, och jag vet inte vart du fått "tillfredsställandet" ifrån. Som jag skrivit tidigare handlar det inte om att vara tillfredsställd - det är just det jag inte är eftersom det är tråkigt. Det betyder emellertid inte att något är dåligt. Jag har nämnt flertalet exempel utan att det gett resultat, men ärligt talat vet jag inte hur jag kan göra det tydligare.

Vi tar Bioshock: Infinite igen. Det är ett genomgående hyllat spel. Själv pallade jag aldrig köra klart det eftersom striderna, efter någon timme eller två, började bli ruskigt repetitiva och tråkiga. Betyder det då att jag tycker spelet är dåligt? Nej. Det vill till att man är bra trångsynt och självupptagen för att tycka att en produkt är dålig för att den inte tillgodoser just dina behov. Bioshock: Infinite är förbannat bra på det det försöker göra, jag hör bara inte till målgruppen.

Med det avklarat kan jag likväl svara på detta du säger om tillfredsställande också (som är något du tog in i diskussionen nu, alltså). Vi tar exemplet med Sátántangó som jag nämnde ovan. Det är en ganska tråkig film, och jag tror de flesta håller med mig. Den är över sju timmar lång, och under många långa stunder händer i princip ingenting. Vi får bland annat se en snubbe knalla till byn för att köpa alkohol, en promenad som tar runt 40 minuter. Jag var uttråkad under långa stunder av filmen. Varför är den ändå tillfredsställande? För att det är filmkonst när den är som bäst. Det är lek med färger och nyanser (i svartvitt!), lek med kameravinklar, perceptioner, perspektiv och mänsklighet. Djupt, genomarbetat och fruktansvärt högkvalitativt. Jag har inte kul när jag ser den, men är likväl enormt tillfredsställd när jag sett klart filmen. Det är en väldigt annorlunda process mot vanlig film.

Och ärligt talat, vem är du/jag/någon att förklara för någon annan vad denna kan tillfredsställas av och ej? Det är ett högst personligt fenomen, och inte något du kommer hitta en universiell "sanning" kring.

Skrivet av Bennii:

Jag tror du tog det jag skrev på lite väl stort allvar. Jag förstår mycket väl vad han menade. Jag tyckte bara det lät lite roligt, det han skrev.

Men jag förstår vad han menade. Även ett spel som du tycker är tråkigt kan vara välgjort och ha kvaliteter. Jag försökte bara ha lite kul med hans ordval och hade inte för avsikt att starta en ny världsomspännande konflikt.

Lugnt, det gjorde du inte (förrän du flikade in ovanstående!), det var phis inlägg som fick mig att börja käbbla. Jag stör mig bara lite när folks egna subjektiva perspektiv inte bara hindrar dem från att se andras, utan även förnekar dess existens. Det är duktigt egocentriskt och gränsar till verklighetsfrånvänt.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Bennii:

Att något är "bra" innebär att du finner det tillfredsställande. Du kan inte vara uttråkad när du är tillfredsställd. Det är motsägelsefullt. Såååååååå, tagga ner. Ta ett djupt andetag och ta det jag skrev med en klackspark...

Du misstolkar, och jag vet inte vart du fått "tillfredsställandet" ifrån. Som jag skrivit tidigare handlar det inte om att vara tillfredsställd - det är just det jag inte är eftersom det är tråkigt. Det betyder emellertid inte att något är dåligt. Jag har nämnt flertalet exempel utan att det gett resultat, men ärligt talat vet jag inte hur jag kan göra det tydligare.

Vi tar Bioshock: Infinite igen. Det är ett genomgående hyllat spel. Själv pallade jag aldrig köra klart det eftersom striderna, efter någon timme eller två, började bli ruskigt repetitiva och tråkiga. Betyder det då att jag tycker spelet är dåligt? Nej. Det vill till att man är bra trångsynt och självupptagen för att tycka att en produkt är dålig för att den inte tillgodoser just dina behov. Bioshock: Infinite är förbannat bra på det det försöker göra, jag hör bara inte till målgruppen.

