Så drar du upp svårighetsgraden i Metal Gear Solid 5

Robot
Så drar du upp svårighetsgraden i Metal Gear Solid 5

Med en pc-mod, såklart.


Medlem
Så drar du upp svårighetsgraden i Metal Gear Solid 5

Hur blir det med online läget? Hur påverkas det? O.o

Det står "SP only - I HIGHLY recommend you do not use ANY mods when playing the MP aspect of the game. " på sidan men lite skevt formulerat. Innebär det att det inte fungerar online, men samtidigt låter det som att det fungerar men att han bara inte rekommenderar det?

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Hur blir det med online läget? Hur påverkas det? O.o

Det står "SP only - I HIGHLY recommend you do not use ANY mods when playing the MP aspect of the game. " på sidan men lite skevt formulerat. Innebär det att det inte fungerar online, men samtidigt låter det som att det fungerar men att han bara inte rekommenderar det?

Är som med mods till CS, bara en frågan om tid innan man blir bannad.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Citat:

Fiendesoldater får med moddens hjälp mer kroppspoäng i sina olika lemmar, så det behövs fler än ett skott för att immobilisera dem.

Det där är det enda jag har svårt för i spel med högre svårighetsgrad. Jag vill dö lättare, men jag vill samtidigt inte behöva stå och tömma två magasin i en fiende för att de ska dö. Om det är lika för alla blir det lättare för mig att leva mig in i spelet, vilket är väldigt viktigt för mig i de flesta spel.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Finns det ingen mod som gör klart spelet så att storyn inte bara dör ut långsamt?

Inaktiv

Hatar moddar. Spela spelet och regler. klart att moddar kan ge ett utvecklande spel men skicka de till utvecklarna istället så får dom komma med ny patch.

Medlem
Skrivet av Joql:

Hatar moddar. Spela spelet och regler. klart att moddar kan ge ett utvecklande spel men skicka de till utvecklarna istället så får dom komma med ny patch.

?

Det är ju det som är storheten i mods. Gör spelet precis som du vill ha det, eller spela vanilla. Ditt val helt och hållet.

En patch gör att alla får förändringarna.

Medlem

Spelet var på tok för lätt för mig, jag förväntade mig att det skulle finnas normal och hard likt Ground Zeroes. Har redan spelat 150 timmar men kanske testar den här modden ändå.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av Joql:

Hatar moddar. Spela spelet och regler. klart att moddar kan ge ett utvecklande spel men skicka de till utvecklarna istället så får dom komma med ny patch.

Jag tror du fullständigt missförstått poängen med moddar... det är en sak att modda på det viset att det ger dig ett övertag i en multiplayer-session men som ensamspelare? Försök komma med det argumentet till t.ex. Blizzard, Bethesda eller Valve...

Inaktiv
Skrivet av Joql:

Hatar moddar. Spela spelet och regler. klart att moddar kan ge ett utvecklande spel men skicka de till utvecklarna istället så får dom komma med ny patch.

Vad fan snackar du om? Om du inte gillar moddar är det väl bara att låta bli? Men vill jag spela GTA V (Story Mode) som en enhörning samtidigt som det regnar valar är det väl upp till mig?

Medlem

Vänta va? Man låser inte upp svårighetsgrad senare i spelet?

Har klarat MGS2 och 3 på European Extreme (fyfan för buttonmashingen mot Soldius) samt svåraste på MGS4; ville göra det i detta med.. Ser en fiende en så skulle en sökning aldrig avta förräns man blir hittad (eller efter en vääldigt lång tid iom att det är open world). Blir väl en mod då, fast som tidigare sades vill jag inte ha fiender som kan ta absurdt med stryk eller att tiden de ligger utslagna p.g.a sömnpistolen ska minska (för anastesi kan hålla en däckad ett bra tag) . Hoppas även på att deras syn förbättras för ibland känns det lamt när man uppenbart borde bli upptäckt.

Medlem
Skrivet av Jaforfan:

Vänta va? Man låser inte upp svårighetsgrad senare i spelet?

Har klarat MGS2 och 3 på European Extreme (fyfan för buttonmashingen mot Soldius) samt svåraste på MGS4; ville göra det i detta med.. Ser en fiende en så skulle en sökning aldrig avta förräns man blir hittad (eller efter en vääldigt lång tid iom att det är open world). Blir väl en mod då, fast som tidigare sades vill jag inte ha fiender som kan ta absurdt med stryk eller att tiden de ligger utslagna p.g.a sömnpistolen ska minska (för anastesi kan hålla en däckad ett bra tag) . Hoppas även på att deras syn förbättras för ibland känns det lamt när man uppenbart borde bli upptäckt.

Du låser upp vissa tidigare uppdrag med restriktioner, dessa är dock få och inte speciellt svåra.


signatur

// Bacon <3

1
Skriv svar