Helgdiskussion – Vilket Battlefield är bäst och sämst?

Medlem
Medlem
Skrivet av Warfighter320:

Anser själv att bad company 2 var det mest underhållande, de hade mycket förstörbara miljöer dessutom så var banorna de mest underhållande enligt mig, vapen och fordon var+. Tyckte om att man inte sprang så snabbt där tempot blev lite långsammare och stelare vilket jag personligen gillar mer, vapnen var tunga!!!

Instämmer helt.

Medlem

Battlefield 2 är det bästa. Både vanilla är skoj men du har även roliga moddar som Project Reality och Forgotten hope 2.

Sämsta är nog Bad Company 2.
Bad Company 2: Vietnam är dock skoj.

Medlem

Bäst : BF 2! Kan va lite nostalgi inblandat, men känns absolut som det bästa i serien .

Sämst är lite svårare att välja. Har ändå haft skoj med 3an och 4an trots buggar och så. Får nog bli hardline ändå, fast jag inte spelat det så värst mycket

Medlem

2 och 2142 ligger nog närmast hjärtat, i princip samma spel i olika miljöer.

BC2 försökte inte vara en uppföljare till 2:an och var roligt på sitt eget sätt.

BF3 och senare är skräp enligt mig.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Knepigt det där... En del av spelen finns inte på PC till exmepel och där spelar bara jag. 1943 kom aldrig dit...

Sen är "bäst" lite lurigt också. BF1942 var fantastiskt bra och det var BaF2 också men communityn och händelserna runt höjer också betyget markant. Lite som att 70-talsmusiken alltid är bäst för att folk minns hur jävla kul 70-talet var...

Rösten faller på 1942, det var mest unikt och nyskapande av alla BF-spelen. Därtillo var det WW2 och dessutom förbanant kul. Bristerna till trots.

Sämst är svårare. BFHeroes elller BFP4F är knepigt. Jag röstade på BFHeroes till slut då jag faktiskt spelat det tillräckligt för att tycka det var dåligt, det har jag inte med BFP4F som på nåt sätt inte heller behövdes. Sägs vara dåligt och jag har kört ett par rundor och blev väl inte imponerad. Dock är det nåstan omöjligt att slåss mot ett original. Det är svårt för någon idag att komma och köra covers på ABBA's låtar och tro man ska bli det nya ABBA...


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Många av dessa har jag aldrig spelat, men Hardline har helt klart intresserat mig minst.

Av de jag har spelat har BFBC2 varit roligast online, och BFBC1 var klart bäst i kampanj-läget, den humorn är svårslagen!

Har haft mest kul med Battlefield 1943, bara 4 små kartor men ack vad kul man hade, och har fortfarande när man kör en sväng ibland.

Medlem

Man brukar säga att man alltid minns sin första kärlek och där kommer nog alltid Battlefield 1942 ha en stor plats.

Ett spel jag verkligen spenderade mkt tid i för att jag tyckte det var extremt roligt, inte bara för att grindea fram gear likt dagens spel.

Att det även blev mängder med kul matcher med de klanerna jag fick möjligheten att vara med i på den tiden gör bara att den tiden känns ännu bättre.

Battlefield 2 kommer på en stark andraplats och på delad 3-plats hör Battlefield 2142 och Bad Company 2 hemma.

Minst omtyckt utav mig är nog Battlefield 3 och 4, då även om de passar dagens spelklimat bättre så känns det som om de tagit bort allt det roliga och bara ersatt det med en mer grindbaserad spelupplevelse. Känns lite som hela skicklighets-egenskaperna försvunnit med alla dylika hjälpmedel man har i de nyare.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Måste säga Bad Company 2, även om jag haft otroligt kul i BF1942 och BF2 som ligger tätt efter så är det nog BC2 som vart det bästa. Kändes som om det var precis rätt i förstörelse, tempo och vapen. Sen att det även fanns en kampanj som faktiskt var underhållande plussar ju på också.


signatur

"We Want Fun And We Wanna Get Wasted" - Andrew W.K

Medlem

Förresten, hur många brukade köra "herre på täppan" på Iwo Jima" eller "Ivojma" som vi brukade säga i BF1942.


signatur

"We Want Fun And We Wanna Get Wasted" - Andrew W.K

Medlem

BF 1942 och Vietnam med sin musik och helikoptrarna, det var tider det!

Medlem

BF1942 med Desert Combat-modden, fiifaan det var grejer det. https://www.youtube.com/watch?v=gZIwEtY77HQ

Medlem
Skrivet av Pa-pa-pastorn:

BF1942 med Desert Combat-modden, fiifaan det var grejer det. https://www.youtube.com/watch?v=gZIwEtY77HQ

DC ägde. Första och sista spelet/moden som verkligen balanserat helikopter 100% rätt...


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Huh. Gillar nästan alla BF-spel ser jag nu. Men favoriterna måste nog vara BF2 och 2142.

Medlem
Skrivet av Pa-pa-pastorn:

BF1942 med Desert Combat-modden, fiifaan det var grejer det. https://www.youtube.com/watch?v=gZIwEtY77HQ

Ja den versionen var rätt bra den med!

Medlem
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av Pa-pa-pastorn:

BF1942 med Desert Combat-modden, fiifaan det var grejer det. https://www.youtube.com/watch?v=gZIwEtY77HQ

Ja den versionen var rätt bra den med!

Ni som gillade DC ska nog hålla koll på Squad ( https://joinsquad.com/ ).
Vet inte hur mycket av det som blir DC-värdigt men det har väl sina rötter i Project Reality och kan bli riktigt bra tror jag. Bäst av allt är att minimappen är så oootroligt lik den i DC

Medlem

Så mycket att säga om dessa spel. Som tog 5 kvällar i veckan några år. Så favoriterna måste nog vara BF2 och 2142.
Med BFBC2 som tät 3'a.

Sämst: Hardline.. Inget BF spel.. Bara soldater som rånar...

Tack DICE för all rolig tid...


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

12
Skriv svar