Med det avklarat kan jag likväl svara på detta du säger om tillfredsställande också (som är något du tog in i diskussionen nu, alltså). Vi tar exemplet med Sátántangó som jag nämnde ovan. Det är en ganska tråkig film, och jag tror de flesta håller med mig. Den är över sju timmar lång, och under många långa stunder händer i princip ingenting. Vi får bland annat se en snubbe knalla till byn för att köpa alkohol, en promenad som tar runt 40 minuter. Jag var uttråkad under långa stunder av filmen. Varför är den ändå tillfredsställande? För att det är filmkonst när den är som bäst. Det är lek med färger och nyanser (i svartvitt!), lek med kameravinklar, perceptioner, perspektiv och mänsklighet. Djupt, genomarbetat och fruktansvärt högkvalitativt. Jag har inte kul när jag ser den, men är likväl enormt tillfredsställd när jag sett klart filmen. Det är en väldigt annorlunda process mot vanlig film.

Och ärligt talat, vem är du/jag/någon att förklara för någon annan vad denna kan tillfredsställas av och ej? Det är ett högst personligt fenomen, och inte något du kommer hitta en universiell "sanning" kring.

Skrivet av Bennii:

Jag tror du tog det jag skrev på lite väl stort allvar. Jag förstår mycket väl vad han menade. Jag tyckte bara det lät lite roligt, det han skrev.

Men jag förstår vad han menade. Även ett spel som du tycker är tråkigt kan vara välgjort och ha kvaliteter. Jag försökte bara ha lite kul med hans ordval och hade inte för avsikt att starta en ny världsomspännande konflikt.

Lugnt, det gjorde du inte (förrän du flikade in ovanstående!), det var phis inlägg som fick mig att börja käbbla. Jag stör mig bara lite när folks egna subjektiva perspektiv inte bara hindrar dem från att se andras, utan även förnekar dess existens. Det är duktigt egocentriskt och gränsar till verklighetsfrånvänt.

TLDR

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Bennii:

TLDR

Värt att flika in argument om man ändå inte är villig att ta diskussionen. Löjligt agerande. Men det är väl reaktionssökandet aka trollandet som Newklear pratade om som återspeglar sig.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Bennii:

TLDR

Värt att flika in argument om man ändå inte är villig att ta diskussionen. Löjligt agerande. Men det är väl reaktionssökandet aka trollandet som Newklear pratade om som återspeglar sig.

Ja, så måste det vara. Eller så var jag inte tillräckligt intresserad av diskussionen för att läsa all din text. Jag hade sagt det jag ville säga. Jag hade förklarat mitt ursprungliga inlägg och min inställning i frågan. Jag var inte intresserad av en lång utdragen diskussion av ämnet.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Bennii:

TLDR

Värt att flika in argument om man ändå inte är villig att ta diskussionen. Löjligt agerande. Men det är väl reaktionssökandet aka trollandet som Newklear pratade om som återspeglar sig.

Ja, så måste det vara. Eller så var jag inte tillräckligt intresserad av diskussionen för att läsa all din text. Jag hade sagt det jag ville säga. Jag hade förklarat mitt ursprungliga inlägg och min inställning i frågan. Jag var inte intresserad av en lång utdragen diskussion av ämnet.

Och det är det som är problemet. Riktigt smutsigt att häva ur sig åsikter gentemot andra utan att vara villig att stå till svars för dem, utan då istället bara dryga loss och låtsas som det regnar. Jag har all förståelse för att du inte vill diskutera, men då bör du heller inte snacka skit till att börja med.

Det enda du har gjort är att gå till angrepp mot min ståndpunkt medan jag förklarat den. När du sedan får en tydligt förklaring så skiter du bara i den istället för att ens göra en antydan till att kanske inse att du var fel ute när du hävdade att jag minsann inte kan tycka si eller så.

Medlem

Men du får Sisyr?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Smoo87:

Men du får Sisyr?

Vet inte vad du svarar på.

12
Skriv svar