Wildstar blir snyggare i free-to-play-versionen

Robot
Wildstar blir snyggare i free-to-play-versionen
Medlem
Wildstar blir snyggare i free-to-play-versionen

Spelet var tyngre än en kossa att dra runt på i 5760x1080 vid release. Hoppas spelmotorn fått bättre optimering och att SLI skalar bättre.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

som man har väntat kört gratis perioden endast och gillade vad jag fick beskåda, detta var bara ett plus till

Medlem

Jorå, nog kommer jag installera det igen för att se vad som hänt. Om man stannar däremot får tiden utvisa.

Medlem

har dom gjort det roligare då...?

Medlem

De kanske borde tänka på att optimera spelet först. Jag minns att jag körde i 25 FPS med mitt GTX-970 och AMD processor för drygt 2 månader sedan. Detta var i 1920x1080


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Gen
Medlem

Som andra sagt var det riktigt svårt att få spelet att flyta fint. Så fort man närmade sig en by så damp FPSen ner i golvet. Hoppas också på massiv optimering då det nog skulle hjälpa en del. Jämför man t ex med TERA som aldrig blev optimerat och flyter kasst på alla maskiner så lirar folk fortfarande det. Dock hoppas Carbine kanske på en succé och inte en klick spelare?

Medlem
Skrivet av Gen:

Som andra sagt var det riktigt svårt att få spelet att flyta fint. Så fort man närmade sig en by så damp FPSen ner i golvet. Hoppas också på massiv optimering då det nog skulle hjälpa en del. Jämför man t ex med TERA som aldrig blev optimerat och flyter kasst på alla maskiner så lirar folk fortfarande det. Dock hoppas Carbine kanske på en succé och inte en klick spelare?

Tera flöt på rätt bra för mig när jag körde med 3930k klockad till 4.7 och dubbla GTX 680 (spelet hade inte stöd för SLI). Det är ett av få spel där det funkade riktigt bra med nvidia surround.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Tera fungerar bra för mig och då är min hårdvara utdaterad också


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Älskar verkligen den grafiska biten i spelet. Har inte spelat det än men ska definitivt ge det ett försök när det blir F2P. Har hört en del dåligt om det, iaf när det först släpptes men tycker ju att de borde fixat vad de nu varit för problem vid det här laget..

Medlem

Har dom gått un än med vilken f2p modell än? Är jag den enda som vill veta detta?

Medlem
Skrivet av Smoo87:

Har dom gått un än med vilken f2p modell än? Är jag den enda som vill veta detta?

Om du vill veta detta så hade du kunnat googla för längesedan hur deras modell ser ut.

Medlem

Vad jag tycker var synd, var att dom inte satsade på det som gjorde dom unika. Istället gav oss själ-dödande endgame.

Tänk om dom gjort något mer med housing? Grymt bra level design verktyg, skulle gå att göra så mycket med om dom lät spelarna skapa innehåll själva likt little big planet eller dylikt!

Men nej, repetera samma skit om och om och om igen. =(

Medlem
Skrivet av Prixm:
Skrivet av Smoo87:

Har dom gått un än med vilken f2p modell än? Är jag den enda som vill veta detta?

Om du vill veta detta så hade du kunnat googla för längesedan hur deras modell ser ut.

Enda jag uppfatta vid min senaste googling för typ 1 månad sen var att man fick belöningar när man spenderade pengar i spelet. Fick inte reda på vad som skulle finnas i butiken, samt vilka fördelar sub får över f2p

Edit. Detta var närmaste svar jag fick upp nu,
Cosmetic improvements, character services, progression boosts, and other goodies.
Det svarade inte riktigt på min fråga. Vad är det för boosts? Enbart xp och guld eller även attack boost och sådant. Jag vill veta mer ingående om vad som ska finnas i affären

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Prixm:
Skrivet av Smoo87:

Har dom gått un än med vilken f2p modell än? Är jag den enda som vill veta detta?

Om du vill veta detta så hade du kunnat googla för längesedan hur deras modell ser ut.

Enda jag uppfatta vid min senaste googling för typ 1 månad sen var att man fick belöningar när man spenderade pengar i spelet. Fick inte reda på vad som skulle finnas i butiken, samt vilka fördelar sub får över f2p

Edit. Detta var närmaste svar jag fick upp nu,
Cosmetic improvements, character services, progression boosts, and other goodies.
Det svarade inte riktigt på min fråga. Vad är det för boosts? Enbart xp och guld eller även attack boost och sådant. Jag vill veta mer ingående om vad som ska finnas i affären

I butiken finns det inte särskilt mycket. Ett fåtal kosmetiska saker, potions, house items och sådana småsaker. Signature (subscription) får lite mer XP och currency. Ingen attack boost eller något som ger ett stort övertag i sig. Modellen är bland de bättre jag sett i mmorpg's. Bara ett fåtal dagar kvar till det hela startar så jag tror inte det blir någon större förändring på det nu.

Har inte testat Wildstar tidigare och tycker det är en positiv bekanstskap som kommer leda till ett fortsatt spelande för min del. Även omjag då förmodligen kommer köra på subscription. Men det är inte nödvändigt, så som med SWTOR t ex, där begränsningarna för F2P är alldeles för många för att vara spelbart i längden.

