Half-Life 3 blir inte ett VR-spel

Robot
Medlem
Half-Life 3 blir inte ett VR-spel

Jag börjar bli van att känna mig upprymd när jag läser "Half-Life 3" i en titel i någon artikel/video... och sen bli besviken

Men hur som helst betyder inte heller att de inte skulle implementera VR till någon nytt valve spel alls i framtiden... man hoppas.

Medlem

bryr mig inte ens längre när jag ser saker om hl3 =_=


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Varför väntar folk fortfarande på HL3 som om det vore kommande av Messias? Speciellt då HL2 var medioker och HL1 var 20 år sen nästan.

noteventrolling

Medlem
Skrivet av PsyX:

noteventrolling

I beg to differ.

Medlem
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av PsyX:

noteventrolling

I beg to differ.

That you may, buddy.

Edit: HL3 har varit värsta klickmonstret senaste åren (klicks = pengar för de som inte hänger med).
Vi lär se HL3 nyheter i vågor så länge det fortfarande genererar klicks.

Medlem

nog tror jag hl3 lär komma, men om det är under utveckling eller ej får vi nog inte veta på ett tag, dom vill väl vänta ett tag då source 2 ännu bara är i dota 2.

Men vi lär få ta del av gordons koben ännu en gång

Medlem
Skrivet av PsyX:

Varför väntar folk fortfarande på HL3 som om det vore kommande av Messias? Speciellt då HL2 var medioker och HL1 var 20 år sen nästan.

noteventrolling

hädelse


signatur

always use the nubs for cover

Inaktiv

Just nu är jag inte det minsta intresserad av hur HL3 släpps, vill bara fortsätta storyn där den slutade.. don't get me started without a perfect ending!

Medlem

Bara för att det inte skulle utvecklas till VR _nu_ så betyder det verkligen inte att det inte kommer komma till VR, är det inte konstigt om Valves flaggskepp inte kommer med stöd för deras egen hårdvara, lite som att HL3 inte skulle stödjas av SteamOS.

??

Dessutom, HL3 kommer ju aldrig leva upp till den hypen det har, det måste ju typ vara som att slå ihop COD/Destiny/Halo/GTA/Metal Gear/Final Fantasy/Zelda vid det här laget.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Half life 3 är väl inte ens bekräftat?

Medlem

När HL3 kommer så tror jag att det kommer att vara i närheten av Duke Nukem på det släppet.

Medlem

Om detta är sant så visar det bara mer hur lite de - och andra - tror på VR (just nu). De fokuserar på Linux antar jag...


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av PsyX:

Varför väntar folk fortfarande på HL3 som om det vore kommande av Messias? Speciellt då HL2 var medioker och HL1 var 20 år sen nästan.

noteventrolling

Ojojoj.. Jag har spenderat 100 tals timmar på hl2 och dess moddar.

Jag har krigat i vilda västern. Jag har spelat som en vit zombie och ätit skrikande barn. Jag har gått loss med min ksp90 och blivit instabannad. Jag har blivit uppläxad av en maktgalen admin som låste in mig i en cell och lämnade mig i 45 minuter.

Jag har planterar C4 och sprängt en hel map. Jag har Knivat min bästa vän i ryggen som terrorist.

Jag har tillomed marcherat med 20 man i led, ställt oss på en kulle sett fienden ställa sig redo 50 meter upp, lägga an sikta ELD med en fet rök som följd.

Skrikit: "GIVE ME LIBERTY, OR GIVE ME DEATH!"högt i micken till mina 19 andra vänner, dratt min sabel och rusat mot min död.

Låt hl2 vara min messiah. Julies pls.

Tack zombie panic, gmod, darkRP, TTT, BG och HL2.

Medlem
Skrivet av Nocturnal77:

Om detta är sant så visar det bara mer hur lite de - och andra - tror på VR (just nu). De fokuserar på Linux antar jag...

Ja Valve utvecklar ju säkert sitt egna VR-headset just för att de inte tror på VR.
http://store.steampowered.com/universe/vr

Inaktiv
Skrivet av PsyX:

Varför väntar folk fortfarande på HL3 som om det vore kommande av Messias? Speciellt då HL2 var medioker och HL1 var 20 år sen nästan.

noteventrolling

Du har kanske missat att det Half life 3 confirmed är en gag

Medlem

Okej, vi borde sluta ha sån hype inför detta spel. Risken är stor att många kommer bli jättebesvikna....

Medlem
Skrivet av Parabellum87:
Skrivet av PsyX:

Varför väntar folk fortfarande på HL3 som om det vore kommande av Messias? Speciellt då HL2 var medioker och HL1 var 20 år sen nästan.

noteventrolling

Ojojoj.. Jag har spenderat 100 tals timmar på hl2 och dess moddar.

Jag har krigat i vilda västern. Jag har spelat som en vit zombie och ätit skrikande barn. Jag har gått loss med min ksp90 och blivit instabannad. Jag har blivit uppläxad av en maktgalen admin som låste in mig i en cell och lämnade mig i 45 minuter.

Jag har planterar C4 och sprängt en hel map. Jag har Knivat min bästa vän i ryggen som terrorist.

Jag har tillomed marcherat med 20 man i led, ställt oss på en kulle sett fienden ställa sig redo 50 meter upp, lägga an sikta ELD med en fet rök som följd.

Skrikit: "GIVE ME LIBERTY, OR GIVE ME DEATH!"högt i micken till mina 19 andra vänner, dratt min sabel och rusat mot min död.

Låt hl2 vara min messiah. Julies pls.

Tack zombie panic, gmod, darkRP, TTT, BG och HL2.

Tacka tiderna då moddar var normen och inte DLC / microtransactions / ni är för korkade för att använda våra mäktiga devtools ursäkter etc.....

Det har inget att göra med att HL2 är ett mediokert spel och att HL3 är inget att bry sig om.
Om de anonserar HL3 kommer ut med en Source 3 motor, dev tools, mod tools och allt ingår på releasen: DÅ SKA ÄVEN JAG HYPA skiten. Deal?

Avstängd

Half-Life 3 blir inte ett vr-spel.

3 ord....

Medlem

Ajdå, det här var nog den sämsta HL3-relaterade nyheten på mycket länge. Det betyder att HL3 knappast ligger nära i tiden om inte VR är med i bilden. Det betyder också att även om HL3 är betydligt mer "färdigt" än många tror så kommer det säkerligen inte släppas i närheten av lanseringen av HTC Vive/SteamVR. Varför konkurrera internt om fokus när Valve som företag då redan har fokus från endera lansering.

Min lilla förhoppning står till att infon som kom igår om Vulkan är viktigare än vi kanske anar, och att HL3 snarare kommer bli lanseringstiteln för SteamOS/Steam Machines. Att det då lanseras i samband med detta, gemensamt för samtliga plattformar tack vare Vulkan!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Det är ingen som tänkt på att Valve varit extremt otransparenta angående HL3 och till och med trollat fansen? Så länge spelet inte är bekräftat tar jag inte ett ord från deras sida som fakta.

Ett "nej" idag kan lika gärna vara "ja" om en månad eller 15 år i HL-tid...

Medlem
Skrivet av PsyX:

Varför väntar folk fortfarande på HL3 som om det vore kommande av Messias? Speciellt då HL2 var medioker och HL1 var 20 år sen nästan.

noteventrolling

Varför väntar folk fortfarande på Jesus som om det vore kommande av Messias? Speciellt då Bibeln var medioker och Skapelsen var 6000 år sen nästan.

noteventrolling


signatur

Nämen!

1
Skriv svar