Nya trailern för Wasteland 2: Director's cut är inte öken

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Smoo87:

Men du får Sisyr?

Vet inte vad du svarar på.

Ditt sista inlägg. Vad du gör är att säga åt honom "du får inte tycka si eller så". Vad som klassas som bra spel är enligt mig själv en åsikt som färgas av subjektiva åsikter, att säga att ett spel är bra objektivt sett men tråkigt är som att säga "spelet var inget vidare underhållande, men det är åtminstone välgjort". Är det inte därför vi spelar spel? För att bli underhållna? Som du säkert förstår, vad som är ett bra spel är en väldigt subjektiv åsikt, varken du, jag eller B har någon rätt att bestämma vad andra ska tycka (även fast jag tenderar att hålla med B, ett spel är inte bra om jag inte blir underhålld vilket jag INTE blir vid uttråkning)

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Smoo87:

Men du får Sisyr?

Vet inte vad du svarar på.

Ditt sista inlägg. Vad du gör är att säga åt honom "du får inte tycka si eller så". Vad som klassas som bra spel är enligt mig själv en åsikt som färgas av subjektiva åsikter, att säga att ett spel är bra objektivt sett men tråkigt är som att säga "spelet var inget vidare underhållande, men det är åtminstone välgjort". Är det inte därför vi spelar spel? För att bli underhållna? Som du säkert förstår, vad som är ett bra spel är en väldigt subjektiv åsikt, varken du, jag eller B har någon rätt att bestämma vad andra ska tycka (även fast jag tenderar att hålla med B, ett spel är inte bra om jag inte blir underhålld vilket jag INTE blir vid uttråkning)

Jag har inte påstått något annat. Jag har försvarat min egna åsikt mot andras angrepp - inte attackerat någon annans. Jag har inte sagt ett skit om vad andra får och inte får tycka, bara hävdat min rätt till åsikt om vad som är "bra" utan att bli ifrågasatt. För precis som du skriver är det helt subjektivt vad som är bra och inte, och inte något universiellt. Detta har jag dessutom redan skrivit.

Jag har inte sagt något om vad någon annan ska tycka eller inte tycka, bara försvarat mitt eget tyckande. Säker på att du läst mina inlägg ordentligt?

EDIT: Citerar ett av mina tidigare inlägg, som är inne på precis samma spår som du (det är nämligen de jag diskuterat med som försökt hävda sin egna åsikts allmängiltiga värde, och således dem du bör "ge dig på" och inte mig);

Skrivet av Sisyr:

Helt fel. Det är du som förutsätter att man måste ha roligt ("rolig" i kontrast till "tråkig") för att tycka att det är bra. Det är något som gäller dig, inte något som är allmängiltigt. Du projicerar dina egna preferenser som något universiellt. Bela Tarrs "Sátántangó" är en av de tråkigare filmerna jag sett. Det är också en av de bästa. Det kanske inte går ihop för dig, men det är något som ligger hos dig och inte mig eller någon annan.

Skrivet av Smoo87:

Vad som klassas som bra spel är enligt mig själv en åsikt som färgas av subjektiva åsikter, att säga att ett spel är bra objektivt sett men tråkigt är som att säga "spelet var inget vidare underhållande, men det är åtminstone välgjort". Är det inte därför vi spelar spel? För att bli underhållna?

Jodå, men ett spel blir inte mindre bra för att jag inte hör till målgruppen. Det blir bara ointressant för min del. Säg att jag ogillar turordningsbaserade strider och därför inte gillar XCOM. Tycker jag det är ett dåligt spel då? Nej, det vore återigen en väldigt snäv och trångsynt bild. Det är inte spelens genre som avgör kvalitén, utan dess utförande.

Om du inte alls förstår eller håller med nu tror jag vi kan släppa diskussionen, för den lär i så fall inte leda någonstans.

Medlem

Jag kan ha missuppfattat totalt, inte så pigg just nu i skallen pga att man börjat bli kraftigt förkyld.

12
Skriv svar