Medlem
Skrivet av Ghagiel:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Prixm:
Skrivet av Smoo87:

Har dom gått un än med vilken f2p modell än? Är jag den enda som vill veta detta?

Om du vill veta detta så hade du kunnat googla för längesedan hur deras modell ser ut.

Enda jag uppfatta vid min senaste googling för typ 1 månad sen var att man fick belöningar när man spenderade pengar i spelet. Fick inte reda på vad som skulle finnas i butiken, samt vilka fördelar sub får över f2p

Edit. Detta var närmaste svar jag fick upp nu,
Cosmetic improvements, character services, progression boosts, and other goodies.
Det svarade inte riktigt på min fråga. Vad är det för boosts? Enbart xp och guld eller även attack boost och sådant. Jag vill veta mer ingående om vad som ska finnas i affären

I butiken finns det inte särskilt mycket. Ett fåtal kosmetiska saker, potions, house items och sådana småsaker. Signature (subscription) får lite mer XP och currency. Ingen attack boost eller något som ger ett stort övertag i sig. Modellen är bland de bättre jag sett i mmorpg's. Bara ett fåtal dagar kvar till det hela startar så jag tror inte det blir någon större förändring på det nu.

Har inte testat Wildstar tidigare och tycker det är en positiv bekanstskap som kommer leda till ett fortsatt spelande för min del. Även omjag då förmodligen kommer köra på subscription. Men det är inte nödvändigt, så som med SWTOR t ex, där begränsningarna för F2P är alldeles för många för att vara spelbart i längden.

Låter bra :-). En sån utvecklare stödjer jag gärna med sub

Medlem
Skrivet av Chassimannen:

De kanske borde tänka på att optimera spelet först. Jag minns att jag körde i 25 FPS med mitt GTX-970 och AMD processor för drygt 2 månader sedan. Detta var i 1920x1080

Var inne och spelade för något vecka sedan med mitt gtx 980, flyter på sjukt bra. Dom har optimerat det sedan release.

Gen
Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Gen:

Som andra sagt var det riktigt svårt att få spelet att flyta fint. Så fort man närmade sig en by så damp FPSen ner i golvet. Hoppas också på massiv optimering då det nog skulle hjälpa en del. Jämför man t ex med TERA som aldrig blev optimerat och flyter kasst på alla maskiner så lirar folk fortfarande det. Dock hoppas Carbine kanske på en succé och inte en klick spelare?

Tera flöt på rätt bra för mig när jag körde med 3930k klockad till 4.7 och dubbla GTX 680 (spelet hade inte stöd för SLI). Det är ett av få spel där det funkade riktigt bra med nvidia surround.

Kanske någon inställning jag har som är fel isf? Ute i skogen fungerar det bra men så fort man kommer till en by så hackar det friskt och detta med en överklockad 6700K / 980Ti.

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Gen:

Som andra sagt var det riktigt svårt att få spelet att flyta fint. Så fort man närmade sig en by så damp FPSen ner i golvet. Hoppas också på massiv optimering då det nog skulle hjälpa en del. Jämför man t ex med TERA som aldrig blev optimerat och flyter kasst på alla maskiner så lirar folk fortfarande det. Dock hoppas Carbine kanske på en succé och inte en klick spelare?

Tera flöt på rätt bra för mig när jag körde med 3930k klockad till 4.7 och dubbla GTX 680 (spelet hade inte stöd för SLI). Det är ett av få spel där det funkade riktigt bra med nvidia surround.

Kanske någon inställning jag har som är fel isf? Ute i skogen fungerar det bra men så fort man kommer till en by så hackar det friskt och detta med en överklockad 6700K / 980Ti.

Inte spelat det sedan 6970 och 680 tiden. Kanske har tagit sönder spelet men har funkat rätt bra med båda korten i Eyefinity / Nvidia surround, dock varken SLI eller CF stöd vilket var synd.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Gen
Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Gen:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Gen:

Som andra sagt var det riktigt svårt att få spelet att flyta fint. Så fort man närmade sig en by så damp FPSen ner i golvet. Hoppas också på massiv optimering då det nog skulle hjälpa en del. Jämför man t ex med TERA som aldrig blev optimerat och flyter kasst på alla maskiner så lirar folk fortfarande det. Dock hoppas Carbine kanske på en succé och inte en klick spelare?

Tera flöt på rätt bra för mig när jag körde med 3930k klockad till 4.7 och dubbla GTX 680 (spelet hade inte stöd för SLI). Det är ett av få spel där det funkade riktigt bra med nvidia surround.

Kanske någon inställning jag har som är fel isf? Ute i skogen fungerar det bra men så fort man kommer till en by så hackar det friskt och detta med en överklockad 6700K / 980Ti.

Inte spelat det sedan 6970 och 680 tiden. Kanske har tagit sönder spelet men har funkat rätt bra med båda korten i Eyefinity / Nvidia surround, dock varken SLI eller CF stöd vilket var synd.

Där ser man. Enda jag fått är högre FPS generellt sett men tycker fortfarande spelet är värdelöst optimerat. Men men Många olika konfigurationer och många olika drivrutinsversioner (inte bara grafik utan annat också)

Medlem

Någon annan som inte kan verifiera sitt konto? får *Det går inte att lösa serverns DNS-adress.*

1
Skriv svar