Förslag om innehåll på sidan

Medlem
Förslag om innehåll på sidan

Jag skulle gärna se lite mer historia i era artiklar, kanske hur Blizzard startade och hur de blev stora. Människorna bakom spelen som vi tycker så mycket om att spela, en artikel om John Carmack och hur han började programmera och intressera sig av spelskapande?

Tycker det är ganska mycket samma sak hela tiden i ert nyhetsflöde, dags för lite hederligt journalistarbete, research/gräva och skriva reportage.

Och vad hände med Arnroth?


signatur

IDKFA

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av mrFluffy:

Jag skulle gärna se lite mer historia i era artiklar, kanske hur Blizzard startade och hur de blev stora. Människorna bakom spelen som vi tycker så mycket om att spela, en artikel om John Carmack och hur han började programmera och intressera sig av spelskapande?

Tycker det är ganska mycket samma sak hela tiden i ert nyhetsflöde, dags för lite hederligt journalistarbete, research/gräva och skriva reportage.

Och vad hände med Arnroth?

Bra input. Vi har ju gjort lite tillbakablickar tidigare. Och Arnroth har tagit paus.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av mrFluffy:

Jag skulle gärna se lite mer historia i era artiklar, kanske hur Blizzard startade och hur de blev stora. Människorna bakom spelen som vi tycker så mycket om att spela, en artikel om John Carmack och hur han började programmera och intressera sig av spelskapande?

Tycker det är ganska mycket samma sak hela tiden i ert nyhetsflöde, dags för lite hederligt journalistarbete, research/gräva och skriva reportage.

Och vad hände med Arnroth?

Bra input. Vi har ju gjort lite tillbakablickar tidigare. Och Arnroth har tagit paus.

Med tanke på hur mycket bra IT-företag/spelutvecklare det finns i Sverige, skulle det vara kul med en tipshörna där de kan ge råd om hur man kommer in i branchen, hur man leder projekt e t c.

Bara en tanke. Kanske svårt att få dem med på banan men det är ju bevisat att det sitter flera utvecklare här på FZ och många kanske har en bra idé men behöver bara lite tips och råd.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av mrFluffy:

Jag skulle gärna se lite mer historia i era artiklar, kanske hur Blizzard startade och hur de blev stora. Människorna bakom spelen som vi tycker så mycket om att spela, en artikel om John Carmack och hur han började programmera och intressera sig av spelskapande?

Tycker det är ganska mycket samma sak hela tiden i ert nyhetsflöde, dags för lite hederligt journalistarbete, research/gräva och skriva reportage.

Och vad hände med Arnroth?

Bra input. Vi har ju gjort lite tillbakablickar tidigare. Och Arnroth har tagit paus.

Jag vill ha tillbaka Arnroth. Han skrev intressanta texter som vanligtvis väckte debatt. Kommentarstrådarna till hans krönikor var ofta intressanta (även om vissa naturligtvis bara spydde galla, men så är det alltid).

Personligen drömmer jag om "Tummandet" och "Topp kommentaren's" Framtida död och förpassning från sidor likt dessa, då de används mest som tystande vapen och hetsar bara upp kommentartrådar. Folk skriver sällan vad de själva tänker när de istället tummar någon som de egentligen kanske bara håller med till 1/3. Mobilerna ligger till skuld här tror jag.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Personligen drömmer jag om "Tummandet" och "Topp kommentaren's" Framtida död och förpassning från sidor likt dessa, då de används mest som tystande vapen och hetsar bara upp kommentartrådar. Folk skriver sällan vad de själva tänker när de istället tummar någon som de egentligen kanske bara håller med till 1/3. Mobilerna ligger till skuld här tror jag.

Men... men... hur ska jag annars få bekräftelse för det jag skriver!?

Skrivet av Bennii:
Skrivet av Traveller in time:

Personligen drömmer jag om "Tummandet" och "Topp kommentaren's" Framtida död och förpassning från sidor likt dessa, då de används mest som tystande vapen och hetsar bara upp kommentartrådar. Folk skriver sällan vad de själva tänker när de istället tummar någon som de egentligen kanske bara håller med till 1/3. Mobilerna ligger till skuld här tror jag.

Men... men... hur ska jag annars få bekräftelse för det jag skriver!?

Om någon kommer på ett sätt att behålla "bekräftelsen" för individen utan att driva en infekterad splittrande påle genom hela communityn så lyssnar jag med båda öronen. Som det är nu ....eeeeewwwwNO!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Personligen drömmer jag om "Tummandet" och "Topp kommentaren's" Framtida död och förpassning från sidor likt dessa, då de används mest som tystande vapen och hetsar bara upp kommentartrådar. Folk skriver sällan vad de själva tänker när de istället tummar någon som de egentligen kanske bara håller med till 1/3. Mobilerna ligger till skuld här tror jag.

Håller med, fast det är ju skönt att tumme ner togs bort iaf. Toppkommentaren är nästan alltid en av de första 10 kommentarerna och speglar kanske inte alltid sanningen i ett kommentatorsfält.


signatur

IDKFA

1
Skriv svar