Street Fighter möter Tekken

Medlem
Street Fighter möter Tekken

Lol nej.

Medlem
Skrivet av son of RAMBO:

Lol nej.

+1

Medlem

Snart blir det Digimon VS Pokemon.

Medlem

Detta ska bli awesome. Förövrigt skapas 2st spel Street Fighter X Tekken och Tekken X Street Fighter, förstnämnda med SF4 motorn och andra med Tekken 6(?) motorn.

Medlem
Medlem

har aldrig brytt mig om fightingspel å kommer inte att börja nu heller känns det som xD


signatur

always use the nubs for cover

Inaktiv

http://www.youtube.com/watch?v=dWCNXSbd1Rw - gameplay

Känns inte som att det kommer bli något köp för min del. Tycker att Tekken-serien är kasst jämfört med Street Fighter och sen ser jag inte riktigt hur det ska fungera som ett "seriöst" fightingspel med två olika spelmotorer där ingen från respektive "sida" kommer att känna sig bekväm.

Jag menar Street Fighter med juggles och side steps? Tekken med fireballs och FADC?

Nåja, återstår att se vad det blir av det hela.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Såg denna i natt, denna video. Kan bli bra. Får se. Gillar inte den grafiska stilen i Street Fighter 4.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av psydonymous:

http://www.youtube.com/watch?v=dWCNXSbd1Rw - gameplay

Känns inte som att det kommer bli något köp för min del. Tycker att Tekken-serien är kasst jämfört med Street Fighter och sen ser jag inte riktigt hur det ska fungera som ett "seriöst" fightingspel med två olika spelmotorer där ingen från respektive "sida" kommer att känna sig bekväm.

Jag menar Street Fighter med juggles och side steps? Tekken med fireballs och FADC?

Nåja, återstår att se vad det blir av det hela.

Sedan är ju tempot i Street Fighter något högre än i Tekken. Vet inte om det bara var inbillning men tyckte Ryu såg slöare ut i den där videon än vad han gör i Street Fighter-spelen, men kan vara inbillning pga hur det är animerat och så också. Men ja, det kommer ju måsta balanseras ut och då lär det väl inte bli samma sak...

Medlem

Måste säga att gamplay filmen didn't look half bad, blev imponerad över hur väl det fungerade.

Alltid gillat Tekken bättre än Street Fighter men då har jag inte varit särskilt bra på någon av dem, antar att Tekken är lite mer casual då Street Fighter är pretty unforgiving mot nybörjare, till och med på det lättaste.. mot slutet iaf.

Hade dock väldigt skoj med SF2 back in the days, långt innan Tekken var på kartan.

Medlem

Trista här är väl att Tekkenkaraktärerna kommer få major smisk jämt.
Lite svårt att juggla undan projektiler, och vi vet väl alla vad som händer när man hoppar över dom.

Medlem

Äh ge Mortal kombat där snackar vi om härliga grejer ^^

Medlem

Det såg faktiskt pretty sweet ut. Gillar SF4-spelstilen så känns skönt att de verka behålla just den. Jag gilla Tekken 3 mycket förut men jag tycker Tekken-serien är ganska tråkigt på det viset att när någon väl börjar trycka in en jättelång-combo så bara fortsätter de i all evighet tills man är död. SF-spelen har inte lika långa combos och sen har de mer dynamik eftersom det är på något sätt lättare att avvärja attacker. Ja, det är iaf så jag upplever det
*väntar på att bli flame:d av en massa tekken-fans nu*

Medlem

Go Tekken Go! death to street fighter!!


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Blir ett givet köp.
Minns det som igår när man spelade Tekken på arkad, senare på PS. :heart:


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem
Citat:

Vi skapar historia. Två rivaliserande fightingspel står till sist på samma scen

Har dom missat Marvel vs Capcom?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Varför ska Street fighter behöva dra på dödvikten av Tekken?
USCH!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Neatherblade:
Citat:

Vi skapar historia. Två rivaliserande fightingspel står till sist på samma scen

Har dom missat Marvel vs Capcom?

Marvel är väl ändå inget fightingspel?

Medlem

Ska garanterat inhandlas!

Medlem

Avskyr Tekken, Virtua Fighter å vad de nu heter som kör sån där dansfighting -_- Hade hellre sett Mortal Kombat vs Street Fighter!! =D =D

Medlem
Skrivet av Xstioph:

Avskyr Tekken, Virtua Fighter å vad de nu heter som kör sån där dansfighting -_- Hade hellre sett Mortal Kombat vs Street Fighter!! =D =D

ja, alla fighters i tekken inklusive VF kör capoeira *facepalm*

Medlem

Ja tack!


signatur

Bara gör det.

1
Skriv svar