Sverige mot Finland i galet stor Arma 3-batalj med 150 soldater

Robot
Sverige mot Finland i galet stor Arma 3-batalj med 150 soldater
Medlem
Sverige mot Finland i galet stor Arma 3-batalj med 150 soldater

Vem vann?

Medlem

Här finns ett AAR verktyg som är riktigt nice.
http://tikka.ws/aar/afi_aar.7z

Medlem
Skrivet av umegatron:

Vem vann?

Finland, såklart.

Nä men allvarligt. Jag såg den sista timmen av slaget live, och båda sidorna var så sjukt bra koordinerade (finska inspelningen finns här).

Jag fattar inte hur man kan hålla så bra koll på över 70 spelare samtidigt. Våra gamla 40-mannaraids i WoW var ju rena bordellen i jämförelse.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av umegatron:

Vem vann?

Finnarna vann en "Minor Victory" dom lyckades ta 2 utav 3 objektiv. Finnarna är i giftigaste laget och presenterade ett riktigt giftigt motstånd för våra coop-vana grupper!

Men vi hade fruktansvärt roligt och bjöd på hårdnackat motstånd. Svenska sidan utgjordes utav www.ssg-clan.se, www.anrop.se och A3K. Finska sidan utgjordes utav http://www.armafinland.fi/


signatur
Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av umegatron:

Vem vann?

Finland, såklart.

Nä men allvarligt. Jag såg den sista timmen av slaget live, och båda sidorna var så sjukt bra koordinerade (finska inspelningen finns här).

Jag fattar inte hur man kan hålla så bra koll på över 70 spelare samtidigt. Våra gamla 40-mannaraids i WoW var ju rena bordellen i jämförelse.

Finnarna tog initiativ duktigt i början när dom kunde fokusera hela sin anfallsstyrka på ett frontavsnitt. Vi hade förberett för en fördröjningsstrid och det var det vi fick - vi var tillbakatryckta i princip hela spelet.

Vi fick stopp på dom några gånger, men oftast bara korta stunder. Vi överskattade finnarnas snabbhet och deras spöklika framryckning gjorde att vi lyckades dela ut lite Blue-on-blue mot andra svenskar som vi antog redan hade blivit översprungna Många utav anfallen startade också med gigantiska rökridåer följda utav massiva skurar med bly från 5.45 till 30mm ammo. När dom slog så slog dom hårt, det var riktigt maffigt.

Dom fick betala hårt mot slutet när dom hade tagit mål 2 men dom hämnades ganska omedelbart med fruktansvärt välplacerade granatkastare.


signatur
Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av umegatron:

Vem vann?

Finland, såklart.

Nä men allvarligt. Jag såg den sista timmen av slaget live, och båda sidorna var så sjukt bra koordinerade (finska inspelningen finns här).

Jag fattar inte hur man kan hålla så bra koll på över 70 spelare samtidigt. Våra gamla 40-mannaraids i WoW var ju rena bordellen i jämförelse.

Det krävs bokstavligen talat militär diciplin. Det går inte annars. Har du Rambos som börjar köra sin egen grej så kommer det att haverera med Blue on blue som resultat.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Inaktiv

Mycket underhållande att få titta på, stort tack!
En dröm vore att få se en Operation Garbo kampanj till Arma3 om ni har läst den boken. I stora drag handlar det om Sverige på 90 talet som blir invaderat av den stora grannen i öst.
Man får i boken följa Viggen piloter och alla möjliga truppslag på svensk mark i sina bataljer mot den övermäktiga fienden, hade varit en roligt även som modd till Arma3.

Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av umegatron:

Vem vann?

Finland, såklart.

Nä men allvarligt. Jag såg den sista timmen av slaget live, och båda sidorna var så sjukt bra koordinerade (finska inspelningen finns här).

Jag fattar inte hur man kan hålla så bra koll på över 70 spelare samtidigt. Våra gamla 40-mannaraids i WoW var ju rena bordellen i jämförelse.

Jag förstår inte hur de kunde vinna. Deras datorer borde överhettat i bastun och all memma borde gjort de dåsiga och slötänkta.

Medlem

Och ingen hade över 10 fps.

Medlem

Sånt här är ritktigt roligt, synd att man inte har lika mycket tid som man önskar.

Skrivet av azynkron:

Har du Rambos som börjar köra sin egen grej så kommer det att haverera med Blue on blue som resultat.

Förlåt en som inte kan, men vad betyder "Blue on blue"?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Sånt här är ritktigt roligt, synd att man inte har lika mycket tid som man önskar.

Skrivet av azynkron:

Har du Rambos som börjar köra sin egen grej så kommer det att haverera med Blue on blue som resultat.

