Hjälp med ny dator.

Medlem
Hjälp med ny dator.

Hej alla, jag går i tankarna att köpa en helt ny dator och iomed att jag inte kan bygga själv så tänkte jag köpa en färdigbyggd ifrån komplett.
Dom modellerna jag kikat på är
Gamer Premium i60
Gamer Xtreme i70
Gamer Xtreme i75 - G-SYNC Edition (fast utan 144hz-skärm för det har jag redan)

Vilken av de modellerna är mest prisvärd?
Är det något som behöver bytas ut i den?
En i7a ,16gb i ram och ett geforce 980 är minimum.
Jag kommer själv lägga till 2 vanliga hårddiskar och windows 7.
Budgeten är ok men smärtgränsen ligger runt 25.000.
Tack på förhand!


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem

Gamer Xtreme i75 hade jag valt med tanke på att det är ett gtx 980ti till.

Och personligen så hade det ju varit en i5 och 8Gb ram om jag byggt själv.

Medlem

Du skriver att i7 är minimum? Jag hoppas att du vet att ska du spela på burken så kan du spara mycket pengar på att köra en i5'a. Finns inget spel eller hårdvara som behöver en i7 för att spela på. Köper du en i7'a ska du visualisera maskiner eller hålla på med rendering av filmer etc. Kör på en i5 med 16gb ram å ett vettigt grafikkort. Sen lägger du pengarna du spar på i7an på att fixa ett ruskigt moderkort istället.

Dagens tips!

Medlem

Den här datorn kommer inte göra dig besviken!

Medlem

Jag vill börja med att tacka alla för eran input, mcbura den datorn såg onekligen najs ut
Nu till mitt resonemang, jag har en trött i5a redan med ett Geforce 770 och Dragon Age: Inquisition som jag spelar nu hackar på den riggen med lite högre inställningar.
Min nuvarande dator är väldigt gammal och ingen större ide att uppgradera den längre.
Och då tänkte jag, om man ändå köper nytt, varför då inte ta i lite?
Finns det verkligen inga spel som har användning av en i7a? Inga kommande spel heller så man kan framtidssäkra lite?
Tack igen!

EDIT
Efter att jag tänkt efter lite och kommit till ranson så tror jag nöjer mig med ett nytt grafikkort istället
nämligen detta
Det fungerar väl med det övriga
Corsair AX 850W PSU
ASUS P8Z68-V PRO, Socket-1155, ATX, Z68
Intel® Core™ i5-2500K Processor, Socket-LGA1155, Quad Core, 3.3Ghz
Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem

Jag tycker inte att det är något fel på din nuvarande cpu och 8gb räcker gott och väl. Knappt att du kommer märka någon skillnad alls. Personligen skulle jag uppgradera gpun och sen låta resten vara.

Gtx 980 ti är rätt oprisvärt, imo. Jag skulle köra på ett 980 (som det msi du länkade ovanför). Sen när prestandan inte räcker så köp ett till 980. Då har du prestanda som räcker och blir över.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Ett GTX980 ti Phoenix kan ge något mer än 20fps extra och kostar 1.4k-1.5k beroende på vilken version man väljer.
Om man tycker det är prisvärt.

En klockad 2500k är riktigt vass fortfarande.

1
Skriv svar