Följ med på en tur genom Star Trek-skeppet Enterprise-D

Robot
Följ med på en tur genom Star Trek-skeppet Enterprise-D

Entusiaster gör detaljrik version av skutan i Unreal Engine. Med Oculus Rift-stöd förstås.


Medlem
Följ med på en tur genom Star Trek-skeppet Enterprise-D

Coolt!

Jag är inget stort Star Trek-fan men jag kom ihåg att jag gillade Elite Force när det kom. Det var väl Quake 2-motorn?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Jag jobbade med ett liknande projekt där jag använde Rick Sternbach-ritningarna som mall, och jag använde då CryEngine istället för Unreal Engine. Lyckades färdigställa ett par större rum (bryggan, engineering, 10-Forward), men fick lägga ner det hela pga brist på tid. Så jag förstår dessa killar att det tar tid, hoppas de hittar flera som kan hjälpa till.

Själv är jag riktigt Trek-nörd så om de ror iland detta så kommer jag verkligen bli glad :).

Skrivet av Pretorian24:

Coolt!

Jag är inget stort Star Trek-fan men jag kom ihåg att jag gillade Elite Force när det kom. Det var väl Quake 2-motorn?

Tror det var Quake 3-motorn? Bra spel i vilket fall som helst.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det kan ju vara intressant som teknikdemo, men utan rena spelinslag så tror jag snabbt det blir långtråkigt att gå runt och öppna dörrar.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Jag jobbade med ett liknande projekt där jag använde Rick Sternbach-ritningarna som mall, och jag använde då CryEngine istället för Unreal Engine. Lyckades färdigställa ett par större rum (bryggan, engineering, 10-Forward), men fick lägga ner det hela pga brist på tid. Så jag förstår dessa killar att det tar tid, hoppas de hittar flera som kan hjälpa till.

-> Youtube!

Citat:

Själv är jag riktigt Trek-nörd så om de ror iland detta så kommer jag verkligen bli glad :).

Brukade gilla ST och var en riktig fan då ST uppvisade en fin framtid där folk jobbade tillsammans mot ett större mål.

Men sen upptäckte jag att mänskligheten var fylld av narcissistiska rövhål och deras enablers som var mer intresserade av sin karriär och att ha rätt - istället för att göra rätt.

Medlem
Skrivet av Ichinin:
Skrivet av mrpijey:

Jag jobbade med ett liknande projekt där jag använde Rick Sternbach-ritningarna som mall, och jag använde då CryEngine istället för Unreal Engine. Lyckades färdigställa ett par större rum (bryggan, engineering, 10-Forward), men fick lägga ner det hela pga brist på tid. Så jag förstår dessa killar att det tar tid, hoppas de hittar flera som kan hjälpa till.

-> Youtube!

Citat:

Själv är jag riktigt Trek-nörd så om de ror iland detta så kommer jag verkligen bli glad :).

Brukade gilla ST och var en riktig fan då ST uppvisade en fin framtid där folk jobbade tillsammans mot ett större mål.

Men sen upptäckte jag att mänskligheten var fylld av narcissistiska rövhål och deras enablers som var mer intresserade av sin karriär och att ha rätt - istället för att göra rätt.

Ska se om jag kan gräva fram materialet igen och rendera lite bilder och filmer.. var längesedan nu jag höll på med det där.

Och den där typen finns i Star Trek också, de kallas för Romulans... Skämt åsido, ST målar förvisso upp en väldigt förenklad vardag där vi stort sett endast får se en sida av den världen, så det är ju inte direkt en bra mall för framtiden. Men att sträva mot nåt gemensamt (som de lyckats med i ST där krig (på jorden), svält osv är borta) är ju något vi alla borde jobba mot.

Medlem

Fyfan va coolt, hoppas det går i lås!

Medlem

Tre snäckor.

Medlem
Skrivet av Edd1e:

Tre snäckor.

ye


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Skrivet av Edd1e:

Tre snäckor.

"Let's blow this guy!"


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Star Trek i sig har ju lett till väldigt många tekniska framsteg, väldigt många ingenjörer som fått inspiration från saker de sett i de olika serierna.

https://www.youtube.com/watch?v=lKH0Ipcc87E


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Alla Treckies våta dröm.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Jisses, jag fick gåshud bara av tanken att dra på mig ett par Oculus och få gå runt och utforska.

Medlem

Fan vad nice det skulle vara att kunna gå igenom hela enterprise.
Tyvärr så kan killen ju glömma att det skulle sluta lyckligt om han försöker sig på en kickstarter.

Medlem
Skrivet av BadMrBox:

Fan vad nice det skulle vara att kunna gå igenom hela enterprise.
Tyvärr så kan killen ju glömma att det skulle sluta lyckligt om han försöker sig på en kickstarter.

Ja jag har för mig att ägarna av Star Trek (Paramount) är väldigt beskyddande om sitt varumärke så frågan är om de inte redan kontaktat honom, trots att han inte begått nått varumärkesintrång än.

Medlem

Det är tre företag som är "kinkigast" med sina varumärken: Disney, Nintendo och Paramount. Fast de måste ju skydda sina egendomar så att inte allt blir urvattnat.
Men eftersom Paramount sagt att det inte blir några fler "Star Trek"-TV-serier, så borde de göra allt för att hålla intresset för filmerna på topp. Dvs ge fullt stöd för OR-projektet!

Medlem
Skrivet av Hammond:

Det är tre företag som är "kinkigast" med sina varumärken: Disney, Nintendo och Paramount. Fast de måste ju skydda sina egendomar så att inte allt blir urvattnat.
Men eftersom Paramount sagt att det inte blir några fler "Star Trek"-TV-serier, så borde de göra allt för att hålla intresset för filmerna på topp. Dvs ge fullt stöd för OR-projektet!

Så fort det tjänas pengar på varumärket alá kickstarter så borde dom inte bråka kan man tycka.

Riktigt upprörande att dom inte tänker göra fler tv-serier. Riktiga star trek är saknat.

1
Skriv svar