Förlåt en som inte kan, men vad betyder "Blue on blue"?

Friendly Fire, dvs att man skjuter på egna. Inte bra mao.


signatur
Medlem
Skrivet av conthox:

Sånt här är ritktigt roligt, synd att man inte har lika mycket tid som man önskar.

Skrivet av azynkron:

Har du Rambos som börjar köra sin egen grej så kommer det att haverera med Blue on blue som resultat.

Förlåt en som inte kan, men vad betyder "Blue on blue"?

Att man skjuter på sina egna

Medlem
Skrivet av Carlbark:
Skrivet av conthox:

Sånt här är ritktigt roligt, synd att man inte har lika mycket tid som man önskar.

Skrivet av azynkron:

Har du Rambos som börjar köra sin egen grej så kommer det att haverera med Blue on blue som resultat.

Förlåt en som inte kan, men vad betyder "Blue on blue"?

Friendly Fire, dvs att man skjuter på egna. Inte bra mao.

Hehe, jo FF vet jag vad det är. Hade inte hört B on B tidigare bara. Tack för svaret


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Fan vad stolt jag är över min klan (A3K), har vuxit sig större än jag kunnat ana när jag först startade gruppen med en polare och satte upp servern

Har själv inte deltagit mycket senaste tiden tyvärr, och inte heller kunde jag vara med mot finnarna

Bra att man utsett admins som fortsätter att driva på!

Arma3Kronor for ever! <3

Btw, vi söker alltid svenska spelare som är 18+ och älskar teamwork :), så lägg till mig på Steam för intresse!

[A3K] CAGS


signatur

cags

Medlem

Har för mig att det fanns en klan som hette just SSG i America's Army när jag lirade det, är det samma månne?


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Detta ska ses!

Kul att det går att spela icke-futuristiskt (framtidsscenarierna de har är helt ointressanta tycker jag inkl utrustning, även om miljöerna är rejäla). Finns det servrar där detta är enabled permanent? Brukade spela mycket ArmA2, men 3an har det blivit mycket mindre av på grund av det.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Och ingen hade över 10 fps.

Folk snittade på 30 FPS faktiskt

Medlem
Skrivet av Carlbark:
Skrivet av conthox:

Sånt här är ritktigt roligt, synd att man inte har lika mycket tid som man önskar.

Skrivet av azynkron:

Har du Rambos som börjar köra sin egen grej så kommer det att haverera med Blue on blue som resultat.

Förlåt en som inte kan, men vad betyder "Blue on blue"?

Friendly Fire, dvs att man skjuter på egna. Inte bra mao.

Åh shit, jag var inne på smurfporr.... tyckte det lät så bra med lite vänlig Blue on Blue i den finska urskogen, vänskap mellan nationer, slut på don't ask don't tell

Medlem

Både intressant, lärorikt och roligt! Hade jag haft mer tid till övers hade jag definitivt försökt hakat på i en liknande klan.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Carlbark:
Skrivet av umegatron:

Vem vann?

Finnarna vann en "Minor Victory" dom lyckades ta 2 utav 3 objektiv. Finnarna är i giftigaste laget och presenterade ett riktigt giftigt motstånd för våra coop-vana grupper!

Men vi hade fruktansvärt roligt och bjöd på hårdnackat motstånd. Svenska sidan utgjordes utav www.ssg-clan.se, www.anrop.se och A3K. Finska sidan utgjordes utav http://www.armafinland.fi/

Ni borde skapa en samarbets match: Finland och Sverige emot Danmark och Norge som förr i tiden

Medlem
Skrivet av Raid25:
Skrivet av Carlbark:
Skrivet av umegatron:

Vem vann?

Finnarna vann en "Minor Victory" dom lyckades ta 2 utav 3 objektiv. Finnarna är i giftigaste laget och presenterade ett riktigt giftigt motstånd för våra coop-vana grupper!

Men vi hade fruktansvärt roligt och bjöd på hårdnackat motstånd. Svenska sidan utgjordes utav www.ssg-clan.se, www.anrop.se och A3K. Finska sidan utgjordes utav http://www.armafinland.fi/

Ni borde skapa en samarbets match: Finland och Sverige emot Danmark och Norge som förr i tiden

Vi har kört några Joint Ops med AFI tidigare.

Första Op: https://www.youtube.com/watch?v=mlJLpjOFar4

Andra Op: https://www.youtube.com/watch?v=E4zJ9UAfjf0


signatur
Medlem

Låter grymt, synd att ARMA III rockar typ 20 fps i MP. Mitt 980 Ti gör typ inget för spelet gentemot mitt HD7970. När Zeus släpptes så deltog jag i flera timmar långa kampanjer med runt 50 pers, galet kul när något sådant här blir bra.

