Helgdiskussion – Vilket Battlefield är bäst och sämst?

Robot
Helgdiskussion – Vilket Battlefield är bäst och sämst?

När det inte släpps ett Battlefield i höst hinner du klura ut vilka som varit bäst och sämst.

#battlefield-1942, #dice, #battlefield-hardline-5, #battlefield-5-2, #battlefield-5-armageddon-2


Medlem
Helgdiskussion – Vilket Battlefield är bäst och sämst?

Svårt val av bästa, första spelet eller bc2. Sämsta, hardline hands down. Denna undersökning kommer bevisa att battlefield serien bara blir sämre för varje ny installation

Medlem

Anser själv att bad company 2 var det mest underhållande, de hade mycket förstörbara miljöer dessutom så var banorna de mest underhållande enligt mig, vapen och fordon var+. Tyckte om att man inte sprang så snabbt där tempot blev lite långsammare och stelare vilket jag personligen gillar mer, vapnen var tunga!!!

Medlem

Bäst: Battlefield: Bad Company 2.
Det lutade något mot Battlefield 1942 här men jag njöt aldrig av spelet utan modden Desert Combat installerad. Desert Combat var nog vad som fick mig att älska serien från början då det var första gången jag fick chansen att flyga en helikopter, vilket är varför jag nu älskar helikoptrar överhuvudtaget. Om modden var ett alternativ hade jag valt det!

Battlefield 2 i all ära, jag älskade det, men samtidigt är det inget jag idag finner någon glädje i. Vietnam kunde jag aldrig riktigt fastna för, helikoptrarna hade fel känsla så jag återvände ofta till Desert Combat. Bad Company 2 var något som verkligen förvånade mig. Jag förväntade mig ingenting men så fick vi höra ljudet i spelet, och se grafiken, och just då var jag helt 'blown away' och även idag anser jag det ett fruktansvärt roligt spel. Jäkligt bra tempo, bra kartor, balansering och gillar avsaknaden av flygplan.

Flygplan var kul men efter ha spelat Battlefield 3 och 4 så tycker jag att det är dags att lämna det åt det förflutna. Battlefield 2 fungerade mycket väl men marknaden tycks se så annorlunda ut idag att jag kunde bara inte ha roligt i det. Folk kutar runt ivrigt åt alla håll och kanter, allmänt oorganiserade och det blir bara frustrerande. För mycket frihet är inte kul längre för mig.

Sämst: Battlefield 4 / Free 2 Play
Battlefield 4 är snyggt som bara den men allt som allt är det inte ett roligt spel i mitt tycke. Battlefield 3 kunde jag ha kul i åtminstone men 4:an kändes bara som en nedgradering på något vis snarare än en uppgradering (bortsett från grafiskt och tekniskt, vilket fortfarande är oerhört imponerande).

Gameplay där emot, jag har försökt, men misslyckats med att tycka om det. Jag spelar med 64 personer men har aldrig känt mig så ensam och övergiven. Battlefield ska vara krig - kaotiskt, men inte i den formen då alla är yra höns och du får huvudvärk av smeten det blivit enligt mig. Bad Company 2 gjorde det bra och ordentligt - jag älskade varenda minut av min tid i det och jag önskar att jag kunde säga detsamma om Battlefield 4. (Och för i helvete, lägg ner mer alla dessa expansioner, det förstör communityn! Hitta andra vis att dra in pengar på!)

Free 2 Play har jag inte mycket erfarenhet utav men vad jag minns så kunde jag inte stå ut med det. Jag avstår från att uttala mig om det, men jag minns bara inte att det var min grej.

(Notera att jag aldrig spelat Hardline)

Medlem

Haha, man kan ana hur det skall se ut innan man ens sett resultaten...

Klickade på 1942 som bäst och Hardline som sämst, tvekade lite om att kanske ta BC2 i stället för 1942, mycket för att jag spelade det väldigt mycket i MP(online) på PC, fast det var fan roligare att spela 1942 på Lan i gymnasiet i scoutstugan.

Oavsett, vad man tycker om BF3 och vissa mobilspel och så, hardline hör inte hemma i Battlefieldserien.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Battlefield Vietnam är tveklöst det bästa spelet i serien. Om man sedan bortser från små skämt som 1943, Heroes och Play4Free så tar BF3 platsen som sämsta i serien. Så länge Dice håller fast vid den hopplösa Frostbite-motorn så ser jag inte heller någon möjlighet för serien att utvecklas mot det bättre, det går liksom inte att sminka en gris.

