Går inte att ladda upp PNG filer sparade i Paint som avatars?

Inaktiv
Går inte att ladda upp PNG filer sparade i Paint som avatars?

Jag kan inte ladda upp min "jul" avatar... filen är gjord i Paint som följer med Vista och sparad som PNG, den följer alla paragrafer och får varningen att det endast går att ladda upp "PNG, GIF och JPEG" filer.

Någon annan som har samma problem eller kan testa??


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Tog och konverterade om min nuvarande till png, och mycket riktigt som du säger så varnar den om fel format.
Tycker inte att det borde innebära skillnad, men sitter också under vista, men utförde det hela i Acdsee pro 2...


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv

Hmm, mycket skumt. Svar från FZ?


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

jag använder JPEG, är det någon större skillnad mellan JPEG och PNG?

Redaktör

Det är problem med vissa png-filer, använd jpg eller gif istället.


signatur
Medlem

PNG ska väl vara lossless så att säga medan jpg tar bort färger som ögat ändå inte kan se.


signatur

osv.

Inaktiv

Aja, ok, edit...

Jag testade denna sida:
http://www.coolutils.com/Online-Image-Converter.php#

Funkade inte med PNG jag fick därifrån heller... testade GIF och då går det att ladda upp här.
Har någon samma problem så kan ni ladda upp eran PNG fil där och sedan klicka på "Convert to GIF" så förlorar ni ingen kvalle!
Good luck.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Inaktiv
Skrivet av Xphome:

jag använder JPEG, är det någon större skillnad mellan JPEG och PNG?

PNG är tänkt som en ersättare till GIF. Huvudskillnaderna mellan JPEG och PNG är iaf att PNG har förlustfri komprimering, alfakanal (genomskinlighet) och är fri mjukvara. Eftersom JPEG tappar information vid komprimering går det att få mindre filstorlekar med det formatet.

Antikvitet

Vi kan inte göra så mycket åt problemet just nu. PNG-stödet kommer från PHP och GD-modulen. Vi får pröva en uppdatering och se om det hjälper.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

1
Skriv svar