Medlem
Skrivet av SolidSnake:

Mycket underhållande att få titta på, stort tack!
En dröm vore att få se en Operation Garbo kampanj till Arma3 om ni har läst den boken. I stora drag handlar det om Sverige på 90 talet som blir invaderat av den stora grannen i öst.
Man får i boken följa Viggen piloter och alla möjliga truppslag på svensk mark i sina bataljer mot den övermäktiga fienden, hade varit en roligt även som modd till Arma3.

Mycket av enheterna från 90-talet är redan med i Arma 3 modden SFP, Swedish Forces Pack. Inkluderar just nu M59 och M90 beklädda herrar med allt från Kpist, Ksp 58, Ak4, Ak5 till Tgb-familjen och IVK91 vagn. Finns även svenska öar t.ex. Sturkö

En hel del WIP såsom Viggen är ännu inte släppt,


signatur
Medlem
Skrivet av Elixx:

Låter grymt, synd att ARMA III rockar typ 20 fps i MP. Mitt 980 Ti gör typ inget för spelet gentemot mitt HD7970.

Du spelar nog bara för skripttunga uppdrag i MP. Vi hade generellt ett snitt på 25-30 igår. Det blev några dippar när hela finska styrkan gjorde ett gemensamt eldöppnande, men i övrigt gled det på! VT5 och de konverterade ArmA 2 kartorna är riktigt snälla mot FPSen också.


signatur
Medlem

Allt funkade skitbra igår, speciellt med tanke på skalan på bataljen. Min FPS låg under 30 i slutet av eventet, men under huvuddelen så låg jag gott över 30.

Riktigt roligt var det! Lite synd att vi tappade Supply Depot under sista 30 minuterna, men jag är ändå jävligt nöjd med hur koordinerat och skoningslöst vi sköt på finnarna

//[A3K]Sandman, Echo Charlie

Medlem
Skrivet av Elixx:

Låter grymt, synd att ARMA III rockar typ 20 fps i MP. Mitt 980 Ti gör typ inget för spelet gentemot mitt HD7970. När Zeus släpptes så deltog jag i flera timmar långa kampanjer med runt 50 pers, galet kul när något sådant här blir bra.

Nej, CPU är en faktor i Arma3. Med samma grafikkort (GTX760) så hoppade jag från ca 35-40fps till över 70 med min nya 4970K. Detsamma gäller servrarna, har du en jäveldator och servern är sirap så kommer du likförbannat att lida.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av SolidSnake:

Mycket underhållande att få titta på, stort tack!
En dröm vore att få se en Operation Garbo kampanj till Arma3 om ni har läst den boken. I stora drag handlar det om Sverige på 90 talet som blir invaderat av den stora grannen i öst.
Man får i boken följa Viggen piloter och alla möjliga truppslag på svensk mark i sina bataljer mot den övermäktiga fienden, hade varit en roligt även som modd till Arma3.

Det där var faktiskt inte en dum idé. Jag har spelat lite Wargame på senare tid och man får faktiskt en Garbo-känsla där det bara gäller att försvara sig så gott det går tills att man får hjälp.

Strålande idé faktiskt.

Går ju att göra både som kampanj och som MP-missions.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av cags91:

Fan vad stolt jag är över min klan (A3K), har vuxit sig större än jag kunnat ana när jag först startade gruppen med en polare och satte upp servern

Har själv inte deltagit mycket senaste tiden tyvärr, och inte heller kunde jag vara med mot finnarna

Bra att man utsett admins som fortsätter att driva på!

Arma3Kronor for ever! &lt;3

Btw, vi söker alltid svenska spelare som är 18+ och älskar teamwork :), så lägg till mig på Steam för intresse!

[A3K] CAGS

PM med Steamnamn?

Detta är det enda som jag inte testat i Arma-serien så jag är sugen.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Yes! Steamnamn [A3K] CAGS

Skrivet av azynkron:
Skrivet av cags91:

Fan vad stolt jag är över min klan (A3K), har vuxit sig större än jag kunnat ana när jag först startade gruppen med en polare och satte upp servern

Har själv inte deltagit mycket senaste tiden tyvärr, och inte heller kunde jag vara med mot finnarna

Bra att man utsett admins som fortsätter att driva på!

Arma3Kronor for ever! &lt;3

Btw, vi söker alltid svenska spelare som är 18+ och älskar teamwork :), så lägg till mig på Steam för intresse!

[A3K] CAGS

PM med Steamnamn?

Detta är det enda som jag inte testat i Arma-serien så jag är sugen.


signatur

cags

12
Skriv svar