Medlem

2142 är min favorit, så många härliga minnen från det spelet, BF2 likaså. Free2play varianten var verkligen skräp.

Medlem

Inte spelat 4an eller hardline men de flesta andra. Gillar Bad Company 2 bäst.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Kom in sent i gaming på PC så har ingen erfarenhet före BF3. Därav röstar jag på BF4 som bästa och Hardline som sämsta.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Finns bara ett Battlefield.... 1942...
Ok, det var inte så välbalanserat, men balans är överskattat när det gäller den viktigaste ingrediensen: Kul!
Har aldrig, förr eller senare, haft så kul i ett spel. Hade gärna sett en HD-remake utan några som helst förändringar i övrigt. Ja, jo, det hade gärna fått vara fler spelare på planen i och för sig, för ännu mer insanity.
Men så fort man började med klasser, levels, "modern combat" och DLC så föll skiten ihop.

Medlem
Skrivet av WaXsMoKe:

2142 är min favorit, så många härliga minnen från det spelet, BF2 likaså. Free2play varianten var verkligen skräp.

2142 var grymt, men jag föredrar nog ändå bf2 mer

Medlem

Bad Company 2 är min favorit. Mycket pga bandesignen och vietnam expansionen. Efter två år med BF3 slutatde jag spela FPS online spel för jag tröttnade på moderna shooters. Började spela Bad Company 2 igen 2013 och kände mej skit dålig men det var roligt igen med ett online FPS.

Har icke spelat free4play, BF4 eller Hardline så kan inte säga nåt om dom. Men testade Heroes och slutade efter nån timme. Så det får bli min sämsta.

Medlem

Battlefield 2 är det bästa multiplayer-spel som existerat.
Battlefield 1942 ligger tätt efter.
Battlefield Heroes var kul.
Battlefield Bad Company 2 och Battlefield 3 är knappt bra.
Jag har inte spelat övriga spel i serien.

Medlem

Battlefield 2 för moddarna till det
Play4Free sämst because obvious reasons

Medlem

Känner ofta att jag inte ligger i fas med populära åsikter! Är nyfiken på vad folk ogillar med BF4 jämfört med BC2 (och till viss grad BF3?). Spelat alla tre flitigt, och jag säger inte att de äldre är sämre, men jag skulle aldrig kunna sätta fingret på något som är en direkt försämring.

Medlem
Skrivet av Lombra:

Känner ofta att jag inte ligger i fas med populära åsikter! Är nyfiken på vad folk ogillar med BF4 jämfört med BC2 (och till viss grad BF3?). Spelat alla tre flitigt, och jag säger inte att de äldre är sämre, men jag skulle aldrig kunna sätta fingret på något som är en direkt försämring.

"det var bättre på den gamla goa tiden" är väl typ grundkonceptet till varför det ser ut såhär

Man har väldigt roliga minnen av bf 1942 men det är bara minnen. Annars har jag spelat mest av bc2. Jag gillade 3an men hade mer kul med bc2. Vet inte riktigt varför då 3an har mer funktioner som är roliga.

Sämst måste vara play4free.

Medlem

bf1945 är helt klart det bästa, bf4 är väl roligt men långt långt lååångt ifrån vad första är

Medlem
Skrivet av Lombra:

Känner ofta att jag inte ligger i fas med populära åsikter! Är nyfiken på vad folk ogillar med BF4 jämfört med BC2 (och till viss grad BF3?). Spelat alla tre flitigt, och jag säger inte att de äldre är sämre, men jag skulle aldrig kunna sätta fingret på något som är en direkt försämring.

De flesta kan nog heller inte sätta fingret på något som blivit bättre heller. Därför håller de BC2 högst och BF3, BF4 som de tråkigare kopiorna. BC2 var dessutom ett av de sista moderna FPSen (tycker jag) som lyckades kombinera rolig multiplayer med en singleplayer-kampanj som var kul att spela. Mycket därför jag drömmer om Bad Company 3 med en lika rolig singleplayer och som tillåter 2-4 player co-op genom hela storyn. That would be great.

Medlem

Skulle vara nice om dice kunde titta på dessa saker.
Större slag. större banor, mer folk=awsome
1:BF1942
o alla Bf exp med detta+ vietnamn.
2:BF 2
Är Bäst

Avstängd

Battlefield 2. Med över 1000 timmar spenderat, än idag mitt mest spelade online shooter någonsin.

