Skulle du vilja lira Bioshock på next-gen?

Robot
Skulle du vilja lira Bioshock på next-gen?

Det klassiska första spelet kan vara på väg till PS4 och Xbox One.

#bioshock-infinite


Medlem
Skulle du vilja lira Bioshock på next-gen?

Perfekt för dem som har missat ut, men har man redan egna exemplarer så kan man stå över.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Så när ska man börja kalla dom current-gen och inte next-gen?
De är ju denna generations konsoler och inte framtiden dags att släppa det uttrycket

Medlem

Bioshock all the way!

KoP
Medlem

Nej. Been there, done that.

Medlem
Skrivet av Avedagreat:

Så när ska man börja kalla dom current-gen och inte next-gen?
De är ju denna generations konsoler och inte framtiden dags att släppa det uttrycket

Håller helt med!

Är lite sugen på ett PS4 men hårdvaran sviker ju en del.

Inaktiv

Nej! Konsoller är egentligen inte skapade för till exempel FPS!

Medlem
Skrivet av janssonn:
Skrivet av Avedagreat:

Så när ska man börja kalla dom current-gen och inte next-gen?
De är ju denna generations konsoler och inte framtiden dags att släppa det uttrycket

Håller helt med!

Är lite sugen på ett PS4 men hårdvaran sviker ju en del.

Vad sägs om att börja använda termen "New-gen" istället? Ligger ganska bra i munnen, bättre än current gen.

Medlem

Sarkastiskt att de kallar ps4 och xbox one för "new-gen" men inte pc? Snarare pc som är mer "new-gen" även fast konsolerna också kommer få dx12.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Konstigt nog är det personer som inte har råd med en PS4 som inte vill att äldre spel ska släppas till den.

Skrivet av nhagyavi:

Nej! Konsoller är egentligen inte skapade för till exempel FPS!

Är du seriös? Bioshock är allt annat än en twitch shooter och skulle funka att spela på en guitar hero gitarr för den som känner för det.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Personligen gillade jag 2:an bättre än 1:an. Hade ett större djup och mer meningsfulla val i min åsikt.

Inaktiv
Skrivet av marcus8958:

Konstigt nog är det personer som inte har råd med en PS4 som inte vill att äldre spel ska släppas till den.

Skrivet av nhagyavi:

Nej! Konsoller är egentligen inte skapade för till exempel FPS!

Är du seriös? Bioshock är allt annat än en twitch shooter och skulle funka att spela på en guitar hero gitarr för den som känner för det.

Såklart jag är seriös och jag har redan sagt varför så otroligt många gånger, så jag blånekar att förklara igen.

Medlem

Börjar det inte bli dags att kalla det för current-gen?

Medlem
Skrivet av atnek:

Börjar det inte bli dags att kalla det för current-gen?

Har bara varit ute i snart 2 år. Vänta 5 år till...


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Yeah! Mer rehash! Åt helvette med nya ideer! ,´D

...fan minns hur Bioshock sågs ner av vissa för att det ansågs vara en reskinnad klon av System Shock 2... nu får vi ju inte ens det =/.

Medlem

Trodde faktiskt det var en nyhet om ett långplanerat spel för nästa gen konsoller (alltså ps5 typ).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Inaktiv

Släpp det för bakåtkompatibiliteten istället.

Medlem

Hade velat se en nyversion till PC som körs lite stabilare samt har stöd för VR med direkten. Släng det till konsoler samtidigt så blir det perfekt.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Yeah! Mer rehash! Åt helvette med nya ideer! ,´D

...fan minns hur Bioshock sågs ner av vissa för att det ansågs vara en reskinnad klon av System Shock 2... nu får vi ju inte ens det =/.

System Shock 2 till PS4 vore inte helt fel. Bara att ta den nedlagda dreamcast-versionen och fortsätta därifrån

Medlem
Citat:

Bioshock Infinite delade såväl kritiker som spelare men de flesta var nog överrens om att varken det eller tvåan nådde samma djup som det första spelet.

Infinite nådde inte samma "djup" som det första spelet. Var det en medveten ordvits av Calle?

Ase
Medlem

Om det kommer en next-gen så nej jag uppdaterar min pc så den alltid kommer vara / är next gen .
vill inte ha en konsoll som är för klen för spelen & nuvarande så kallade next gen motsvarar ju bara en väldigt klen pc för nån tusenlapp så ser ej vitsen med dom förutom för barn möjligtvis.
Ett bra spel som vore omöjligt att spela med handkontroll som alla fps om dom inte fixar om så man får gratis sikte mot fiender hjälp på traven med styrning men varför spela när allt går på bana.

Inaktiv

Infinite var ju oändligt bra Ha!

Skrivet av Avedagreat:

Så när ska man börja kalla dom current-gen och inte next-gen?
De är ju denna generations konsoler och inte framtiden dags att släppa det uttrycket

Eller så skriver man PS4:a och Xbox One, enklare.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Instant buy! Älskar remake/HD enhancer. Har mgs HD collection på både ps3 och Vita, last of us till ps3 och ps4, Uncharted Trilogin som kommer snart samt Darksiders 2. Räcker för mig att jag gillar spelet så blir det ett HD köp. Varför nöja sig med att "man spelat det tidigare" Borderlands 1 har jag till Xbox360/ps3 och pc, Borderlands 2 till ps3 samt handsome collection till ps4.

KoP
Medlem
Skrivet av magma:

Sarkastiskt att de kallar ps4 och xbox one för "new-gen" men inte pc? Snarare pc som är mer "new-gen" även fast konsolerna också kommer få dx12.

Det betyder ju bara nästa generation. Vilket det oxå är/var.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Hade velat se en nyversion till PC som körs lite stabilare samt har stöd för VR med direkten. Släng det till konsoler samtidigt så blir det perfekt.

Samma här. Bioshock är en av mina favoriter, men har tyvärr inte åldrats jättebra - framförallt inte på PC där många vanliga funktioner så som ordentligt stöd för bredbildsskärmar helt enkelt glömts bort.

Bioshock på Unreal Engine 4, ja tack! 2K, om ni lyssnar, jag betalar 499kr på direkten om ni trollar fram detta.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Ser inget fel med att äldre spel släpps till current gen och klagar inte heller när äldre filmer släpps på Bluray.

Bra för folk som har missat spelen.

eld
Medlem

Vet inte ifall jag är så sugen på att slänga pengar på 2k efter att irrational dött spelutvecklardöden.

Vad är poängen, visa att man jättegärna vill ha fler spel av en studio som inte existerar längre?

Medlem

Vilken idiotisk fråga. Klart som tusan man vill spela Bioshock på PS4 eller XBONE.

12
Skriv svar