Svenska VR-hjälmen från Starbreeze får ögonspårningsteknik
Detta kan bli riktigt intressant!
Väldigt bra för mitt sparande detta då jag sitter i både Starbreeze och Tobii ^^
Tobii's teknik ser riktigt lovande ut och har följ dem ganska länge då jag är investerad i dem.
Tillsammans med StarVR så tror jag fan de kan få till en riktigt bra edge inom VR tekniken!
"To pick up or throw an object, instead of pointing towards the object through head movement, users only need to look at the object to interact with it. This interaction is natural, intuitive and seamless because it so closely mimics real life."
Hmm... Känns som att något saknas men "jag kan inte riktigt sätta fingret på det" . . .
Allt låter väldigt bra. Men tror starVR kommer bli väldigt dyr. De utlovar så mycket och har högre specifikationer på de flesta områdena än deras konkurrenter. Känns som att valve och oculus satsar mer på att få en produkt som en vanlig dödlig kan köpa. Vilket jag faktiskt respekterar mer. Även de hårdvarurna som kommer få mer support då de kommer ha fler konsumenter. Som vanlig gamer är det nog bäst att hålla sig till dem.
Finns det en stor marknad för dessa så det krävs va.. 4-5 olika?
Själv har jag inget som helst behov av att ha en stor mask på mig när jag spelar.. spelar jag med vänner tror jag inte heller att det är lyckat.
Men för alla er som är toksugna håller jag tummarna för att ni blir nöjda Alltid kul när spelmediet försöker expandera ändå
För en sim-fantast så är detta den mest intressanta modellen hittills! Men det står i konflikt med simpit intresset :/
Finns det en stor marknad för dessa så det krävs va.. 4-5 olika?
Själv har jag inget som helst behov av att ha en stor mask på mig när jag spelar.. spelar jag med vänner tror jag inte heller att det är lyckat.
Men för alla er som är toksugna håller jag tummarna för att ni blir nöjda Alltid kul när spelmediet försöker expandera ändå
Det är en riktig "wow-upplevelse" att sätta på sig en VR hjälm så jag förstår definitivt hypen!
Men det finns många spelgenres där VR inte är användbar eller praktisk så vet inte hur många olika modeller som verkligen kan samspela framöver.
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
"To pick up or throw an object, instead of pointing towards the object through head movement, users only need to look at the object to interact with it. This interaction is natural, intuitive and seamless because it so closely mimics real life."
Hmm... Känns som att något saknas men "jag kan inte riktigt sätta fingret på det" . . .
Use the force Luke!
IDKFA
Finns det en stor marknad för dessa så det krävs va.. 4-5 olika?
Själv har jag inget som helst behov av att ha en stor mask på mig när jag spelar.. spelar jag med vänner tror jag inte heller att det är lyckat.
Men för alla er som är toksugna håller jag tummarna för att ni blir nöjda Alltid kul när spelmediet försöker expandera ändå
Ja jag tror att marknaden är ganska stor, många kommer att vilja ha ett headset även om det inte kommer att användas särskilt ofta. Dessutom hjälper ett stort utbud till att förbättra tekniken snabbare.
Några av de olika modellerna kommer definitivt att slås ut men det är omöjligt att säga vilka och det vet alla de här aktörerna om.
Det är lite som när video eller digital media kom, det är inte alls en självklarhet att det bästa kommer att bli marknadsledare och även om en viss modell blir störst bland privatpersoner så kommer andra att specialisera sig på professionellt bruk, det här är ju inte alls bara för spel utan något som omdefinierar hur vi kan använda datorer.
"To pick up or throw an object, instead of pointing towards the object through head movement, users only need to look at the object to interact with it. This interaction is natural, intuitive and seamless because it so closely mimics real life."
Hmm... Känns som att något saknas men "jag kan inte riktigt sätta fingret på det" . . .
Spel baserat på "Carrie"?
Det vr som hamnar först under 2000 kr vinner kvalitet är inget vinnande recept utan äpple-logga.
Apple har inte bättre kvalitet än något annat märke i samma prisklass, tvärtom, men de är mästare på PR och att hålla sitt rykte fläckfritt, illusionen av högre kvalitet är en bieffekt av detta.
Jag är övertygad om att det är marknadsföringen som kommer att avgöra vinnarna även när det gäller VR.