"Hardline" är som en koskit med vingar. Undvik.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Bäst:
1. Bf2 - Mitt första battlefield
2. Bf3 - Perfekta balansen mellan cod och äldre bf.
3. 2142 - Titanmode<3

Sämst:
1 Hardline - Expansion till bf3?
2. bf4 - Expansion till bf3?
3. bc2 - Inte den starka uppföljaren till bf2 som jag längtade efter.

För mig kommer BF2 alltid vara mig närmast hjärtat.
Det var det första spelet som jag fick uppleva multiplayer online. Hela första året på högstadien ägnades åt detta.
Jag hade sjukt kul med BF2142 också, men perioden jag spelade det varade bara några månader.
i 9an släppted CoD4. Det var också frukansvärt bra, det fick mig att sluta med BFserien ett tag, fram till black ops.

BC2 hade en speciell charm, första gången jag ficka höra ljudet från spelet på betan fick mina öron sådan orgasm som inte går att beskriva. Men förväntan att det skulle vara ett bättre bf2 gjorde mig besviken. Eftersom det kändes nerdumat och avsknad från vissa element.

BF3 var räddningen och fyllde saknaden jag kände, nästan lika många timmar där som på bf2. Och efter pendlanden mellan cod och bf tyckte jag det gav den perfekta balansen för mig.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Så jävla svårt att välja. Hade mer tekniska problem med BC 2 än BF4 och utifrån rent gameplay och design, meta osv så är BF 4 min favorit. BF4 hade iaf fungerande hitbox från början och mindre lagg, iaf för mig. Hade sjuka tekniska problem med 3an också men mindre än BC2 iaf men föredrar definitivt gameplayet från 4an över 3an(mer realistiskt och mycket skönare vapenkänsla).
BF2 var awesome men körde inte det så mycket när det var nytt så svårt att ranka(skaffade det några år senare, riktigt kul men var också daterat vid det laget).

Har inte direkt ogillat nåt BF men Hardline verkar som det skulle sålts för 200-300kr max inte fullpris(ej kört det dock).

Slutgiltig:
1. BF4
2. BF2
3. BF3
4. BC2

Medlem

BF2 är defenitivt bäst.

BF1942. Det är kanske inte så roligt idag, men det var kul för sin tid, speciellt modden Desert Combat. En remake skulle sitta fint.

BF2142. Som tvåan, fast i framtiden och med lite nya modes. Mycket roligt.

BFBC2 var väldigt kul. Oerhört roliga och varierande banor! Men det kändes som att skulle behövt lägga något år till på finjustering.

BF3 var rent skräp. Banorna var oerhört tråkiga och generiska bortsett från någon bana. Blåfiltret förstörde hela upplevelsen. Dåligt gunplay, för mycket blur, skak och annat störande nonsens.

BF4, och känt som BF3 map pack, var bättre tack vare bättre banor och utan blåfilter. Men fortfarande ganska meh.

Hardline. Nej, tack.

Inaktiv

Röstade på BF1942 för det är det spelet jag haft roligast med om man inte räknar moddar.

Räknar man med moddar är Project Reality till Battlefield 2 överlägset bäst.

Medlem

Konstig poll, det går liksom inte att svara. Skulle kanske ha formulerat frågan:

"Vilket Battlefield-spel har du haft mest kul med?"

BF1942 hade jag mest skoj med, troligen för att jag var med i en klan som spelade lite turneringar och så. Men om jag ska svara på vilket jag gillar mest så är det BF4 för det är det spelet jag spelar nu. Skulle jag testa 1942 idag skulle jag troligen inte uppskatta det särskilt mycket.

.

Medlem

Battlefield 1942 var den största wow-upplevelsen av samtliga Battlefields, men Bad Company 2 samt 3 och 4 har bjudit på mycket underhållning med.

Det jag i dagsläget tycker är roligast är BF4. Men man har ju kul minnen med allt från Desert Combat till 3:an, mest imponerad var jag över 3:an när den kom även om jag hade sjuka problem med att ens starta spelet i veckor.

Medlem

1942 for life :heart:

Efter det så kommer BF2 och 2142 (seriöst, ge oss en uppföljare!)

Varken BF3, BF4 eller Hardline har intresserat mig. Bad Company-serien tyckte jag var roliga, men saknade bra luftstrider och därför så ser jag det inte riktigt som Battlefield-spel, men det är bra för vad det är, bra mycket bättre än det som kom efter 3:an.

12
Skriv svar